čtvrtek 21. října 2021

Na dohled od půlměsíce

Potřebovala jsem si koupit malý papiňáček a tak jsme se vydali na Mělník do Evy, aby mě pak manžel odvezl na Sobotecko na malý výlet, už se na mne asi nemohl dívat, jak chřadnu. Taky slibovali, že večer přijde déšť a tak jsme využili naši starou rachotinu a užili si trošku sluníčka...bylo úterý 19.10.21.

Každý milovník památek v Čechách zná Humprecht, ozdobený půlměsícem. Výlet by se tedy mohl jmenovat i na pětníku, vše bylo kolem Sobotky na malém prostoru, kde to máme v každé roční době rádi.

( mimochodem, víte, milé KOČKY, že v městě Blois na Loiře ve Francii má vynálezce papiňáku pomník? Denis Papin - vážně! no, asi vypadal ten první hrnec jinak, než ty dnešní, ale je to tak).Už máme toho domácího mazlíčka doma a už se v něm vařilo.

stojí i s hrncem nad těmito schody:

Ale zpátky k našemu výletíku: Navštívili jsme dřevěnou zvonici v obci Osek,

mlýn v obci Střehom jsem měla opět v plánu, ale byla tam zavřená silnička - asi nějaká rekonstrukce?, poté jsme navštívili naši oblíbenou Sobotku, v Sobotce jsme obešli památky, ( už jsme tam byli tolikrát ), bylo velmi chladno a ráno i zataženo,

nepříliš vzdálený zámeček Humprecht, který je pod lešením, byl původně v programu, tak jsem ho nechala na jindy, stejně jsme u něj a v něm byli vícekrát,  ale fotku jsem mu udělala:

pak jsme se vydali do vesničky Nepřívěc, kde trůní další, ale zděná zvonice,

abychom se následně stavili ve vesnici Vesec u Sobotky, vyhledávané filmaři a turisty, a znova nafotili a užili si domky v této krásné obci.

Skončilo to naše putování, jak jinak, než u Kosti - z velkého písmene je patrné, že myslím známý hrad. Tedy obec Podkost. Rybník byl vypuštěný a tak jsem Kost nemohla vyfotit podle svého přes vodu. Pak už jen cesta domů. Nebyli jsme tu  poprvé, a jak se znám, ani naposledy. Silnice od Mladé Boleslavi až k Bousovu je zavřená a objížďka je od Bakova ke Kněžmostu...

Koukala jsem, že hrad Kost se má k světu, zatímco já chátrám!

Zdraví vás vaše Jiřina z N.

1. Jiřinko, to jste si udělali super výlet. Máme tato místa prohozená pěšky. Jen ne během jednoho dne a na několikrát, a asi čtyřmi nebo pěti různými trasami.Najednou se to pěšky obejít nedá. Alespoň v našem věku už ne.Moc hezké fotografie jsi pořídila. Přeji ti hezký den. U nás strašně fouká.

1. Járo, bývalo to místo, kam jsem kdysi mockrát vlekla spoustu známých na výlet několikrát a převážně vlakem, taky jsme to chodili křížem krážem. Plakánek je zavřený, těží se tam dříví.Dnes, v našem věku a v mém stavu jsem ráda, že to děláme přískokama. Jiřina z N.

2. Jiřinko, jak se říká, spojili jste příjemné s užitečným. Udělali jste si krásný výlet a ještě máš doma nového pomocníka v kuchyni. Kochám se krásnými fotografiemi z míst, kde jsem nebyla. Obdivuji nádherné chaloupky, je dobře, že jsou udržovány.
    U nás je zataženo, uvidím, co přinese den. Musím na poštu, snad nezmoknu.
    Měj klidný den.

1. Růženko, u nás před čtvrtou ráno lilo, dopodne nic moc a hrozná fujavice v Praze, jsem ráda, že mi nějaká větev neskalpovala hřívu.
      Děkuji tobě i ostatním blogerkám za držení palců, pomohlo to. Jiřina z N.

3. Moc krásný výlet. A stihli jste toho tedy požehnaně. Já tento kraj téměř neznám, takže jsem moc ráda, že jsem objevila Váš blog a mohu se zase kochat novými místy. :)
    Přeji krásný den, Sabina

1. Sabi, Český Ráj mám prochozený a proježděný na kole tam a zpátky a doporučuji. Pak, když už vše znáš, sedni si na Kozákov a jen se dívej.
      Radí babka Jiřina z N.

4. Jiřinko, i malý výlet potěší! Máš hodného manžela, ví, že máš toulavé botky!
    Ty zvonice jsou moc krásné a hrad jsem viděla dva roky zpět pod lešením - teď je skutečně jako vyloupnutý!
    Moc na tebe myslím, měj hezký den. Helena

1. Helenko, z té strany od Plakánku vypadal jako nějaký hradozámek z Francie. Moc mu to sluší. Jiřina z N.

5. Zase jsi pro nás připravila nádherný zážitek!!! Humprecht jsem měla možnost poznat dost intimně a to díky naší výstavě. Tehdejší kastelánka nám ho ukázala do detailu.
    Doufám, že ti ty výlety dodají sílu a budou, jako výživná zálivka, aby Jiřinka nechřadla, ale hezky vykvetla!!!

1. Renátko, díky, potřebovala jsem tu nevolnost přehlušit a docela se to povedlo.
      Přeji příjemné a barevné dny.
      Dnes jsme zjistila, že stromy mají u nás polovinu listí, než před pár dny. A jiné barvy.Jiřina z N.

6. A vida jak se dá skloubit nákup s bezvadným výletem, který jsi krásně nafotila.
    Klidný den, Jiřinko !
    Hanka

1. Haničko, na malý papiňáček jsem si myslela dlouho, vařit omáčky s masem ve velkém mi pro dva přijde zbytečné vyhazování peněz- my vaříme na plynu. Už se nový domácí mazlíček odměnil měkkým masíčkem.Já to sice jím jen málokdy, ale trošku si dám.
      Jiřina z N.

7. Jiřinko,parádní výlet.Mnohé z těchto míst jsem navštívila,některá i několikrát,např.Sobotka,Humprecht,Kost,obec Podkost.Šli jsme kolem krásné chalupy Josefa Dvořáka.Takže mě tvé fotky opět moc potěšili,zavzpomínala jsem si.Přeju Ti moc hezký den.U nás dneska dost fouká,chvílemi i pršelo.Marťa.

1. Marťo, rozumím, právě od Kosti kolem chaloupky J.D. k Vesci je to zavřené.
      Nasbírala jsem tam i pár ořechů a nějaké jsem rozbila pro svačinku sýkorek.Bylo překrásně. Jiřina z N.

8. Krásné toulání! :)
    Ať žije Denis Papin (prý muž katastrof :D) na jeho vynález já nedám dopustit!

1. Janinko, jeho socha s tím jeho vynálezem mne tehdy, na zájezdu do Paříže a zámky na Loiře I. dost překvapila. Jiřina z N.

9. Jiřinko, udělali jste si parádní výlet. 👍👍👍 Fotky z něj jsou krásné a já si nad nimi zavzpomínala na místa, která jsem pravidelně navštěvovala. Vzpomněla jsem si i na Semtínskou lípu, která rostla na půl cesty mezi Kostí a Humprechtem. Na Kosti jsme byli naposledy před třemi roky. A na Humprechtu před delší dobou. V jeho oválném sálu je úžasná akustika. A Sobotka? Bývala tam báječná cukrárna na náměstí. Měla bych to někdy zkontrolovat, stejně tak jako vísky kolem.
    Měj příjemný den. 💓🍀🙏

1. Alenko, přesně!Semtínská lípa žije, ale je malá, ta původní byla, tuším, že v r.2000 vyvrácena bouřkou, resp. vichřicí.Poblíž je socha nějaké světice?
      Humprecht se moc líbil mým vnučkám, když jsme s nimi trávili před lety dovolenou v Blatech u Jičína.
      Curkárny jsou na náměstí v S. dvě a tu ,,naši,, oblíbenou navštěvujeme se železnou pravidelností. Mají tam totiž i WC.
      Kontroluj, kontroluj. Ten statek se mi velice líbí a někdy ho navštívím i uvnitř. Jak jsem fotila slézové růže na jeho plotě.
      Pa Álo. Jiřina z N.

10. Jiřinko,krásná známá místa.Chaloupky jsou kouzelné.Já se je někdy neodvážím fotit,protože jsem byla už několikrát tázána od majitelů,proč si je fotím.No,proč asi,líbí se mi.
    Měj hezký večer

1. Jitko, moc jsem se těšila, až tohle uvidíš.
      Domky jsou krásné a lidé v nich se nemohou divit, že je fotíme. Taky hrály v tolika pohádkách, že je každý vlastně zná. Jiřina z N.

11. Nádherná reportáž. Dalo by se říci, že už tam nemusím jezdit, když jsem to viděla na tvých fotkách. Ale to je právě ono. Krásné fotky zajímavých míst mě spíše lákají k osobní návštěvě, chtěla bych to prožít na vlastní kůži. Škoda, že je tento kout pro mne tak daleko. Papiňák jsem přestala používat před mnoha lety, když nám zdemoloval kuchyň. Ty dnešní jsou už určitě vymakanější, ale já už nemám moc důvěru.

1. Já ho používám, ale dávám si na něj pozor!Našim známým taky vybouchl. Něco kolem zabíjačky a měli mastnou místnost.Jiřina z N.