neděle 16. května 2021

Pokaždé

 Pokaždé, když jedeme přes Nový Bor, pokaždé, když je tam v Muzeu na náměstí otevřeno, jdeme se tam podívat. To si neodpustím,  je jedno, zda jedeme sami, nebo s někým. Mám to tam moc ráda, protože jsou tam vystavené kousky, které se mi líbí a které obdivuji. Loni jsem tam vlekla o prázdninách i vnučky a taky se jim výstavené sklo líbilo. Proč bych tedy neukázala některé úžasnosti i vám, vážené blogové přítelkyně - milé KOČKY?




















Vystavené exponáty občas obměňují a nahrazují jinými...

16 komentářů:

  1. Jiřinko,to jspu nádherné kousky.Sklárnu v Novém Boru znám,pracoval tam jeden bývalý příbuzný.Dostali jsme od něj,jako svatební dar,krásné sklenky na víno,mám je dodnes a pořád slouží.Přeju Ti krásnou neděli.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skláři v Čechách, to je pojem. Mám ráda porcelán a sklo. Zdravím tě, Marťo. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Přes Nový Bor jsme už několikrát jeli,ale s jiným cílem.Loni jsme tam i stavěli,ale to bylo muzeum zavřené.Určitě bych se tam ráda podívala,to sklo je nádherné.Kdysi jsem tam byli od práce na exkurzi.Já jsem jezdila s vnoučatama do Železného Brodu na Skleněné městečko.
    Jiřinko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak ať se ti to podaří, případně i Muzeum v Kamenickém Šenově kousek vedle. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Souhlasím, Jiřinko, je to veliká nádhera!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, nemusím to mít doma, stačí mi jednou za rok potěšit se v tom muzeu.
      Hezké dny přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, krásné, práce se sklem je velké umění. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko, taky za tím vidím tu práci a fortel. Ať se vám v C. daří. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, to je krása.
    V Novém Boru bydlela manželova teta. Nejdřív ve Svoru, potom nechala chalupu dceři a přestěhovala se do Nového Boru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svor znám také, Růženko, však jsme tam každý rok vystoupili z vlaku a škrábali se na Klíč.Kopčoky, to je moje.( podle vzoru ovčeky ). Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Na toto se člověk vždycky rád podívá.
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko, děkuju za výstavu. Z Nového Boru jsem také kdysi nějaké sklo dostala od známého, který tam pracoval.Baví mě pozorovat skláře při práci. Před dvěma lety jsme byli s mužem na dovolené v Harrachově a podívali se na exkurzi do místní sklárny. Zdraví Tě Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to byl jistě zážitek. Je to práce těžká, v horku, ale výsledky stojí za to.
      Umím si představit vázu nebo jiný předmět k tobě do bytu...
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krása, až se tají dech. Mám také, coby původem severočeška, několik kousků novoborského skla.
    Až příště zavítáš do Nového Boru, je tam ještě jedno sklářské muzeum. Je na kraji města, směrem od Č.Lípy po pravé straně. Mnoho lidí to mine, spíš si všimne restaurace Ajeto. Ale ... je to restaurace, sklárna a muzeum, vše hezky pokupě. Z restaurace je prosklenou stěnou výhled do malé sklářské huti, kde lze obdivovat um sklářů a nad restaurací je ve dvou patrech expozice skla a navíc ještě z balkónu se dá opět podívat do hutě. Mnoho exponátů bylo navrženo Bořkem Šípkem a vzniklo ve stejnojmenné sklárně Ajeto v Lindavě.
    Měj hezký a pohodový den. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já jsem myslela, že je to možné sledovat jen v Lindavě, tak za tento tip moc děkuji. Jiřina z N.

      Vymazat