čtvrtek 7. února 2019

Smích

Kdysi, když byly vnučky ještě o hodně mladší, asi 10 a 8 let,
vzala jsem si je k nám na pár dní a byly jsme pozvány k neteři, která má kluky dvojčata.
Celé odpoledne tam společně dováděli, kluci se jim předváděli, co umí,
ač jsou o tři roky mladší než má mladší vnučka, vydají za tři čerty.


My jsme si s neteří povídaly.
Na pátou odpoledne jsme šly s vnučkami na bus, že pojedeme k nám.
Holky byly z návštěvy trochu rozjívené, sedly si dozadu a v jednom kuse se hihňaly, pošťuchovaly, smály.
Trochu jsem je usměrňovala, ale ne příliš.
Po asi třech zastávkách přistoupila jedna paní a dva muži, nejspíš šli z práce, a zanedlouho paní začala kritizovat naše holčiny, že se moc smějí, že by měly tohle a támhle, zkrátka byla nějaká nenaložená a vrčela.
Holky - ale, jako když se jich to netýká, nevšímaly si toho a dál se smály, chechtaly, občas se na 2-3 vteřiny zklidnily a za chvíli nový výbuch smíchu. Paní přitvrdila a začala kritizovat mne, že je nezvládám a vyvíjela teorii o tom, že bych s vnučkami neměla vůbec jezdit MHD.
Tak jsem to vzdala a jen jsem čekala, kdy ta ženská nechá zastavit autobus a nechá nás vysadit někde v polích. Když jsme kroužili kolem naší ,,věhlasné,, a všem známé fabriky, už jsem věděla, že odtud bychom to došly i pěšky.
Na náměstí jsme vystoupily a ulevilo se jak mně, tak asi i té nevrlé paní.
Holkám to chichotání vydrželo do večera a já jsem byla ráda, že jsou zdravé a veselé, i když dodnes netuším, co je tak rozchechtalo.
A vzpomněla jsem si, jak jsem jednou před lety jela vlakem domů z práce se dvěma kolegyněmi a tak jsme se bláznivě něčemu smály, až nám tekly slzy a pan průvodčí si myslel, že jsme něco oslavovaly a přehnaly to s alkoholem. Ten jeho nápad nás ještě víc rozveselil.
Nezbývá mi, než při pohledu na tu mladší Podšívku, která často ponouká starší sestru, říct si ,,pod fousy,, - celá bába.
Jak se vidíte ve vnoučatech vy,
milé KOČKY?

3 komentáře:

  1. Dokud se smějí, je dobře. A nejlepší je, když se dobře zasmát umí a může si to dovolit dospělý. To je balzám na dýchání a duši :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já ještě vnoučata nemám, zatím "jen" děti. Ale i tam vidím tu shodu :o)
    My jsme taky byli hluční, rozjívení, uchechtaní....jen na to asi někteří dospělí zapomněli... je to škoda...
    Takže, nic si z nevrlé paní nedělejte. Smích je lék a dávkovat se má ve velkém :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Péťo, já jsem nejprve měla snahu holky krotit, vyjít té paní vstříc, snažila jsem ji pochopit,ale pak jsem si říkala, že moje vnučky mají taky nárok se radovat, ne?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat