čtvrtek 19. listopadu 2020

U nás

U nás - resp. v okolí, to vypadá zdánlivě nudně, rovina, pole, lesíky, tůně - neboli bývalé rameno Labe -  jednou vpravo a jednou vlevo od současného toku, občas někde posedávají rybáři, tišší blázni se jim také říká. V dálce od tůně vidíme neustále komín Spolany, případně její chladící věž, naštěstí už dávno ta výrobna chemikálií není cítit jako v minulosti, čímž byla zdejší fabrika proslavená.

Milé KOČKY,

kdo chce na procházku, ten si může vyjít kousek za město a je v divočině, hlavně na jaře je tam krásně, protože v tom lužním lese to opravdu krásně kvete, v létě je tam také hezky, pokud se nestanete potravou komárů.

Našla jsme pro vás pár obrázků z jedné takové vycházky za humna.







Na jaře v tom rákosí obvykle hnízdí labutě.


21 komentářů:

  1. Moc krásné jarní fotografie. Ono je hezky všude., jen se člověk musí dívat a to hezké si najít a Ty to evidentně umíš. Přeji krásné a klidné dny. U nás prší...ráno bylo slunečno a byla jsem po dlouhé době v lukách a potkala svoje kamarádky srnky. Měj se krásně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to je stejné i tady, bylo slunečno, s Janou jsme se domluvily, že v jednu půjdeme na procházku a mezitím se zatáhlo a je to na déšť. Tak uvidíme. Jiřina z N.
      Užijte si teplo domova.
      Nechtěly srnky od tebe omluvenku manželem podepsanou?

      Vymazat
    2. No zrovna nechtěly, ale bývají tam tři. Jedne z nich chybi část nohy a skáče po třech. Tak tu už asi odstřelili, když byl minulý víkend hon na vysokou a divočáky. Tak ze dnes uz s nimi nebyla. Zřejmě přišla o část nohy jako srnče, když se sekaly louky. Stara srna uteče a mladé nechá ležet. Někdy ani plašidla před traktorem je z trávy nevyženou včas..Ale dvě zůstaly ...Mam je nafocené, ale ještě ve foťáku. Krásný večer

      Vymazat
  2. Jiřinko, moc krásné fotky. 👍👍 Vzpomněla jsem si na své dětství a prázdniny u babičky v Kostelci nad Labem. Můj děda se také řadil k tichým bláznům. Je to už tak strašně dávno, kdy jsme se sestřenicí chodily podél Labe do Záryb, nebo na druhou stranu tam k vám.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Kostelci bydlí manželův bratr s rodinou a také chodí na ryby.Můj toho rybaření nechal, ale dříve také chodil.Já jsem za ním jezdila na kole a dokud se tam mohl dělat ohýnek, dělala jsem tam i večeři, jo, je to dávno. Hezký večer, Alenko.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, je u vás krásně. Ráda bych se tam někdy podívala.
    Měj pěkný večer. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to není vůbec od věci, Růženko, uvidíme na jaře? Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Já tyhle prosluněné procházkové obrázky miluju, připomínají mi Polsko :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, na Mazurských jezerech je to jiná liga! Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,to jsou hezké fotky,tam by se pěkně procházelo.Ty to umíš dobře nafotit.Lesy,rybník,sluníčko,to mám moc ráda.Dneska tady bylo krásně sluníčkově.Měj se moc hezky,opatruj se.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to u nás není problém, ale já jsem zvyklá na lesy jehličnaté, případně smíšené, jaké máme na Děčínsku, v mém rodném kraji a tady jsou lesy lužní, takové jiné.Taky ráda les borovicový, jaký je pod Bezdězem. Bez roští dole.Ale v nouzi i tento les dobrý.
      Na tůních je klid a není znát blízkost města.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Mám ráda procházky podél vody, tak jsem se s Tebou ráda prošla :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  7. Každá krajina má svá kouzla. Mám ráda lesy, skály, ale nepohrdnu cestami kolem rybníků, potoků, říček, těch zvuků co člověk uslyší.
    Jiřinko, ať se ti krásně na procházkách šlape a fotí.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, nápodobně, však vy také rádi do přírody chodíte.A bez foťáku už si to neumíme představit, viď? Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásné fotografie plné zeleně.
    Hezký večer Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tobě by to přišlo povědomé, podobné jako u vašich rybníků. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Už teď se těším na takovou jarně-letní procházku .-) Krásné fotografie, hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, hlavně je tam klid i když, zjara to tam pěkně švitoří. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Krásné fotky, Jiřinko!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, díky, když do toho zasvítí sluníčko, je to radost. Jiřina z N.
      ( než to listí spadne )

      Vymazat