středa 17. srpna 2016

Polsko

Po tři roky jsem pokukovala po zájezdu Geopsu do Polska až k Baltu...
ale nikdy se mi nehodil termín...až letos....
milé KOČKY,
zase jeden splněný sen...
1.den - neděle 7.8.
Ráno do hl.města, z Prahy v 5,15hod. !!!! cesta busem do Králík a tam čekat na bus od Brna a Olomouce, ale vše špatné zapomenuto a před desátou jsme se už vydali do Polska...asi 50 lidí dychtivých poznání sousedního státu...
kolem Klodska do Svídnice (evang.dřevěný kostel ) a poté do Wroclavi, následoval přejezd na ubytování do Poznaně.
2.den - pondělí 8.8.
Po snídani město Poznaň a přejezd do Toruně, ( M.Koperník ), prohlídka města, hradeb, ruiny křižáckého hradu, muzeum perníků, výšlap na kostelní věž - přes 200 schodů - krásné výhledy!, přejezd do Gdyně.
3.den - úterý 9.8.
Prohlídka přístavu ve Gdyni, trojstěžník a další plavidla, přejezd do Leby, duny a procházka po břehu moře, bohužel jsem nenašla žádný jantar...muzeum raket z II.sv.války, návrat na ubytování
4.den - středa 10.8.
návštívili jsme město Gdaňsk, moc krásné....stálo by za podrobnější prohlídku, odpoledne dojezd na hrad Malbork, největší lákadlo tohoto zájezdu - pro mne!
velice zajímavý objekt 800m dlouhý a známý z knihy a filmu Křižáci...znova si přečtu....
po II.sv. válce velmi zničený a nyní se vypíná nad řekou v plné kráse...
přejezd na ubytování do Olštýna...
5.den - čtvrtek 11.8.
plavba po asi největším Mazurském jezeře ...z Ruciane-Nida,
zprvu mi to připadalo jako na tůních kolem Labe, pouze ve větším měřítku, ale po projetí komory se vše změnilo a lodičky, jachty a plachetnice jsme sledovali se zájmem až do Mikolajek...
K večeru procházka Olštýnem a večer ještě jednou - objevná mise...hrad, pivovar, kostely, a různé....už za tmy...
6.den - pátek 12.8.
Jelo se do Waršavy, na kterou jsem se, já bláhová, vůbec netěšila...ale!
příjemně mne překvapila...
Staré a Nové město, barbakan, hradby a jiné znovupostavené památky se mi líbily, návštěva zámku a rozhled z věže z 30 poschodí byly prima,
pomníky, parky, židovské památníky...
obdivuji Varšavany, že dokázali to naprosto zničené město po válce vzkřísit k životu a vrátit mu jeho krásu...
7.den - sobota 13.8.
Odjezd do Krakova, odpoledne procházka Starým městem...
neuvěřitelný a úžasný mumraj, ruch a kolotání lidiček, pach koní,
svatby, různá vystoupení umělců...
posezení v předzahrádce, kostely, universita,
došli jsme až k Wawelu,
večer jsme dostali dárek od skvělého pana průvodce, který nás vzal do nasvíceného města, s neuvěřitelnou atmosférou...
8.den - neděle 14.8.
Vrháme se znovu do víru města Krakova a tentokrát do židovské čtvrti Kazimierze a posléze na Wawel...
bylo toho opravdu hodně, nedá se zde o všem napsat...tak jen pár fotografií na každý ten den...vložím postupně - mám z čeho vybírat - nafoceno 2.300 obrázků...
telegraficky:
řidiči byli šikovní, pan průvodce gentleman, znalý a trpělivý, všude nás doprovázel a široce informoval, vtipný a příjemný, také díky němu byl zájezd pohodový a poučný.
Víme tedy, kdo s kým a kdy se oženil, kdo koho napadl, kdo se komu ubránil, komu se kdo narodil, proč a jak se někam dopravil a s čím obchodoval, co kdo vařil a z čeho, proč se někteří nemají moc v lásce a s jinými se paktují a podobně....kdo kdy co vystavěl a kdy mu to jiný zbořil...

V neděli odpoledne už nastal návrat do ČR a po zastávkách v Olomouci, Prostějově a Brně jsme uháněli ku Praze, abychom se - my, zbylí cestovatelé - vrhli na různé druhy dopravy a vrátili se domů...
Bude dlouho na co vzpomínat!
A zájezd mne přesvědčil, že v Polsku je určitě spousta dalších míst, kam se chci v budoucnu podívat.
Potkala jsem také fajn lidi, kteří také rádi cestují za novými zážitky a moc mě potěšili svojí existencí.











Žádné komentáře:

Okomentovat