čtvrtek 26. května 2022

Vhodná konstelace

Vážení a milí návštěvníci blogu, milé KOČKY. Vítejte! Dnes se ozývám až navečer, měla jsem přes den napilno.

Karel IV. prý se stavbou mostu čekal na správnou konstelaci a podobně jsem si připadala i já, když jsem chtěla navštívit Průhonický park, potřebovala jsem pěkné počasí a nějakou fajn osobu sebou, stav, kdy mi není ouvej a nemělo to být v pondělí, na kdy internet říkal, že není přístupná tamní botanická zahrada, což by byla velká chyba ji minout, proto jsem čarovala a hlídala počasí, přesvědčila manžela a Janu a jelo se. Kdy? Dnes ráno, do Prahy a pak do Průhonic...Bus, metro, a zase bus a jsme u zámku. Počasí s námi laškovalo, chvílemi bylo mírně pod mrakem, chvílemi sluníčko, vítr, ale šlo to. Fotila jsem a moc ráda, vždyť jsem chtěla podarovat i vás, co to máte k tomuto parku daleko.

Nachodili jsme toho hodně, bolí mě nohy, ale co by jeden neudělal pro krásné zážitky.Léta jsme tu s mužem nebyli a dnes jsme si hodně cestiček prošli. Voda, rododendrony, pivoňky, a! - kosatce, za kterými jsem hlavně jela. Mraky kosatců, všech barev, tvarů, vůní, ale - ty budou na blogu asi až později.

Některé rododendrony a azalky byly odkvetlé, jiné v plném květu a jiné ještě nekvetou. 

Připravím tu na 3 - 4 dny několik příspěvků a v pondělí se pak podělím o další cestu. A nyní již vyrážíme do zámeckého parku a speciální pozdrav patří Dášce ( cestou necestou ) která mé rozhodnutí uspíšila.



































Jsem v časovém presu a tak vám, milé KOČKY, doporučím zajímavosti o zámku přečíst na internetu. Děkuji za spolupráci. Jiřina z N.


14 komentářů:

  1. Jiřinko, to jsou nádherné záběry a nafotila jsi i krásnou babočku bodlákovou. Ty rododendrony a celý rozkvetlý park jsou prostě perfektní a Ty jsi to nádherně nafotila. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji Ti šťastnou cestu a další krásné zážitky. Budu se těšit na další fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, motýla jsem chtěla nafotit především pro tebe. A věř mi, že jsem měla dnes večer při přípravě velkou práci se rozhodnout, co sem dát. Takže splněno a 4 dny tu bude zámecký park. Měj se pohádkově a dobrou noc. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, to je jak v pohádce... Naposledy jsem tu byla s babičkou, to už je mnoho let, právě kvetly rododendrony a azalky. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, díky za komentář. Zítra, cestou busem, budu čarovat, abys měla vše podle svých představ a vše zlé bylo rázem pryč. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřínko,moc,moc hezké fotografie. Děkuji za nádhernou procházku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velice ráda jsme tě tam ,,vzala,, sebou, Kočko. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Úžasné.Je fajn,že si sem dala plakát na otevření zahrad.Hned jsem si to zapsala.Jela bych,ale asi bude moc a moc lidí.Uvidím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nejsem lakomá, Jitko a proto jsem plakát nafotila a poskytla info ostatním. Jak s tím kdo naloží už je jeho věc. Ahojky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, nádhera! Na jaře jsem tam nikdy nebyla, kochám se tou krásnou. Já se tam naposledy brouzdala zlatým listím a byla jsem taky okouzlená...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, podzim mám moc ráda právě pro ty barvy, ale to by zas nebyly kosatce, na ty se podíváme na blogu zítra a v neděli. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Navnadila jsi mne, já jedu zítra. Doufám, že za ten týden tam na mě ještě něco zbylo ;-)....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem tam včera a určitě jsem ti to, Vendy, nevykoukala, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Až zrak přechází a ani básník nemůže najít slova....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to jsi hodná, za tvá slova děkuji. Nefotila jsem to nadarmo. Pa Jiřina z N.

      Vymazat