úterý 19. července 2022

Vzhůru

 Nastal další, krásný, slunečný den a my jsme vyrazili do hor. Po silnici, kterou stavěli za 1.sv.války ruští zajatci jsme se busem zdařile dostali do průsmyku Vršič, tedy o malinko výše, než kam dosahuje naše Sněžka!,  a zde jsme dostali rozprch na kochání se. Nejvíce všechny zaujaly ovce. ( silnice má 49 příšerných zatáček a náš řidič všechny skvěle absolvoval, aniž nás zvrhl do některé z propastí, které se nabízely se svými zelenými chřtány a šedými skalisky)...

Odtud se pokračovalo k pramenům řeky Soči, abychom pak jeli k pevnosti Kluže, pokračovalo se do Itálie k jezerům Predelskému a do Fužine. Přes Planici s jejími obřími skokanskými můstky jsme se vrátili zpět a později, už plni dojmů, na ubytování.

Byl to - milé KOČKY - nádherný den. Jestli já jsem nebyla v minulém životě kamzíkem?

Odpusťte, některé fotky jsou dělané přes sklo busu...






o medvěda nezavadíš, ale kravičky s telátky se lesem potulovaly a pásly:







plyšový zvěřinec:




















20 komentářů:

  1. No co říct, je to až neskutečná nádhera!
    Máš jistě všechny dojmy ještě pořád v hlavě a v duši...
    Jiřinko, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, však se mi to dnes hodilo, abych si ,,TO,, promítala zas a znova v duchu a vydržela pobyt na Karláku, jakož i cestu domů potom.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Pane, to jsou panoramata... Jiřinko, posílám pozdrav ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, fotek jsem tentokrát vyhodila nejvíc ze všech zájezdů, které jsem kdy podnikla, protože mi při focení z busu každou chvíli vlítly do cesty sloup, strom nebo jiná překážka.
      V těch horách se mi líbilo moc. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, jedním slovem: ÚŽASNÉ! Těším se na další krásné fotečky. Měj krásné letní dny. HelenaK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, taky se mi tam patřičně líbilo, a nemusela jsem na vršek lézt pěšky. Zdravím. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Co napsat víc než fakt nádhera.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ten dřevěný kostelík poslavili na paměť sta ruských zajatců a šesti jejich italských strážců, které zde smetla a zabila lavina.
      Stavěli tu zmijovku/silnici na sedlo Vršic.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tedy Jiřinko, to je přímo pastva pro oči. Nádherné záběry na krásné hory, azurová voda v jezeře. Krásná krajina
    Moc se mi fotografie líbí a už se těším na další. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji ti klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, nebýt strachu při jízdě busem serpentinami po poměrně úzké a strmé silničce, bylo by to dokonalé.Ani nevím, co bylo horší, zda ta cesta nahoru nebo pak na opačné straně hory dolů.
      Díky panu řidiči jsme živí a zdraví. Moc tě, Járo, zdravím. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko ještě jsem se sem musela vrátit. Ty skalní masívy jsou úžasné. Zajímavá je i ta pevnost a moc se mi líbí ten dřevěný kostelík,. kterého jsem si v mobilu ani moc nevšimla. Je fakt lepší na prohlídku zapnout počítač....Je to nádhera a já děkuji za tuto krásnou podívanou.

      Vymazat
    3. Járo, moc děkuji. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts

    Pro mě, dechberoucí krása!!! Myslím, že jsi mě přesvědčila, musím tuhle krásu vidět na vlastní oči!!!👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni, velice ti to přeji a ráda si počkám na tvé osobní hodnocení. Pac a husu Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, takový nádherný výlet ti závidím. Díky za krásné fotky, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak jsem trochu vzala sebou vás všechny, co jste nejeli se mnou.
      Ještě to má několik pokračování.A nic to nestojí!!!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,to je skutečně nádhera! Opravdu překrásné fotky,tak ráda jsem se podívala,moc jsem se těšila,až sem dáš nádherné záběry z cest a až se pokochám.Moc se mi fotky líbí,děkuji,že jsem se mohla podívat.Výlet Ti závidím a jsem ráda,že ses měla tak úžasně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to je od tebe hezké, hlavní bylo počasí, to nám opravdu vyšlo. Měj se hezky a sejdeme se tady zas. Mrzí mě, že jsem nahoře na Vršiči nekoupila plyšového kozoroha Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,překrásné.Už včera jsem šla hledat fotky z naší dovolené před 25 lety.Na to stoupání do sedla Vršič nezapomenu.My v tom sedle nocovali,tři v autě,byl s námi syn a ráno jsme spolu lezli po skalách,abych si vyfotila západ slunce.My byli takoví dobrodruzi.
    Měla jsi úžasný zájezd.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jste byli borci! My jsme kdysi zase rádi jezdili do V.Tater a Roháčů.
      Máme asi všichni, kdo hory rádi, spoustu zajímavých vzpomínek. Pa Jiřina z N.

      Vymazat