pátek 8. května 2020

Květnová radost

Od podzimu, kdy jsme vlastně s mužem byli naposledy na výletě/na dovolené a to v Kuželově na Slovácku  - jsem toužila někam jet.
Vždy mám v hlavě několik výletů a tras, kam se vrtnout, ale moje choroby a manželova náhlá únorová příhoda nás pěkně uvěznily a pak přišel koronavir a byl šmitec!
( neplést si se slovem smyčec! hihi )
Dnes jsme si řekli teď nebo nikdy a ač jsme si nebyli jisti, že děláme dobře, vyjeli jsme na výlet, který se mi před půl rokem uhnízdil v hlavě.
Budu mu familierně říkat rouškový.
Nebudu tu popisovat všechno, nicméně dvě místa neboli dvě zastavení vám tu popíši a ozdobím fotkami pro větší názornost.
Stvolínky: nebyli jsme tam prvně, to ne, ale tentokrát jsem si užila zámek a okolí, sice stav této budovy i kostela je opravdu chatrný, dovnitř se zatím jít nedá!, a ti, kteří to budou rekonstruovat mají jistě plnou hlavu starostí a peněz to bude stát také spoustu, nicméně moje fantazie tu jela naplno a ráda jsem si to v hezkém, jarním počasí prohlédla a nafotila.
Odtud jsme měli namířeno přes Č.Lípu do Zákup, také jsme tu už kdysi párkrát byli,
zámek je momentálně zavřený,  v parku se uklízelo a chystají se na otevření sezony,
já jsem stejně chtěla oběhat město a všechny jeho památky a pamětihodnosti.
Krásně jsem si to zde užila.
Podrobnostmi vás,
milé KOČKY,
nebudu unavovat, neb si snadno dohledáte info o tom,
kdo a kdy jezdil do zdejšího zámku za císaře pána,
že tu žije medvěd a pávi korunkatí,
že ve městě jsou dva mosty se sochami a bývalý klášter a několik kostelů,
v jednom jsou pohřbeni Berkové z Dubé a spoustu dalších zajímavostí,
až otevřou zámek a pojedete-li se sem podívat, průvodce vás zahltí jistě více.
Mám konečně ,,splněno,, - aparát plný obrázků. Některé vám ráda ukážu.
Na zpáteční cestě přes Mimoň jsme se zastavili u Průrvy Břehyně - stánek U leknínu,
na kávičku a čaj, provoz tu byl nevídaný a točili 4 druhy zmrzliny.
Kde jsou ty smutné časy, kdy jsme tu bývali sami.
Dnes: auta, motorky a bicykly, i pěškobusy, davy turistů s dětmi, se psy, hemžení jak v úle.
Bylo mi venku, v zeleni,  fajn. Naprostá opilost jarním vzduchem.
( asi pochopíte, že když mám víc jak 300 snímků, nemohu sem dát všechno, něco si musíte prohlédnout až tam, samy )
Ráda bych se dožila toho, že ta malá městečka na severu budou hezky opravená a krásná, že zmizí otlučené, špinavé fasády a slepá okna, že se najdou lidé, kteří tam budou bydlet nastálo a bude to jejich domov.












































14 komentářů:

  1. Krásné výletování, počasí taky a fotky super, díky za virtuální výlet! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, dokonce se mi trochu opálil ,,čumák,,.Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,to je nádhera.Je dobře,že jste se na výlet vypravili.Já mám sešit,kde si vypisuji,kam bych se ráda podívala a Stvolínky a Zákupy tam mám.Okolo zámku Zákupy jsme už jeli několikrát,ale vždy jsme návštěvu oddálili,také proto,že nebyla sezóna.Díky moc za přiblížení těchto míst.Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ač jsem věděla, že zámek nebude ( zatím ) otevřený, chtěla jsem do Zákup jet, abych se podívala na ty ostatní pamětihodnosti, třeba jedna čtvrť se jmenuje Benátky. Tak už jsem viděla ty v Itálii, pak Benátky nad Jizerou a teď zas tyhle, já se mám!Je toho v Zákupech dost k vidění!A až bude park u zámku otevřený, hned bych tam jela zas.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, to je dobře, že jste vyrazili na výlet. Je potřeba využít krásné počasí. My se chystáme v neděli. Přála bych všem památkám, aby bylo dost peněz na jejich opravy.
    Kochala jsem se krásnými fotkami.
    Měj pěkný víkend.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, já jsem jako ten hrnec na vaření kaše Hrnečku vař. Jak začnu výletovat, nemohu přestat, hihi.Ale je nás, jak vím, takových více.
      Už spřádám plány na další.
      I když, taky musím příští týden něco udělat s muškáty! Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Tak tomu říkám prima výlet. Díky za fotky. Moc ráda jsem si je prohlédla.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, už jen ta procházka po hřbitově se zajímavými náhrobky měla význam ( pro mne ). Tam tě napadne věcí!
      Manžel na mne čekal na náměstí a já se potulovala po městě s fotoaparátem.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Milá Jiřinko, moc ti ten výlet přeji a děuji za zprostředkování! Dobře vím, že i ty máš toulavé boty a teď těmi zákazy dost trpíme...
    V Zákupech jsem jednou byla, na cestě do Č. Lípy. Stvilínky si musím pamatovat, až se zase jednou octnu tam u vás. Moc se mi líbí tvé poslední věty!!!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, okolo Kravař udělali obchvat a tak, pokud tam pojedete, zkuste zajet právě i tam ( sousedi Stvolínek ) a nedaleko je zámek v Konojedech, který i s kostelem opravují a Bochníky! to musíš vidět!Jiřina z N.
      https://mapy.cz/turisticka?x=14.3554678&y=50.6282955&z=17&source=base&id=2084586

      Vymazat
  6. Krásný výlet jste si udělali. Koukám, že do zahrad se v Zákupech jít nedá...Vím, že jim tam někde spadla ta hospodářská budova, tak je to uzavřené možná i kvůli ní a je to velká škoda. Stvolínky jsem si prošli před pár lety, když jsme šli ze Zahrádek přes Holany, kolem rybníků a do Stvolínek na vlak. U zámku jsme ani nebyli. Vím, že je v zuboženém stavu stejně, jako tamní kostelík. Moc hezké fotografie jsi pořídila a tak jsem si aspoň zavzpomínala na hezké výlety do míst, která jsme už také navštívili. Jen by bylo docela dobré, se tam zase vrátit..Děkuji za hezký článek i fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, v parku v Zákupech uklízeli a sekali trávu, myslím si, že je, zahrady, otevřou spolu se zámkem?
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko,to jsou krásné fotky,měli jste moc pěkný výlet.V Kuželově jsme byli asi před třemi lety,byli jsme tenkrát i ve Strážnici ve skanzenu,to je taky krásné místo.Moc ráda jezdím na výlety,děkuji za tipy.Píšu si poznámku"bylo by fajn navštívit".Přeju hezké dny a hodně takových výletů.Marťa.

      Vymazat
    3. Marťo, však jsem z dovolené na Slovácku dávala na podzim ( loni ) mnoho příspěvků na blog, moc se mi tam líbilo.A dvakrát jsme vyjeli i do blízkého zahraničí na Slovensko.
      Jiřina z N.
      Pro pořádek: mně se v ČR líbí snad úplně všude.

      Vymazat