Milé KOČKY,
Moc ráda bych věděla, jak to řešíte v případě nutnosti vy. O co že jde? Občas si něco chci objednat po internetu a hlavně v této době je to mnohdy jediná možnost, jak nakoupit to či ono. A tady jsou různé možnosti: u některých si vím rady a objednám zcela bez problémů, dodání obvykle přes Zásilkovnu, v našem městě je výdejen Zásilkovny několik a mohu si tedy vybrat. Ovšem problém pro mne nastal v momentě, kdy jsem si chtěla koupit svetr nebo co a koukám, podmínkou bylo uvedení data narození. No, nejsem skoupá na info, kolik mi je let, naopak, jsem na to docela pyšná, že už mám narozeniny se sedmičkou na začátku a pořád trochu držím pohromadě, ale, aby si nějaká firma kladla podmínku pro prodej svého zboží tohle, to je na mne moc. To jako mi k narozeninám v únoru dovezou kytku růží nebo co? nebo chtějí moje údaje prodat dalším firmám, aby mi mohli posílat nevyžádané nabídky? Tak, holt, z prodeje nic nebude, ať si ten svetr nosej sami! děkuji.
Stejně tak nekupuji zásadně nic, kde bych musela platit předem ani nereaguji na pochybné a přiblblé zprávičky, že jsem vyhrála velké peníze, ale musím nejprve poslat částku nejlépe do rovníkové Afriky a nebo že jsem dědila po strýci z Ameriky, kterého nikdo nezná, ač tam děda mého muže kdysi, před 1.světovou odešel, a už o něm nikdy nikdo neslyšel.
Rovněž tak zavěsím, když mi volá na pevnou linku nebo i na mobil nějaká pochybná osoba a nabízí zdravotnické a jiné výrobky a tahá ze mne rozumy. Jsem zvědavá, jaké máte zkušenosti Vy...
Víc hlav, víc rozumu.
Objednala jsem si několik hrníčků a talířky, abych obměnila starší nádobí a přišel mi jeden hrneček poškozený, s ulomeným ouškem, reklamovala jsem a jsem zvědavá, jak to dopadne. Držte mi, prosím, palce.
I oblečení občas nakoupím přes internet, ale je to vždy sázka do loterie, kvůli velikostem. Připadá mi, že se již několik let nerespektuje rovnítko mezi označením velikosti S,M,L,XL a mírami danými. Což mne dokáže fakt vytočit, protože pak musím vracet a mám zbytečné náklady navíc. Ohledně data narození, ještě se mi nestalo, že by vyplnění údaje byla podmínka pro nákup. Ano, bývá tam kolonka, ale bez označení hvězdičkou není údaj povinný, ten by měl případně sloužit jen k tomu, že ti k narozeninám pošlou slevový kupon :-). Já ho nevyplňuji. A kdyby to mělo být povinné, tak zamávám papa a neobjednám, stejně jako ty Jiřinko.
OdpovědětVymazatDržím palec při reklamaci.
Alenko, právě, že to bylo povinné a tak nic. Děkuji ti za palečky. Jiřina z N.
Vymazatdám vědět, jak to dopadlo
Taky si občas na netu něco objednávám, ale teď marně v hlavě lovím, zda se po mně někdy chtěl vyplnit i datum narození.
OdpovědětVymazatAlergická jsem ale děsně na tel.hovory, kdy se mi hlásí, že jsem šťastná výherkyně čehosi, nebo je mi nabízena sleva něčeho, co vůbec nechci. Tyto hovory utínám se slušným rozloučením hned v počátku. :-)
Měj hezký den, Jiřinko !
Hanka
Hani, to mám radost, že jsi tak šikovná, moje sousedka, stará paní, se nechávala oblafnout a měnila dodavatele energií, ač jí to syn vysvětloval a huboval ji.
VymazatHezký, slunečný den. Jiřina z N.
Tohle dělala moje maminka. Jednou dokonce měla souběžně dvě nové smlouvy a doma pitomé žárovky. Jak já jsem se s tím natrápila a stále dávala něco dohromady a napravovala. Ona pouštěla lidi do bytu a když jsem jí nařizovala, že má dát řetízek a neznámým neodpovídat a neotevírat, tak se na mne zlobila, že ji mám za dementa. Je to těžké. Na tyto šmejdy nebyli naši rodiče připraveni.
VymazatMarie, ve vedlejším domě jednu starou paní také kdysi okradli, přišly dvě snědé mladice, jedna jí nakukala, že jdou zkontrolovat teplou vodu a šly spolu do koupelny, druhá šla do obýváku a ukradla jí úspory, nikdy ty zlodějky nenašli. Její syn (dávno dospělý) s tím měl problém a hrozně se zlobil.Vrátil se z práce večer a našel mámu v slzách.
VymazatJiřina z N.
Oblékání, krom pyžama a to jen u ověřených e-obchodů nekupuji. Jinak mám jen dobré zkušenosti i v případě reklamací. A prodejci po telefonu, těm hned slušně poděkuji☀️
OdpovědětVymazatPřeji dobré pořízení s reklamací!
Ráda si vyslechnu nebo přečtu názory ostatních, je to mnohdy dost poučné. Jiřina z n:
VymazatMěj se krásně. Už máme únor, ale je mrazejk.
Oblečení zásadně kupuji v obchodě, kde si ho můžu vyzkoušet, ony by ty velikosti měly být univerzální, ale nejsou. Vánoce jsem řešila jen přes online nakupování a stejně tak i platím, důležité pro mě je hodnocení obchodu, jinak bych to neriskla. A preferuji Zásilkovnu, mám jí pod barákem, tak coby ne, že jo :D.
OdpovědětVymazatJaninko, tak to máš fajn. Obíhat obchody před Vánocemi v r.2020 - to ani moc nešlo.
VymazatPa Jiřina z N.
I já si občas koupím na internetu nějaký kousek oblečení, ale jak píše Alenka, s velikostmi je to někdy sázka do loterie. Také jsem nikdy nemusela vyplňovat kolonku kolik je mi roků.
OdpovědětVymazatCo se týká nabídek po telefonu, tak s díky odmítnu. Platím většinou dopředu a zatím se mi nikdy nestalo, že bych zboží nedostala a přišla o peníze. Klepu na dřevo, aby to tak bylo i nadále. A to i v případě, že kupuji v zahraničí (panenky).
Měj se hezky.R.
Růženko, tohle se stalo poprvé. Jinak já objednávám a platím, až když balíček přebírám na Zásilkovně nebo mi ho dovezou.Jiřina z N.
VymazatNa internetu objednávám hodně i věci na zahradu, postřiky, nedávno jsem objednávala termoprádlo pro manžela a syna, tradičně už vánoční dárky vnučkám, je toho dost, co už mi přišlo. Já naopak platím předem, mám už své obchodníky a jsem s tím spokojená. Jen jednou jsem měla problém, že zboží sice došlo, ale zjistila jsem, že je to spíše zboží z druhé ruky z obchodu Zlatý důl (majitel provozoval bazar, což jsem zjistila dodatečně a používal obrázky a videa známých značek) a tak jsem to vrátila. Ovšem peníze se mi jaksi nevracely. To by se mohlo stát i při platbě na dobírku. Pán nereagoval, našla jsem hromadu špatných recenzí až potom, ale nedala jsem se. Zavolala jsem z jiného čísla a on to zvedl. Sliboval, že peníze pošle. Neposlal. Na internetu jsem objevila podání stížnosti on-line na ČOI. ČOI sice neřeší vracení peněz, ale důkladně jsem si přečetla obchodní podmínky a pán jasně porušoval hned několik bodů. Tak jsem mu napsala e-mail, že už ho bombardovat nebudu, že jsem si našla možnost hlášení na ČOI za porušování obchodních podmínek z jeho strany a oni už to nějak vyřeší. A on se ozval okamžitě s ujištěním, že peníze pošle a poslal. Já se prostě nedám. Na rozdíl od jiných mám velmi dobré zkušenosti s ČP a jelikož jsem v důchodu balíky si nechávám posílat do ruky. Špatné zkušenosti jsem několikrát udělala s PPL, kde mi rovnou poslali zboží do zásilkovny a já bez auta měla velký problém s objemným a těžkým balíkem. Náhradní termín dopravení PPL nemá. Poštou vím skoro na minuty čas, kdy přijede. Neznámá čísla neberu, podívám se na internet, kdo mi volal a jsou to většinou otravové. S tím, že by vyžadovali datum narození jsem se ještě nesetkala.
OdpovědětVymazatMarie, tak my s mužem zas máme lepší zkušenosti s PPL a horší s poštou, ale jak kdy.Přes Zásilkovny v našem městě ještě problém nebyl a platím kartou až na prodejně.Pošta někdy nepřijede a pak mi píšou, ať si dojdu na poštu. Což bylo v poslední době problematické, neb měli zkrácenou prac.dobu a věčně tam byly venku fronty.Díky za názor.
VymazatTak se opatruj a měj hezky. Jiřina z N.
Taky se podělíme s mojí poslední zkušeností s nákupem online. Díky sněhové nadílce jsem se rozhodla koupit si nějaké sněhule. Jiné boty bych si bez zkoušení určitě nekupovala. Výběr byl docela široký, jen moje číslo většinou neměli. Až u Bati jsem našla ty pravé. A když už jsem tam byla, našla jsem boty i pro manžela. Překvapivě nic nenamítal. Objednáno, zaplaceno. Druhý den SMS, že jeden artikl, bohužel, už nemají. Byly to samozřejmě moje sněhule. Zklamaní veliké, ale stanou se i horší věci. Manželovy boty dorazily rychle, v pořádku a padnou. Peníze přistály zpátky na účtu taky poměrně rychle. Takže vlastně dobrá zkušenost. Hanka
OdpovědětVymazatHaničko, tak to je dobré, některé firmy nabízejí zboží a pak oznámí, že leccos už není, jako naposledy knihy, ze sedmi mi přišlo jen šest, prý zapomněli tu vyprodanou stáhnout z nabídky.Tak ji budu muset shánět jinde. Krásný den Jiřina z N.
VymazatJiřinko, já si přes internet objednávám čím dál, tím víc. Nejsem si jistá, zda po mně některý e-shop chtěl datum narození. Většinou jen jméno, adresu, telefon a email. Už před lety jsem si zařídila členskou kartu do několika kamenných obchodů, někde datum narození chtěli, ale dostávám od nich narozeninové poukázky v podobě slev.
OdpovědětVymazatS platbou předem také nemám problém, platím kartou přes GoPay a většinou tím urychlím dodání zboží. Když to tak zrekapituluju, tak jen za leden jsem uskutečnila několik nákupů, včetně nového telefonu pro manžela. Ten, který jsem mu koupila k Vánocům fungoval dva týdny. Po druhé reklamaci nám dali papír, na odstoupení od kupní smlouvy. V obchodě, kde jsem ho kupovali nám vrátili peníze. Objednala jsem ho po návratu domů, zaplatila kartou a ještě téhož dne odpoledne si pro něj manžel dojel do výdejny e-shopu. Z mé strany spokojenost.
Měj prima den.
Alenko, to jsem ráda, že jsem to tady zveřejnila, alespoň se dozvím spoustu věcí z celé republiky, jak to kde funguje.Vypadá to, že ty dobré zkušenosti převažují. Hezký večer Jiřina z N.
VymazatJá paradoxně přes e-shopy moc nenakupuju, jen příležitostně, za loňský pohnutý rok snad třikrát, když se něco fakt rozbije a není zbytí. Byla jen jedna výjimka - před výstavou v Plzni jsem si nechal poslat přímo na plzeňskou adresu 20 velkých kliprámů na výstavní fotky, protože to by pro mě jako "nemotoristu" jinak bylo s problémy.
OdpovědětVymazatOno každý má nějaké nakupovací návyky z dřívějška, ale tahle doba člověka nutí to změnit.Já jsem měla dříve vždy - nejprve dobře rozmyslet, co potřebuji, jak to má vypadat a pak pátrat na trhu, co nabízí.Jaké značky a firmy za kolik a pod.Pak koupit. Preferuji české značky, ale co je dnes česká značka?
VymazatMěj se hezky. Jiřina z N.
Přes internet objednávám hodně,baví mě to v klidu doma se rozmyslet,co chci.A v téhle době,pokud něco potřebuji je to jediný způsob,jak to získat.Teď jsem si objednávala knihy a přízi.Třetí den jsem měla vše doma.Platím přes pay pal,zaktivuji ve své internet bance a po platbě zase zablokuji.A nebo z účtu na účet.Na dobírku neplatím,peníze v hotovosti už téměř nevedu.Vyhovuje mně to tak.Oblečení objednávám u prověřených obchodů,od kterých dostávám katalogy.Ani nevím,zda jsem někde vyplňovala rok narození.S tím se nijak nezabývám,něco tam naklapu.Otravné telefony si postupně v mobilu blokuji a nebo jsem s něma hned hotová.
OdpovědětVymazatJiřinko,hezký večer
Jitu, tak to máme podobně, jen platím kartou nebo hotově při přebírání doma a kartou v Zásilkovně.Ten datum narození mě pořádně rozhodil, proto jsem to tu napsala.
VymazatMěj se moc hezky. Jiřina z N.
Jiřinko,já taky objednávám přes internet celkem dost.Datum narození po mně zatím nikdo nechtěl,kdyby jo,tak si to prostě neobjednám.Mám dobrou zkušenost spíš s PPLkou než s poštou.Dárečky pod stromek jsme objednávali přes internet všechny a v pořádku dorazily,nebyl žádný problém.Boty ale,třeba neobjednávám,ty si musím vyzkoušet.A otravné telefonáty nabízející cokoli, odmítnu,že nemám zájem,popřeju hezký den a pokládám.Marťa.
OdpovědětVymazatMarťo, boty bych taky nemohla objednat, musím zkoušet.
VymazatA když mě telefonáty hodně obtěžují, zeptám se líbezným hlasem: a jakpak jste se dostali na naše tlf.číslo a obvykle sami zavěsej.
Užij si dnešní večer. Jiřina z N.
Jiřinko, já na netu nakupuji rozhodně víc než v obchodech kamenných. Mám vyzkoušené obchody, znám velikosti, případné vrácení nebo výměna je vždycky naprosto hladká.
OdpovědětVymazatMěj hezký den a doufám, že se dočkáš i celého hrnečku!
Pa, Helena
Helenko, tak hrneček mi už poslali, včera ho pošťák dovezl a mám tedy bezchybné tři talířky a dva hrnečky. Napadlo mě, že veznu všechny hrnky, kterým chybí ouško nebo nějaké nazobnuté a udělám si z nich na balkon takové jako květináčky a zasadím do nich asi netřesky, ještě to promyslím.
VymazatDnes jsem si do nového hrníčku hned udělala kávu. Jiřina z N.