sobota 13. října 2018

Zářivý výlet

Nastala sobota, počasí úžasné, a že je třináctého jsem ignorovala.
Manžel vzal auto a mne a moji kolegyni a jelo se,
plán jsem měla dávno vymyšlený:


Směr Veltrusy, Slaný, minuli jsme Louny a davaj hledat hrad Hasištejn.
Povedlo se, našli jsme hrad se zajímavou historií mezi kopci Krušných hor s lesy prošpikovanými skvrnami zářivých barev. Tato polozřícenina mne příjemně překvapila a to několikrát. Vypadá úžasně, byla nasvícená sluníčkem, a držela poměrně dobře pohromadě ( na rozdíl ode mne. )
Prolezli jsme celý hrad, nafotili ho ze všech stran a užili jsme si skvělé výhledy, jak na okolní kopce, tak do údolí a že ty stráně okolo jsou pěkně strmé.
Přitáhla jsem přes křoví nedalekou elektrárenskou věž a taky na okolních kopcích asi německé větrné elektrárny.
Prohlédli jsme si celý objekt a taky nedalekou předsunutou věž, pak jsme odjeli do Chomutova,
města, které jsem dávno chtěla poznat.
Náměstí se pyšní třemi zajímavými kostely a mnoha pěknými měšťanskými domy, morovým sloupem a kašnou.
Také klášterem a nebylo to tam špatné.
Poobědvali jsme v pěkné restauraci U dvou rytířů a obsluhoval nás příjemný mladý číšník, jídlo vařila jeho matka a my si opravdu pochutnali.Já si navíc dala polotmavé pivo a nemělo chybu.
Zoopark a skanzen u Kamencového jezera jsme si nechali na jindy a vydali jsme se za Jirkov k zámku Červený Hrádek, na ten jsem si ,,dělala zuby,, taky dávno, dnes se zadařilo. Probíhala tam svatba, v parku mnohé stromy hýřily podzimními odstíny barev a já byla na výsost spokojená.
Zpátky jsme to projeli přes Most směrem k Lounům ( jeden pohled na Jezeří a další na mostecký přestěhovaný kostel )
a pak dále směr Slaný, se zastávkou v mé oblíbené Třebízi, musela jsem se pochlubit Janě.
Žluté listy stromů proti blankytně modré obloze vypadaly krásně.
Obešly jsme s Janou obecní náves, nakoukly k různým domkům a nafotily to nej. Pak už jen přes Kvílice do Neprobylic, neb jsem Janě chtěla ukázat mé oblíbené dřevěné zvonice...a odtud už přes Slaný domů.
Výlet se povedl, žádné připomínky nebyly,
a já se zítra, po Toulavce a Objektivu, začnu chystat na cestu ( překvapení )
milé KOČKY,
v pondělí ráno jedu na tři dny na návštěvu ke kamarádce do Kravař u Opavy, vlakem,
hodlám s ní výletovat do Krnova, města, které ráda poznám a Dáša mi slíbila i nějaké město v Polsku!
Tak se těším na nová dobrodružství.
tady vzorek dnešních barev:
















Žádné komentáře:

Okomentovat