sobota 4. března 2017

Ko - neč - ně výlet

Dnes jsme konečně udělali pořádný výlet!
Před několika dny jsem někde v časopise četla, že 4. a 5.3. bude na hradě Veveří u Brněnské přehrady akce, kde řezníci a uzenáři budou předvádět své umění, hned mne napadlo, že by to bylo asi vhodné pro nás...manžel rád maso a já jsem byla už dlouho zvědavá na tento rozsáhlý hrad nad přehradou, četla jsem o něm v souvislosti se svatební cestou W.Churchila,
a prý je opředen tajemstvími templářů a zkrátka jsem se tam už dávno chystala, švagr s jeho ženou Marcelkou, ač jsme je lákali, dělali mrtvé brouky, Jana, kolegyně, nemohla, tak jsme se projeli autem sami.
Čekalo nás brzké ranní vstávání, pak dlouhá cesta, od nás tedy k Brnu pořádná štreka,
u hradu už bylo dost lidí a spousta aut, na nádvoří stánky všeho druhu,
těmto mumrajům moc neholduji, ale strpím to....
maso, uzeniny, pivo, polévka, ovar, perníčky, medy, medovina, dřevěné hračky, kremrole, trdelník, spousta druhů sýrů, dekorace ze sena, velmi povedené, džemy, kovář se svými krásnými černými výrobky - např. zvonci,
poběhali jsme tam poctivě vše, něco utratili, pofotili a pak jsme se vydali na dlouhou cestu zpátky.
Aby to nebylo tak fádní, zastavili jsme se ve Žďáru nad Sázavou, u kostela Sv.J.Nepomuckého a můstku přes zdejší potok...psala jsem o něm onehdy, jaká náhoda....
u zámku Kinských.
Pořídila jsem si zde zcela nové aktuální foto...
Všude jsme potkávali lidi na kolech, na procházkách a hlavně s dětmi, s pejsky, sluníčko vytáhlo plno lidí do přírody.
Vrby kolem potoků a říček už hrály jarními barvami.
Na polích se začínají zelenat nové obilné lístečky.
Místy ovšem ležely zbytky sněhových závějí, přeci jen jsme jeli přes Vysočinu napříč.
O některých ,,taky umělcích,, za volantem raději pomlčím,
policisty jsme za celý den viděli jedny, schované za křovím v autě,
měli by jim přidat na platě, aby byli víc vidět.
Ujeli jsme 457km a užili jsme si to.
Jen škoda, že do vlastního hradu jsem se nedostala, otevírají asi až v dubnu.
Měla jsem v plánu zastavit se na skok u hradu Pernštejna a nebo v Předklášteří - zda už náhodou nemají zelené pivo, obvyklé zde kolem Velikonoc, ale šofér nereagoval...
Zítra tam akce pokračují a pokud,
milé KOČKY,
máte možnost,
jeďte se tam podívat.
Líbilo se mi na hradbách neboli ochozu hradu....
Nedostatek listí na stromech měl výhodu!
(dnes musím příspěvek rozdělit na více částí...témat)
pár fotek vám udělá představu:




































1 komentář: