sobota 25. března 2023

Sobotní příděl

 To jsem si tak jeden večer v tomto týdnu pustila nahranou Toulavku a jaké bylo moje překvapení, když vidím samé známé věci a známá místa:

milé KOČKY, třeba jste to také viděly, ale pohledem televizních tvůrců - tady máte moje fotky pro srovnání:

Mělník - Muzeum kočárků 
















Holubice - rotunda









vesnička Lošany, kterou jsem objevila náhodou na Kolínsku a je tu mimo jiné statek Mašínů:









manžel jen podotkl: jdou po našich stopách! tak si říkám, že je asi v pořádku to tady zmínit...hihi

20 komentářů:

  1. Jiřinko, u tebe by se mohla Toulavka učit a inspirovat. Už jsem si poznamenala Holubice a rotundu, tam bych se chtěla podívat.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, tak pokud bys tam zavítala, naproti v rohovém domě půjčují klíče! Líbilo se mi, že zrovna kvetly kaštany a fotky byly o to hezčí. Pa a díky!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Rotunda se mi moc líbí a Muzeum kočárků v Mělníku taky !
    Klidnou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to já pohledám zase něco pěkného. Pac a husu Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Pro mě je Mělník daleko , byla jsem tam jen 1x na návštěvě asi před 15 roky u Judr.Rameše. Děkuji za nádherné fotky Jiřinko ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, nikdy nevíš - občas se člověk dostane pěkně daleko od domova.Já třeba nechodím do podzemí a už několik let do jeskyní.Prostě mě to přestalo bavit.
      Ale jinak každou příležitost k výletu chytím ráda za pačesy.
      Přeji ti krásné jaro. Pozdravuj Strakonice ( rodiště mého táty ) Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, tu Toulavku jsem minulou neděli také viděla a muzeum kočárků určitě navštívím. Už jsem si zjistila, jak se tam dostanu, takže výlet je jasný. Moc se mi líbí ta rotunda. Zdravím, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, pokud jsi odkázaná na HD buď z Ládví busem 369 do Mělníka a vystup jednu st,. za Poliklinikou - ukaž průkazku na metro kvůli slevě nebo vlakem Praha - Mělník, ale to je pěšky dál. Musíš na náměstí a nezapomeň jít k zámku a shlédnout Soutok.
      Hezký výlet přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko,to je zas pěkných zajímavých míst toulavku sledujeme pravidelně a nebo stačí sledovat tvůj blog . Přeji krásný zbytek dne Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, to mě těší, já jsem na Toulavce a Objektivu léta závislá, a nejvíc mě těší, když jsem tam dřív, než oni. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásné fotky jsi pořídila a možná, že jsi Toulavku inspirovala.👍😀👍
    Já na to většinou kouknu jedním okem, protože se zabývám přípravou oběda. Zády k malé televizi to mám k poslechu a když mě něco opravdu zaujme, přeruším bohulibou činnost a otočím se.
    Muzeum kočárků jsem tentokrát viděla, moje teta dělala dlouhá léta v Libertě, takže jsem se otočila.
    Měj hezké jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, taky jedna fabrika, která ostrouhala. A přitom ty kočáry pobraly i česká mimina, což nebývají žádné Twiggy.
      Ty už jistě budeš v jarním rozletu po zahradě?
      Tak, ať máš zelené prsty. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Kočárky by se mi líbily a další místa mě hodně zaujala a už mám napsané.
    Tam bychom se mohli podívat.Rotunda to je něco pro mě.
    Jiřinko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já jsem kdysi objížděla hodně staré kostely, o kterých jsem se dozvěděla, až to manželovi vadilo, tak jsem k tomu leccos přidala, aby to strávil i on.
      Tak přeji hezký výlet. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko to jsou krásné fotografie. V muzeu kočárků jsme před lety také byli, ale nefotila jsem tam, protože jsem neměla náhradní baterii a došla mi při focení prohlídky zámku v Mělníku. Jiřinko děkuji za milou připomínku na jeden ze zajímavých výletů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já sama jsem na dceru v r. 1970 měla kočárek z Liberty z Mělníka, tehdy se pleny, kočárky a vše podobné shánělo! Ale kočár neměl chybu a šel i pak z ruky do ruky.
      Járo, ať si dobře žijem a výlety si můžeme dopřávat i nadále také. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko já jsem také měla na Pepu šedobílý kočárek z,Liberty a babička pro.nej byla až v České Lípě, protože tady kočárky neměli. Pak jsem ho prodala dál. Na Pavla a Petra jsem zdědila kočárek z Tuzexu po neteři Lence a také jsem ho pak prodala dál. Byl pořád jako nový i po tom co se v něm odvozily tři děti...hezky večer


      Vymazat
    3. Tak, tak, milá Járo, to jen dnes na náklady státu někteří fasují na každé dítě nový kočár, tu novou pračku a pod, aniž by museli předtím do práce máknout.
      Občas si říkám, jestli to může do budoucna obstát.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Také kolikrát u toulavky vykřikuje, tam jsme byli. Výstavu kočárků jsem viděla v Holešově, kde byly kočárky i s popisnými panely a velkými fotografiemi sestavené do různých období. Moc se mi to líbilo. Na bratry Mašíny mám jiný názor, než je nyní vnucován.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, nejsi sama. Moje máma mi říkala, že v Čelákovicích zabili nevinného člověka. Ale jejich táta byl zas jiný.
      Jiřina z N.

      Vymazat