sobota 2. ledna 2021

Tapety

 Pod rouškou nikoli tmy, ale zasílání vánočních dárků, objednaných po internetu, jsem se rozhodla k jedné lsti, a to - doufám, že sem, na můj blog, manžel nechodí - nenápadné akci - objednala jsem si tapety a pustím se co nejdříve do přetapetování části kuchyně. Nejen, že už to bude pomalu potřeba, že ty stávající jsou sem tam nějaký ten flíček, ale taky už je mám okoukané a nový vzorek uspokojí mé choutky po změně. Jsem vlastně divná, v manželství jsem docela stálá, ale jinak v bytě mám ráda změny, přesuny nábytku, změny koberců a záclon a lustrů se mi líbí, jen mám v manželovi brzdu, ten změny z duše nenávidí! Kdybych byla drzá, řeknu, že je konzerva.

Milé KOČKY,

už jako dítě jsem si s kamarádkou Janou Pleskotovou hrávala na domácnost, tedy, pro pořádek, každá jsme měla svoji!, byla tam na tom místě vyvezená, v mnoha domech tehdy vybouraná kachlová kamna a my jsme si ty různobarevné kachle vzaly a použily, stěny jsme si spletly z klacků vratiče a podobných rostlin. Vždy jsem si tam zametla košťátkem z nějakých pevnějších bylin a z nějakých kousků hadříků nebo starých záclon jsme si to s Janou vyzdobily. Od té doby jsem tak pěknou domácnost snad neměla. Po maturitě jsem odešla do Rumburka, kde jsem dostala při nástupu do prvního zaměstnání garsonku s výhledem do parku ( kousek od Lorety ) a taky jsem si ji vymazlila. Tehdy se tento výraz sice nepoužíval, nicméně jsem to tam měla skromné a velmi útulné. Další moje bydlení už nikdy nebylo naprosto podle mého, neb jsem se vdala a musela jsem přeci jen dát taky prostor partnerovi. A mám zkušenost, že nejhorší varianta je chlap, který nic neříká a vše vypadá idylicky, vy sníte, plánujete, nakupujete, a on si pak do těch hotových ,,kulis,, nanosí své věci, časopisy, odborné knihy, krabice, kabely, přístroje a máte úplně jinou dekoraci. 

Jejda, kam jsem se to dostala při zmínce o nových tapetách na zeď do kuchyně? Mám je už doma a velice se těším, až to nalepím. Až to doma sdělím, doufám, že tu v novém roce nebudu chodit s ukopnutou hlavou...Však vám je pak ukážu! Směju se už teď ,, pod fousy,, - když si vzpomenu, co jsem si objednala!




22 komentářů:

  1. Jiřinko,tvoji zálibu sdílím.Jsem na tom úplně stejně.Mám ráda změny v bytě i mezi svátky jsem stěhovala nějaké věci.Záminka byla,že k nám přijde více lidí na návštěvu a potřebuji je někam usadit.Zpátky jsem to samozřejmě už nedala.Až se mi to okouká,tak možná.Manžel je také konzerva,ale tentokrát to zvládnul bez řečí.Také mám na jednom místě v kuchyni tapetu,sice mám všude obklady,ale tam by se nehodily.Nemáš strach,když tu tapetu strhneš,že s ní půjde i zdivo?Pokud to máš na dřevě,tam nic nehrozí.Já to nechám vše na jaro,chceme malovat a protože syn u už více u své přítelkyně,tak ho odstěhuji do menšího pokoje.
    Tak ať se dílo daří.Mám ráda veselé tapety a ty s ptáčkama jsou moc hezké.
    Měj hezký první víkend nového roku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně někdo, kdo mi rozumí, jupí.Jitko, tapety strhnout je radost a nalepit nové je taky radost, jen se nesmím často kochat nalepenými pruhy, aby to dlouho netrvalo.Pak to nafotím a zveřejním. Pa Jiřina z n.

      Vymazat
  2. Taky mám ráda změnu, ale v tomto ohledu taky nemám vedle sebe člověka, který by se mnou tyto změny rád sdílel. Mám teď v hlavě nový koberec do obýváku, zatím raději mlčím...:-)))).
    Tak ať se Ti dílo podaří !
    Hezkou první sobotu letošního roku, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, což u oblečení a kabelek můžu říkat To mám už dávno, ale u věcí do bytu to tak snadné není.I když, po pravdě, manželovi je to, co si koupím, spíš jedno.
      Jiřina z N.
      Taky přeji pěkný, klidný víkend.

      Vymazat
  3. Jak já bych potřebovala se dát do nějaké přestavby a úpravy, jsou tu opravdu nutné opravy které je potřeba udělat, ale to muže nezajímá, nudí se doma, místo aby něco opravil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, to je běžné, já to řeším tak, že vyhrožuji, že pozvu cizí chlapy, aby to udělali a nebo něco ,,rozvrtám,, sama a pak se to musí dodělat.Tak jsem třeba začala malovat obývák a pravila jsem, že to budu dělat po chvilkách a mám na to týden. Manžel se vyděsil a pomáhal, aby už to bylo hotové.Protože odpoledne jsem si udělala kafíčko, nohu přes nohu a sledovala jsem Tour de France a malovala jsem jeden kout dopoledne.To bylo na něj moc!
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko, ty to s manželem ale umíš! :D

      Vymazat
    3. Janinko, na něj platí jen teror a násilí, ale musí se maskovat dobrým jídlem a laskavými slovíčky, haha. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. U nás je fajn, že máme s manželem téměř identický vkus a když je potřeba něco dokoupit nebo změnit, můžou do toho kecat v rodině všichni včetně dětí :D. Zatím se nám tu líbí, návštěvám taky, takže cajk :).

    OdpovědětVymazat
  5. Tedy musím říct, že na sortiment tapet jsem se už roky nekoukala a třeba i ptáčci... Kouzelné!
    Bydlení mě vždycky zajímalo a zajímá, mám celkem představivost, vidím věci a okamžitě ji dovedu zasadit do prostoru. Ráda dekoruji a pokud nechám třeba na stole dostatek místa i pro jídlo, manžel neprotestuje :o)
    Tak ti budu držet palce, určitě to i u vás dobře dopadne.
    Jiřinko, měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, půjčili jsme si dopoledne Honzíka, asi 2 hodiny tady tvoří raketu a já mu pomáhám a už je dokonalá včetně tří kosmonautů. Mám úplně jiné starosti, než obvykle. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Tak jsem tu napsala dlouhatánský komentář a pak klikla na odhlásit se. :-D Psala jsem o tom, že jsi jako já, že se v tobě vidím, že jsem také doma tapetovala, strhávala tapety a nechávala dělat omítky, malovala a stěhovala nábytek k velké nespokojenosti manžela, který má rád svůj klid, svůj stereotyp. Vždy jsem změny prováděla v době, kdy odjížděl na víkend k mamince, jinak by to nešlo. Přestavba bytového jádra a předsíně včetně podlah se neobešla bez křiku, že si všechno představuju jak Hurvínek válku, kam prý dáme všechny věci, jak to chci prý zabezpečit, když tu budou cizí lidi...Měla jsem vše promyšlené, jen jsem na mnohé stěhování potřebovala i jeho sílu. Sporák nebo ledničku dostrkat do dětského pokoje by docela šlo, ale s pračkou už musel helfnout. Igelitem jsme obalili i dveře pokojů, zamkli a předali jsme byt dělníkům. Bydleli jsme 5 týdnů v bytě po mamince a tam postupně likvidovali zase věci po rodičích, abychom byt připravili pro přestavbu synovi. Kdyby bylo vše jen na manželovi, tak máme dodnes ty 40 let staré tapety...:-D Jiřinko, držím ti palce, ať plánovaná akce vyjde a jsi spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, já vždy dlouho plánuji, abych pak šla po výsledku, ale manžel má pupínky jen o tom začnu. Binec během prací mi nevadí. Důležitý je pro mne výsledek.
      Přitom mám chlapa, který umí spravit všechno od jehly po lokomotivu.Jeho pomoc potřebuji např. při odstranění vypínačů a pod. el.zařízení, abych si mokrou tapetou něco nepřivodila.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, jsem zvědavá jaký vzor tapet jsi vybrala. Že by ptáčky zpěváčky?
    S mým mužem máme stejný vkus co se týká barev, ale pokud jde o změny, to chvíli trvá než ho k něčemu přemluvím. Naposledy to byla nová kuchyně. Ještě bychom do ní potřebovali nový stůl a asi rohovou lavici, protože potřebujeme úložné prostory. Stůl bych si představovala rozkládací a skládací židle, ovšem problém je nedostatek prostoru.
    Měj pěkné odpoledne. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, na novou kuchyni mám spadeno dlouho a ještě bych ji užila, jenže...
      mám přesně vymyšleno, co a jak bych chtěla. Zatím jen dílčí úpravy.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,moc se mi líbí,jak chytře na to jdeš.Ale já ti rozumím!Můj bývalý manžel,nikdy nebyl na změny,žili jsme jak jsme žili.Za dvacetpět let,co jsme spolu byli,se udělalo jen pár změn a to jen proto,aby měl ode mě klid.Teď poslední roky,co žiju sama,jsem si tady udělala už dost změn.Jenže je to o penězích a taky bohužel,o tom sehnat někoho,kdo to to udělá.A to není jednoduché.Před svátky,jsem pár malých změn udělala,šlo spíš o nějaké dekorování a malé radosti sama sobě.No na jaře si chci koupit nový sporák,možná vyměnit v koupelně zrcadlo.Je to ale,takové látání po troškách,chtělo by to postupnou rekonstrukci,jenže,bohužel.Líbí se mi tapety,které jsi vybrala,nejvíc ta s těmi ptáčky,je taková jemná.Těším se na výsledek.Jiřinko,přeju ti moc hezký první víkend v tomto roce.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, chápu tě, když je jen jeden příjem a dvě ruce, je to těžké. Sestra taky bydlí sama, tak to vím.
      Já bych šla i do velké rekonstrukce, kuchyně tu je malá místnost, jedny dveře normální, jedny dvoukřídlé a ještě okno, je to složitější.Ale žádný problém pro mne.Třeba bych chtěla kulatý rozk.stůl a nové židle, jenže máme norm. rozk. stůl a židle jsem nechala nově počalounit, tak to bere jako dostečný ústupek.Tapetu jsem vybrala tu s ptáčky na bílém podkladu, ale bude jen na jednom místě. Bude to takové jarní.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Úpravy interiéru bylo vždy mé hobby. A abych nemusela pořád něco měnit doma, stala se ze mně interiérová designérka, tak se můžu vyřádit u jiných. Jinak můj přítel mě v úpravách domova podporuje a než stačím své přání vyslovit, už na tom pracuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jo, Jarinko, takových pokladů je málo. Nebo jdou přidělat zrcadlo sousedce a doma se musí žena doprošovat, takové případy taky známe. Je fakt, že já doma teď moc změn dělat nemůžu, ale kdysi, ve velkém bytě, to bylo pořád něco, byla jsem mladá a měla sílu, každou chvíli jsem přetahovala nábytek.
      Ale to, cos udělala ty, je nejlepší. Pomůžeš druhým a ještě se potěšíš.Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Hezky sis to naplánovala. Ja uz dva roky prosim o vymalovani ložnice. Vymalovala bych ji sama, ale se skříněmi nehnu. Nejraději bych je vyhodila a koupila nové, ale manzel nechce, tak co zmůžu. Také změny nesnáší tak občas aspoň koupím nové záclony, přehozy na sedačku...ubrusy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto s tebou souzním, Járo! ten můj jednou, za mé nepřítomnosti, vymaoval honem, než se vrátím, ložnici a skříně nechal ve výklenku a nevymaloval ten výklenek. Já zuřila, ale už to nešlo zvrátit.Skříně s nástavci nezvládnu sama. Jiřina z N.

      Vymazat