středa 9. listopadu 2022

Pečlivě vybrané

 Reaguji na jeden z komentářů Hanky a dovolím si z některých mých starších zájezdů pečlivě vybrat pár fotek a zveřejnit je na blogu. Snad to nebude nikomu vadit, zima bude dlouhá a co taky pořád dělat, když je tma brzy odpoledne? Já si u toho zavzpomínám a někoho to může potěšit?

Možná mi to, milé KOČKY, vydrží na několik dní? 

Tak si tady uděláme takovou virtuální cestovku a vezmu vás na pár výletů, ani nemusíte vyzout bačkůrky, hledat pas a balit kufr. K prohlížení doporučuji jen uvařit si hrnek čaje nebo kávy, očistit brýle, pohodlně se usadit a odpustit mi případné chyby u focení. To víte, jsem jen náruživý fotoamatér! Už hodně dlouho.

Takže - kam sáhnout? jako první asi do Provence/zájezd druhý? 

uděláme si několik dílů, protože to byl zájezd velmi výživný ... dnes tedy na úvod: Carcassonne?








 dva obrázky z výstavy fotek v tamním muzeu:




detail dveří:













Město v Jižní Francii, které je tzv. dolní, moderní, ale i se starodávným středem a toto zde uvedené horní, s hradbami a opravené, kde si filmaři podávají dveře a aby ne!
S Janou jsme obě části navštívily znova v r. 2018...a obešly jsme celé hradby s kouzelnými výhledy.
Zítra nakoukneme jinam.

20 komentářů:

  1. Krásná místa,moc ráda se s tebou podívám tam,kde jsem nebyla.
    Jiřinko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já vždy vybírám zájezd podle nějakého lákadla a v tomto případě byl lákadlem Carcassonne.Neumíš si představit, jak mi bylo, když jsem vystoupila z busu a mohla si na vysněné zdi sáhnout!
      Přeji všem podobné zážitky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, děkuji za připomenutí! Carcassonne, to byl velký zážitek. Nejdřív s tím, abychom našli místo na zaparkování a pak samotný středověký komplex...
    Moc tě zdravím a těším se na zítřek! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to máme zajímavé vzpomínky, že? Zítra se tu sejdeme. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, tak to se moc těším na cestování s tebou moc hezké fotky dobrý nápad.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, ráda se přehrabuji ve svých fotkách z cestování a někdy se nestačím divit, jak to letí. Díky za návštěvu na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Vija
    Jiřinko, nikdy jsem tam nebyla, ráda jsem se u tebe podívala. Ale hru, tu máme a hrajeme. 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je prima, že si doma dokážete hrát!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Děláš mi radost. Nám totiž kdysi zájezd s kamarádkou do Provence nedopadl a už jsme pak tak nějak od něj upustily, takže Tvoje fotky mi přijdou vhod. Díky!
    Klidný den! U nás pošmourný.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, první zájezd do Provence byl do oblasti St.Tropez a okolí, a ten druhý do oblasti západně od Marseille.Oba mi sedly! Ale ve Francii je to jako v ČR, není tam snad žádné místo nezajímavé!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko to je nádherné místo a moc krásně jsi jej nafotila. Máš úžasné vzpomínky a to je fajn. Třeba se tam ještě někdy podíváš, když máš Francii tak ráda. Moc Ti to přeji. Krásný zbytek dne Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ač jsem to nečekala, byla jsem v tomto městě nakonec dvakrát, protože při zájezdu do Gaskoňska to bylo poslední navštívené město před odjezdem do ČR. Tak jsem si to považovala a děkovala osudu - pokud bych opět do Francie mířila, mám ještě tři oblasti ( je to veliká země ) kam jsem dosud nezavítala.
      Jaruško, přála bych ti to vidět!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts

    Takovým způsobem cestování, jsi mi kápla do gusta! To vydržím s radostí i celou zimu😁
    Gaskoňsko to je nejen krásná podívaná a příjemné klima, ale i gastronomie👌🏻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, v Gaskoňsku jsme byly s Janou až v r.2018 a byl to jeden z nejkrásnějších zájezdů. Tento - do Provence - byl před ním. Ale ještě mi tam chybí tři oblasti: Auvergne, Roussilon a u Atlantiku, jak je ta velká duna.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, já chci taky do Provance ! Ještě jsem tam nebyla... Aspoň že mě vyvezeš Ty ! Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Jiřinko,to je opět kouzelné místo,kde jsem bohužel nebyla.Moc krásně jsi všechno nafotila,já se ráda podívala.Sedím,ácháám a říkám si,já chci taky!Jiřinko,měj se krásně a děkuju,že jsem se mohla podívat na další úžasné místo.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to je od tebe laskavé hodnocení. Ale je pravda, že takový zájezd ,,vyzobává,, zajímavá místa určité oblasti. Obvykle za těch 9 dní zájezdu stíháme mnohé.
      Krásný večer přeji. Jiřina z N.

      Vymazat