pátek 5. dubna 2019

V bytě

Některé věci nelze v bytě jen tak měnit,
což o to,
já bych dokázala razantně a promyšleně dělat změny, ale -
mám tady p.Brzdu a přes to nejede vlak.


V malém bytě s mnoha požadavky na místo a do toho moje na barvy a snadné uklízení:
to jsou věci, které mnohdy nejdou dohromady.
Manžel má rád červenou, já bych ráda bílou s malinko žluté nebo jemně zelené.
Tam, kde žena řekne, chtěla bych to takhle a druhý den to má hotové,
tam bych měla taky problém, musela bych toho vyslovit méně!,
protože tady si můžu plánovat co chci a nic se neděje.
Jo, občas došlo k zemětřesení a pak to šlo ráz na ráz,
šla jsem přes mrtvoly
( viz poslední přestavba v ložnici,
nové vysoké postele, vymalovat, nový koberec ode zdi ke zdi a pod. )
to byl
milé KOČKY,
mazec.
Zmobilizovala jsem příbuzné a známé, byla to jízda.
Ohledně výšky sedačky a postelí jsem byla neoblomná a dlouho mi trvalo, než jsem vybrala požadované.
Běhala jsem po obchodech s krejčovským metrem a posedávala a vymýšlela. Dlouho, několik měsíců.
Jsme oba vysocí a lehání a sedání a vstávání nám dělalo už trošku problém.
A teď je o hodně líp!
Mít ovšem hodně peněz, nechala bych si postel udělat ještě vyšší!
Sedačku bych si taky pořídila jinou, kdyby tu občas nespaly vnučky, ale potřebovala jsem to řešit a povedlo se.
Holčiny mají leháro jako letiště na Ruzyni a mohou se rozvalovat.
Snadno se rozloží i složí a ještě mohu v prostoru dole uložit náhradní deky.
Zabírá ale dost místa v obýváku i složená.
( neměla bych natřít ty mandarinky na šedo, aby ladily s červenou sedačkou? hihi )
Balkon máme, ale prťavý, kam se v létě vejdou jen truhlíky s muškáty, balkonové dveře obvykle ani nemůžeme mít otevřené, sousedka ,,bydlí,, na balkoně a ustavičně hulí a kvůli tomu kouři větráme jinde nebo - když víme - pokud ona není doma. Výhody činžáku.
Dnes to tu vypadá takhle:




















7 komentářů:

  1. Jiřinko, problém s místem řešíme pořád. Bydlíme v činžáku z konce padesátých let, ve dvoupokojovém bytě bez balkonu. Loni na podzim jsme si konečně pořídili novou kuchyňskou linku a vyměnili podlahu v kuchyni. Místo polic, které tam byli v uličce jsme si koupili skříň s posuvnými dveřmi.
    Do obývacího pokoje jsme si také pořídili nový koberec a novou rozkládací pohovku s úložným prostorem. Aby u nás mohla spát vnoučata. Hodně místa u nás zabrala moje sbírka panenek a terárium s želvou. Naštěstí se s mužem shodneme při výběru barev do bytu. Do budoucna bych ještě chtěla nově vybavit koupelnu. Až zase našetříme korunky.

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko, my jsme se stěhovali do bytu o poloviční rozloze, 2+1 v domě z 50tých let!, v r.1983, polovinu věcí jsme dali do domu k našim. Od té chvíle, kdy šel manžel do důchodu - 1.5.2002 - nechce nic měnit. Já bych zvelebila kuchyni nebo její část a skříně v ložnici.Taky koupelnu. Teď mám jiné starosti, ale jednou? Můj sen: zmenšit počet věcí na polovinu.
    Něco už se povedlo, ale byly to nervy.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko, máš krásně zařízeno. My problém s prostorem nemáme, máme víc, než potřebujeme, ale i tak to dá práci něco změnit. Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  4. Bydlíme v řadovém domku, co do prostoru problém nemáme. Ale něco měnit, to už problém je. Pán domu žije totiž v přesvědčení, že žijeme stále v novostavbě, nějak opomíjí, že je to už přes 30 let, kdy jsme se přestěhovali a že už by k nějakým změnám dojít mělo. A tak bojuji a bojuji- někdy i vyhraji :-)
    Máš příjemný hezký obývák!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřinko, povedlo se Ti na tak malý prosto dostat tolik věcí. Moc se mi líbí ten stolek z proutěného košíku, tam bude asi pokladů, co?
    Měj klidný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  6. Děvčata, moc děkuji za vaše sdělení, ono je to všude asi podobné, hoši neradi něco mění.V proutěném košíku mám klubka na pletení. Kabelky a kufry bych taky ráda dala jinam, než jsou.To bych asi musela koupit ještě sousední byt!
    Asi napíšu jeden článek jen o tom, hihi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat