neděle 1. března 2020

Seriál - díl osmý

Nyní je čas, podívat se do Provence, byla jsem tam dvakrát,
mohla bych do této části Francie jezdit každoročně, jak se mi tam líbilo.

To máte tak,
milé KOČKY,
poprvé jsem byla ve východní části, jezdili jsme okolo Saint Tropez,
výletovali jsme a hodně jsme se koupali, bylo to moc pěkné, teplá a čistá voda,
nechtělo se mi z moře ven.
Stihli jsme navštívit spoustu zajímavých míst v okolí a ráda vzpomínám na lodní výlet na ostrov Porquerolles.
Taky se dost pilo místní víno, červené, bílé i růžové.
A obligátní třešinku na dortu nám tam udělaly baby z Moravy,
ty si vždy dost popily vína a zpívaly moravské písničky, uchvátily nejen nás, ale i místní Frantíky.
Podruhé jsme se pohybovali okolo Carcassonnu, byla jsem tam s třemi kamarádkami,
program byl hodně bohatý a devět dní jsme měly tak nabitých, že koupat v moři jsme stihly snad jen jedno odpoledne.
Tak jsme alespoň plavaly v bazénu u hotelu.
Avignon, Pont du Gard, Nimes, Camarques, Arles, Cannes, Marseille, město Tři Marie na moři, a mnohá další místa,
prostě paráda.
Pojďme na to:
( je toho tolik, co vám mám dřív ukázat? )
...na posledním snímku nejsem já, ale téměř špionážní snímek sousedky na pláži...












































13 komentářů:

  1. Provence je oblast ve Francii kam bych se chtěla podívat. Dnešní výlet se mi moc líbí. Sousedka na pláži se už ani nemusela opalovat.;-) Krásné fotky Jiřinko.:-)
    Měj pěknou neděli. Růža

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Růženko, ahojky, sousedku jsem fotila trochu provinile, ale byla tak hezká! a tak pro manžela a jiné známé?
    Teď skouknu Toulavku a Objektiv a pak vyrazím do špitálu za mužem.
    pa Jiřina z N.
    a dík

    OdpovědětVymazat
  3. Klobouk dolů, co jsi si dala práce s tolika díly seriálu. Asi to byl tvůj morální dluh, a teď máš hotovo. Teď aby jen B.cz dobře šlapal, aby to tobě i nám vydrželo na dlouhé časy :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, ani já na Provence nikdy nezapomenu a doufám, že se tam ještě podívám. Byla to fakt nádhera!
    Děkuji za připomenutí a přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Fotky jsou krásné, ale naprosto mě uchvátila ta druhá, má neuvěřitelnou atmosféru!

    OdpovědětVymazat
  6. Opravdu moc krásné fotografie i článek. Přeji Ti krásný a klidný březen a manželovi držím palce, aby se brzy uzdravil.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]:Helenko, líbilo se mi na obou zájezdech do Provence, každý byl jiný a když se mi zasteskne, zajdu do fotek.[5]: Janinko, já osobně mám ráda tu první fotku, fotila jsem ten šicí stroj jako vývěsní štít a pak, doma, jsem si všimla kočky, co lezla po plotě.
    Nádvoří v klášterech fotím ráda a všude, kde to jde, to jsou úžasné prostory!A že jich už mám celou sbírku.[6]: Jarunko, nápodobně, hezké jaro ve zdraví nám všem. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. [3]:Zdravím tě, Kitty.
    Na tomto zájezdu jsem udělala ,,malér,, a ani jsem to nevěděla. Už jsem o tom kdysi na starém blogu asi psala:pod tím úchvatným mostem v Millau je muzeum stavby mostu,všichni šli dovnitř a já běhala okolo s foťákem,najednou mi nějaký mladík otevřel dveře a já vešla dovnitř a hned jsem fotila kde co, až po delší době mi jedna paní ukazovala, že nemám fotit.Vešla jsem totiž VÝCHODEM! a cedule se zákazem byly u vchodu!
    Tak mám ojedinělé snímky! ještě, že mě nezatkli, hihi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. Téma stavby mostu mohlo být zajímavé. Když nedaleko nás stavěli obchvat Mor. Budějovic, tak jsme si koupili video ze stavby. Taky je to zajímavé, jak se rovina najednou rozvrstvila, kde nic nebylo byly najednou náspy a zanořená silnice :-)

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:No, vidíš, to je pecka! a já když jsem po té nové silnici několikrát jela kolem M.Budějovic k Vranovu n.D. na dovolenou, ani jsem netušila, že poblíž bydlí taková KOČKA/blogerka!
    Přeji hezký den Jiřina z N

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Bylo to blízko. Teď bys jela přímo kolem nás, je objížďka pro práce na svazích kolem Cornštejna. To je taky pecka! ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Milá Kitty, právě jsem se vrátila z Prahy/špitálu.
    Jo, Cornštejn, Bítov, Vranov jsme navštívili, i na přehradu jsme zavítali a muzeum motorek a kdo ví co, Uherčice. Máte toho tam taky požehnaně.Jaroměřice n.R. a spoustu dalších okolo.
    Měj se hezky. Tady dnes lilo, ale je to potřeba.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  13. Jsou zde všude dřevěné plastiky moravskobudějovického sochaře, ty jsme snad před pár lety viděli snad všechny. Nápadité, už časem omšelé, ale krásné. Taky jsem o nich a o sochaři psala, byli jsme s ním dokonce v jeho ateliéru v Nových Syrovicích. Nejen stavby jsou zde zajimavé - i dřevěné plastiky. Má tam stromy o váze mnoha tun, kočku na manipulaci s nimi, to bylo fascinující. Měl tam už skoro hotovou "Hlavu medúzy", ale štípla se mu před samým koncem sochání, tu si prý nechá :-)

    OdpovědětVymazat