úterý 7. února 2023

Z jiného soudku

 Mé milé KOČKY, 

srdečně vás zdravím a přeji krásné dny i když počasí ne vždy přeje našim plánům nebo povinnostem.Ale máme únor a kdy jindy by měla být zima a nevlídno? Letošní zima mne tedy nenadchla ( zatím ). Na termín v únoru mě objednali do Motola a jako by viry ( nebo co je to za mrňavé škodiče ) tušily, že se tam bojím, skočily na mne a mám kašel, rýmu, tudíž se Motol odkládá na jindy.Radost z toho nemám, i když jednu výhodu to má, můžu nyní ležet ve své posteli. Sešívaná budu později.

Abychom si to tady zpestřili, napadlo mě, že sem dám pár míst, docela častých v Čechách, nepříliš navštěvovaných. Měla jsem to potěšení navštívit mnoho Křížových cest a Kalvárií a mnohé ,, na mne ještě čekají,,.Některé jsou skromné a jiné výstavné a pár jich je opravdu ohromujích. Mám dojem, že i pěšinka nahoru k Bezdězu mívala okolo kapličky křížové cesty.

Dojem na mne udělala třeba ta na Cvilíně. Ptáte se, kde to je? Nad Krnovem a je jedna z těch opravdu zajímavých. Dovezla mě sem kamarádka Dáška z Kravař u Opavy, když jsem u ní byla naposledy na návštěvě: 

Takže tady začneme:

















ráda se sem, na blog, vrátím a zase nějakou tu křížovou cestu vám tu ukáži:

Jako holka jsem vídala tzv. Boží tělo a jako nekřtěná i nepoučená jsem na to hleděla nechápavě, holčičky v dlouhých šatech, s košíčky plnými lístků růží a pivoněk,, - pak schody ke kapličce v Benešově n.Pl. zazdili a zaplotili a bylo po božím těle. Jo, padesátá léta...proto asi nyní už roky taková místa ráda navštěvuji.

Všem Veronikám přeji k dnešnímu svátku hodně štěstí a pevné zdraví!


26 komentářů:

  1. Jiřinko, moc hezká cesta. Brzy se uzdrav.

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko, to je moc hezké a udržované místo. Připomnělo mi to trochou Křížovou cestu v Jiřetíně pod Jedlovou na Křížový vrch. Byli jsme tam v parném létě a protože jsme tam viděli vyhřívat se zmije, tak v tom letním čase už tam určitě nepůjdeme. Manžel už by ani ten kopec nevyšel...Je vidět, že tam,kde je více věřících, jsou tyto památky také lépe udržované. Děkuji za hezkou podívanou a věřím, že i u Tebe se vše vyřeší a budeš v pořádku. Krásný den přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to máš pravdu, znám jich docela hodně a beru to jako zajímavou součást naší historie. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, mrzí mě to, ale nic s tím nenaděláš. Odklad neudělá radost asi nikomu...
    Děkuji za krásné fotky, mám moc ráda křížové cesty...
    Opatruj se, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, když někam jedeme a máme čas, ráda si cestou na nějakou udělám procházku. Hezký týden!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko držím palce aby vše dopadlo dobře a přeju ti brzké uzdravení. Křížová cesta je krásná a udržovaná. Pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a mělo to dnes jednu výhodu: vařil manžel a myl nádobí. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Na Mariánské hoře u Čermné je křížová cesta kopírující krásně zdejší lipovou alej, jenže bohužel obrazy jsou vidět vždy asi jen při nějakých příležitostech, jinak je zabedněná. Já chodila ráda s babičkou po křížové cestě na Petříně a teď naposledy když jsme jeli do Pardubic a brali to z Ústí tak jsem zjistila že je křížová cesta i v Brandýse nad Orlicí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Čermnou jsem narazila na mapě zrovna nedávno a tu v Brandýse znám, ale je to pár roků, kdy jsme byli v Letohradě asi 3x na dovolené a jezdili po okolí.Díky za info. To se vždycky hodí. Dobrý večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Pěkné fotky ! Každá křížová cesta má to svoje. Stojí za to se jimi projít.
    Když už člověk všechno v sobě před lékařským zákrokem srovná, je nepříjemné, že je to najednou jinak. Dopadne to určitě příště.
    Měj klidné úterní odpoledne, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já to nechápu, nejdřív jsem se bála, pak jsem se s tím srovnala a na poslední chvíli tohle.Únor se mi zcela jistě nepovedl. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, hezké fotky z křížové cesty. Posunutí operace není nikdy příjemné, člověk už je připravený a najednou odklad. Určitě bude všechno dobré, moc držím palce, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi a to mě čeká ještě jedna 21.2. a tak je pořád ,,veselo,,! Do Motola mi dají náhradní termín, až se uzdravím.Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ahoj Jiřinko,zas moc hezké fotky a povídání.Preji ať se brzo uzdravíš a máš vše zasednou.Posilam moc pozdravů Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, děkuji ti. Prostě to musím vyležet. Jen nevím, kde jsem k tomu přišla, po Praze jezdím v roušce a v busu do Prahy taky.Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,pěkné fotky křížové cesty.Držím Ti palce,aby všechno dopadlo dobře.Hezký den,opatruj se.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, díky, už je to tak a nic s tím nenadělám. Ale příjemné to není. Jiřina z N.
      Dnes navíc bylo slunečno a pod nulou a já bych šla tak ráda ven.

      Vymazat
  10. Jednu dobu jsme pořád navštěvovali křížové cesty.Tahle je moc krásná,ale
    dost z ruky.
    Jiřinko,to je hodně nepříjemné,ale budu ti držet palce.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji ti. Mám jich nafocených opravdu hodně a některé jsou ještě v plánu, pokud se na Moravu dostanu...tam jsou církevní stavby obvykle v lepší kondici. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, vybrala jsi moc hezké fotografie a i k zamyšlení. Přeji ti hlavně brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkuji ti. A zase příště na shledanou. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, krásné fotky křížové cesty, kterou jsi nám představila. 👍👍👍
    Několik jsem jich navštívila u nás a několik v Itálii. Jednu jaksi omylem. Při hledaní byzantského chrámu v Kalábrii jsme špatně odbočili a začali stoupat vzhůru do hodně strmého kopce. Až u sedmého zastavení, jsem jako obvykle, když už jsem nemohla a kamuflovala nedostatek dechu focením, objevila v hloubce pod námi to, co mělo být naším cílem.
    Těším se na další a přeji Ti, ať je co nejdříve lépe.🍀🙏
    Měj hezké dny a opatruj se. 💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, to je pěkná historka, někdy se podaří omylem něco objevit.Já jsem toužila navštívit Český Krumlov v zimě, ale stále se mi to nedaří, byli jsme tam tolikrát, ale vždy jen v létě nebo na jaře.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Lezarts

    Koukej vyhnat toho “kazooperátora moribundusa” co nejrychleji!!!
    Kolikrát si říkám, že mnozí máme za sebou i před sebou, nesčetně vlastních křížových cest, jenom nejsou tak krásně zvěčněné, jako ty náboženské.
    Posílám Ti Jířo, zdravou energii, tak ji hezky pochytej😁😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, tak za tu ti moc děkuji, cítím se dnes jako bezdomovecký pes.
      Neumím si představit, že bych takhle kýchala, kašlala a smrkala pár hodin po operaci. To by bylo dílo. Jiřina z N.

      Vymazat