středa 18. března 2020

Slepičí a kohoutí sbírka

Do výzvy u Martičky mohu směle vykročit s divnou sbírkou,
která ani nebyla plánována,


propašovali se ti opeřenci k nám podloudně a postupně,
jenže se z toho stala sněhová koule a na to pozor,
milé KOČKY!
Nejprve jsem měla tři talíře z Polska?, kde na jednom byl kohout.
Koupila jsem si v Alsasku látku se slepicemi a kohouty,
byla sice trochu drahá, já však jsem měla nějakou představu,
že by se z ní daly ušít sedáky na židle nebo tak něco.
Nebo, že je vystříhám a našiju na ubrus?
A místo toho jsem z nich udělala 4 obrázky. Zbytek látky čeká na inspiraci.
Nakonec jsem občas nějakou tu slepici dostala, nebo koupila,
třeba v Bruggách jsem koupila hrnky s čokoládovými bonbony,
v Roudnici velikonoční dekorační pipky,
v Delftu talíř s kohoutem,
v Maďarsku plechovou tabulku s kohoutem,
jednoho kohouta mi nakreslila vnučka, když byla malá,
vplížili se nenápadně a už tu s námi žijí několik let.
Dokonce jsem si na ně pořídila polici!
Koupila jsem postupně džbán, cukřenku a mističku...
V Rýmařově jsem zakoupila kuchyňskou minutku.
( v lednici mám 20 vajec, ale to se asi nepočítá )
Ve sklenici od džemu přechovávám usušený podběl, přísný zákaz mám chodit na bleší trhy,
na lednici trůní magnetka s odkazem na francouzské pivo.
Zkrátka: podlehla jsem tomu.

( viděla jsem i máslenku s kravičkou, ale to jsem se ovládla a nebudu už ten zvěřinec u nás doma rozšiřovat )









































































































14 komentářů:

  1. Jiřinko, dnes jsi mě fakt pobavila, jak vtipně jsi uvedla svoji krásnou drůbeží sbírku. Díky a měj klidný den.

    OdpovědětVymazat
  2. To je krásná sbírka, líbí se mi moc. Jeden kousek hezčí nežli druhý !!!!
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko, máš krásnou sbírku kohoutků a slepiček. Moc se mi líbí polička a obrázky okolo ní, tvoří moc pěkný celek.
    Vzpomněla jsem si, že moje babička měla porcelánovou slepičku, bohužel se nedochovala.
    Měj pěkný a klidný den. Růža

    OdpovědětVymazat
  4. Máš to opravdu krásné jiřinko. Přeji Ti klidné a pohodové jarní dny.

    OdpovědětVymazat
  5. ŠIKOVNÁ hospodyňka, to já bych nedala dohromady ani jednoho ptáka :-)

    OdpovědětVymazat
  6. [1]:[2]:[3]:[4]:[5]: Krásné, slunečné poledne přeji, milé KOČKY.
    Manžel mi říká, že máme minimalistickou kuchyni, minimálně 30 slepic a 15 kohoutů!
    Ale, jednu výhodu to má, nemáme od této drůbeže pokakaný dvorek.
    Dnes jsme šla zahalení á do roláku až pod oči na poštu a do obchodu dokoupit potraviny a už sedím vzorně doma. Uklidila jsem i balkon!Byla tam igelitka šišek a jehličí po těch vichrech.
    Jsem moc ráda, že se můžeme takhle občas navštěvovat.
    Zdraví vás Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:Ráda bych ještě podotkla, že kdybych nebyla takový plašan, mohla jsem ty slepice a kohouty pořádně nafotit za denního světla!
    Příště!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. Jiřinko, tak to je tedy sbírka, takovou určitě ve výzvě nikdo mít nebude. A s těmi vajíčky jsme se s Mírou zasmáli. :o)
    Většina sbírek je opravdu neplánovaná a jak jsi úžasně napsala, je to jako sněhová koule. Moc hezký příměr.
    Tak ať vám doma ti opeřenci dělají stále radost.
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:Dáši, vítám tě, výhodou je, že tito kohouti nekokrhají a nebudí mě!
    Když uvažuji o změně v kuchyni ( a to už dlouho a radikálně ) tak si říkám co s nimi, ale kdo ví, jestli na to dojde.
    Opatrujte se. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je dobrá kohoutková sbírka! :D
    U nás frčelo slovo kohout jen na dovolené, když nás brzy ráno budil, vlastně jsme mu snad ani kohout neříkali, tuším, že to bylo něco nelichotivého :D.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:Janinko, když k nám přijde Honzík, 5letý mladík, kterého občas pohlídáme, počítá slepice a kohouty ( umí počítat do 12, pak už se mu to plete.
    Doufám, že dnes máte také slunečno.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Slunečno máme, ale je nám houby platné, je to takové ponuré jaro, když člověk nemůže jen tak svobodně ven.

    OdpovědětVymazat
  13. Jiřinko, to je ale roztomilá sbírka! Tohle když se rozkokrhá :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  14. [13]:Helenko, určitě se najdou lidi, co jim pohled na ty slepice a kohouty vyvolá pupínky, já bych to kdysi taky nečekala, že se ten ,, kurník,, tak rozroste.
    Hezký večer všemu navzdory. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat