neděle 9. února 2020

Co by, kdyby

Dnes jsem si pustila fantazii na špacír,
milé KOČKY,
říkala jsem si, kdyby mne požádala oblíbená cestovka o plán na zájezd na Slovensko,
co bych si tam najmenovala.


Tak jen namátkou:
hrad Beckov ( a klidně i nějaké další )
Trenčín
zámek Bojnice
Čičmany
Strečno
Oravský hrad
skanzen Zuberec
Vlkolínec
lázně Bešeňová
Liptovský Mikuláš
Prosiecká dolina, případně i Kvačianská, opevněný kostel v N.Matiašovcích
skanzen Pribilina
Kežmarok
Podolínec
Levoča
Spišské Podhradí
Spišský hrad
dřevěné kostelíky zapsané v UNESCO
Bardejov
Košice
Zvolen
Banská Štiavnica
zámek Sv.Anton?
Nitra
Trnava
Schválně jsem vynechala Vysoké Tatry, Nízké Tatry, Roháče, Slovenský ráj, Červený kláštor a plavbu na pltích po Dunajci...
to by totiž ten zájezd trval čtvrt roku, hihi.
Poté jsem zjistila, že by toho byla spousta a ještě to není všechno, co je tam zajímavého k vidění.
Mnohé z toho jsem už navštívila, viděla,
ale zdaleka ne všechno, ale už bych klidně jela znova.
Je tam bezpečno, domluvím se, a ty euráče? - ty musím i jinam stejně kupovat.
Tak už zbývá jen být zdravá, našetřit pořádnou sumičku a vyrazit opět do tohoto zajímavého kouta Evropy!



























7 komentářů:

  1. Jiřinko, chápu! Už bych se taky někam rozjela... Myslíš na krásná místa...
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko, ráda bych některá místa z Tvého zájezdu poznala. Já byla jen ve Staré Turé, na Čachticích a v Piešťanech. Ani raději nepíšu jak je to dávno.;-)
    Měj klidný den. Růža

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsme na Slovensku několikrát byli. A vždycky se mi tam líbilo. Naprosto chápu Tvoje plánování.
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:[2]:[3]:Milá děvčata, rozumím, že i vy byste rády na taková místa. Však jsem cestovce ,,napsala,, samé zajímavé cíle?
    My jsme byli na Slovensku několikrát, soukr. i organizovaně, Vysoké Tatry, Nízké i Roháče a to mi to ještě běhalo bez velkého zadýchání, hihi.
    Taky jsme navštívili Levoču a jeli jsme lanovkou z Mlynků na Geravy a dodnes na to vzpomínám. Krása. Kopce u Jánošíka, Zuberec, zámek v Bojnici a Trenčín, jo, to jsme ještě byli jeden stát.
    Tak se zatím budeme těšit.Nejčastěji jsem bydlela v Moravě v T.Lomnici, ale i jinde.
    Jiřina

    OdpovědětVymazat
  5. Jo to je krásných míst...Na Slovensku jsem byla naposledy před více jak 40 lety, kdy  jsme měli jen prvního syna. Byli jsme na Strečně, přespali jsme na skále u v Dubnici nad Váhom ( to, že je
    kousek od nás propast, jsme zjistili až ráno..), ale jeden pán co tam měl louku nás tam pustil a dovolil nám postavit si tam stany a přespat...V  Trenčíně a nezapomenu jak na hradní věži svítila červená komunistická hvězda, pak dále  jsme pokračovali přes Popad na Zemlínkou Šíravu. Navštívili Malé mořské oko, projeli tehdy strašnou cikánskou vesnicí u Michalovců, ze které šel doslova strach...Ale jinak tam bylo moc hezky. Pohoří Vihorlat se nám moc líbilo  i tajemné cesty tam...Mám na to hezké vzpomínky a zežloutlé fotografie v albu.

    OdpovědětVymazat
  6. Omlouvám se za překlepy...Poprad, Zemplínskou Šíravu...

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:Járo, na Zemplínské Š. jsem nebyla, ale jezdilo se tam místo k moři na dovču.
    Překlepy neřeš, já nyní mám taky problém s prsty.My jsme s mužem jezdívali do Roháčů a vozili nás na výlety - do Nízkých, a různě okolo.Na Slovensku a ve Slovinsku se mi vždy moc líbilo.
    Hezký večer. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat