pondělí 15. června 2020

Babičkovství

Není nad to, být babičkou.
A nemusí člověk zrovna být babičkou na Starém Bělidle, aby to stálo za to.
Sice to znamená, že nejprve musíte být maminkou a to není žádná legrace,
každá z vás, která probděla noc u nemocného dítěte ví, co to znamená.
Cožpak dnes, s plenami, co se nemusí prát a vymoženostmi této doby,
automatickou pračkou, myčkou nádobí, vám je hej!
Já si ovšem nestěžuji: mám dceru a ta mě podarovala s jejím manželem dvěma vnučkami.
Tu mladší vám nyní představím: sice nám od té doby vyrostla, nicméně v mém srdci je to pořád to malé kůzle, jako v době snímku.
Jsem prostě bohatá babička.
Bohatá na zážitky.







14 komentářů:

  1. Jiřinko máš krásnou vnučku a máš z ní radost a to je důležité. Kolikrát si také říkám, že dnes si mladé maminky stěžují, že nic nestíhají. My jsme praly pleny i prádélko denně a vyvářely, nádobí myjeme dodnes ručně, protože z myčky je hnusné a brzy zničené..tak bych ji ani nechtěla. My jsme měli tři kluky a ti něco našpinili. Mateřská byla 186 dní od nástupu na ni, a pak konec...Žádné příspěvky. Hned do práce. Zase byly jesle a školky. To je fakt. a mně ji dokonce podnik zařídil dřív, abych mohla nastoupit do mzdové účtárny dřív, protože mě potřebovali. Jsou to už jen vzpomínky. Přeji Ti krásný sluníčkový den .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, přesně tak, ale každá doba má něco, moje babička a chvíli i mamka praly na valše, to bylo radosti, když táta koupil pračku.Bylo nás šest dětí a věčně někde visely punčocháče, tepláky, když mamka prala sandály, takové ty barevné, dávala to na sluníčko, aby byly brzy suché.Lítali jsme v létě v modrých trenkách a bílém tričku.
      Tři syny jsi měla, to asi taky dalo práci. A při zaměstnání- jsi dobrá.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ráda se k vám děvčata přidám. Někdy se mi zdá, že jsme bez těch vymožeností, které dnešní maminky mají, stíhaly víc věcí. Automatickou pračku jsme si koupili až u druhého syna, protože se mi udělal ekzém na rukách a také jsme měli jen sprchový kout, kde se velké prádlo jako byly cíchy a prostěradla nedalo vymáchat a dávala jsem ho do prádelny.
    Vnoučata nám rostou jako z vody, vnouček už bude mít za sebou první třídu. Zážitky s nimi jsou to nejkrásnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko a zjišťuji, že vnoučátka, kterým se rozumně věnují babička a děda, mají bohatší život.Já jsem holky nosila kdysi na zádech, četly jsme a kreslily, povídaly, brala jsme je na výlety a o prázdninách pak na nejméně týden na dovolenou.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,zlatá vnučka.Já ze všeho,co jsem dělala a dělám jsem nejraději babičkou.Mám zlatá vnoučata všechna.Tomu nejstaršímu bude 19 a nezapomíná.Však jsem se jich nahlídala,nablbla a najezdila s něma na dovolené.Hned bych to vrátila a jela zase.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  4. ...je jako víla Amálka...
    Děkuji za seznámení, Jiřinko! Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ona nedala ránu bez sukně nebo šatů. Třeba v zimě i přes oteplovačky!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, zážitky rozhodně život obohacují a já říkám, že i prodlužují. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna včera tu byla dcera s Bobulí. Úžasně jsme se vyblbli s malou na zahradě, zatímco máma jela nakupovat, upletla jsem jí věneček z kopretin, byla z něj nadšená, pak jsme se všechny najedly a šly se podívat na synka do práce a na koníky a kozu Vlastu, při zpáteční cestě dostala nanuka a po jeho oblízání a následné očistě zas vyrazily domů. A mám příkaz přijet aby jsme mohly babiko jít na kafíčko....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásné zadání, babiko!
      Jo, musíš se snažit. A budeš jí vlastně dávat vzor.S babičkou je to tak jiné, než s rodiči.Má vnučka měla takovou malou kavárnu a pokaždé jsem musela k ní jít na dortík a kávu.A točenou zmrzlinu ( na to měla strojek ).
      Moc jsem si to užila. Dnes jsme jinde. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jo,jo - je to malá princeznička i když už- jak píšeš- trochu povyrostla :-). Být babičkou je prostě radost.
    Hezký den, Jiřinko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mám vnučky dvě, dva roky po sobě a každá je jiná.
      Ale - neměnila bych.
      Jiřina z N.

      Vymazat