úterý 25. dubna 2023

Pokračování zájezdu

Proč jsme na zájezd jely - na to je snadná odpověď - chtěla jsem asi 20 let vidět město Lauf a tamní hrad na řece...o kterém jsem leccos věděla a pořád mi unikal. Jakmile byl zájezd do Laufu vypsán, přemluvila jsem Janu ( nedalo mi to moc práce ) a už jsme se jen těšily.

Počasí nám nahrálo a moc jsme si nejen toto město užily: však posuďte samy, milé KOČKY:


dobrá rada - pokud byste se tam vypravily, dejte si čas a nikam nechvátejte...nasávejte - atmosféru, kávičku, (vínečko?), pivko?, historii?:



























Na zdejším hradě byla v r.1934 byla pod omítkou objevena nejvzácnější sbírka české a moravské heraldiky - 114 erbů naší šlechty!






















Jednou se tam vrátím...třeba až bude adventní zájezd do Laufu a Norimberka?

27 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ano, mohu potvrdit, v Bavorsku je spousta krásných městeček. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, velmi působivé místo a v těch jarních kulisách - nádhera!
    Přeji pokud možno hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, navlékám městečka v Německu a v Rakousku postpně na šňůrku jako korálky. Moc mě to baví. Asi je to i znát?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, krásné město hezky jsi nás provedla a o adventu to bude taky moc hezký .Přeji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, sice mám už naplánované dva adventní zájezdy, jeden dvou a jeden třídenní, ale! - kdyby vypsali i Norimberk+Lauf, v jiném termínu, není co řešit. A jak říkám, hned by bylo co dát na blog, hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,to je nádhera,nevím,co obdivovat více.My jsme v neděli ujeli 300 km a neudělala jsem
    ani jednu fotku.Vezli jsme vnučku.Ale,když stihne autobus za den tolik krásných památek,musíme to stihnout i my autem.Mrknu se na to.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ono se dá i u nás za jeden den hodně stihnout, ale už aby manžel mohl řídit auto...
      Mám velký absťák.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Tak to je tedy moc krásné město- naprosto fotogenické. Je pohlédné s jarní květenou a o adventu to musí být snad ještě krásnější. Brouka jsi mi nasadila do hlavy.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, výhoda je, že je to menší městečko a plné hospůdek a cukráren a kavárniček, tak se dá obejít za půl dne a také posedět: my jsme stihly jednu cukrárnu se skvělou zmrzlinou a pak, na závěr, posezení u kávičky.
      V hradu jsme viděly film, jak hrad vypadal během staletí a pak ten sál s erby.
      Tak, ať ti to vyjde. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko to je nádherné město a ten hrad se mi moc líbí a krytý most mě také velice zaujal. Děkuji za nádhernou procházku místy s hrázděnými domy, krásně udržovanými. Opravdu jsem se pokochala.Díky moc a přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, docela si tě tam umím představit, jak si dáváš záležet na každém snímku,. jen ten starý kostel s klášterem byl nedobytný a díky mé výšce mám pár snímků ,,přesplotovky,, - ti menší měli smůlu.
      opatruj se...Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko městečko mi připadá krásné a kouzelné. Umíš nafotit bezva fotky. Tak ráda chodím s tebou. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, snažila jsem se i navzdory časové tísni oběhat všechno a nafotit co nejvíc. To víš, chci si za své peníze hodně užít, haha. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, nádherné fotky jsi pořídila. Úžasné hrázděné domy, krásný kostel a stejně tak i další budovy ve městě. Potěšila mě ta sbírka erbů české šlechty a připomínka Jana Husa.
    Naprosto ti rozumím, že se tam chceš ještě vrátit. Moc Ti to přeju.
    Měj hezké dny a opatruj se. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ten pocit, že jsem konečně v městě, které dlouho chci vidět, byl skvělý.Tobě přeji hezké počasí a teplo, abys mohla pracovat na zahradě. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Paráda a zaujalo mě,jak jsou zdobené fasády domů,moc hezké a zvláštní a spousta květinek.Krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máří, ono to v Bavorsku v menších městech je obvyklé, po 2.sv.válce mnohde stavěli ta města znova, z trosek, jinde je to opravdické, staré.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, tak to byl opravdu parádní výlet. Městečko je nádherné a když sek tomu přidalo krásné počasí, tak bylo o zážitek postaráno. Měj se hezky, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, přesně jsi to vystihla. Počasí v tom hrálo zásadní roli. Pa a hezké dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Lezarts

    Tomu výletu by se dalo říkat “spanilá” jízda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, mohlo by se to tak nazvat. Spanilé jsme byly hlavně my s Janou , po těch výstupech na hrady!!! hihi Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, to je fajn, že máš tu svoji Janu ... Paráda ! Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, asi ji naklonujeme, Janu do každé rodiny. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko, je to nádhera. S tím nasáváním atmosféry v kavárničkách je to na zájezdech kolikrát docela těžké. Většinou bývají programově natřískané. Pak teprve všechno nasávám nad fotkama večer v posteli. Ale podařilo se nám to v Melku, když jsme obětovali prohlídku kláštera. Prošli jsme si okolí a usadili se dole ve městečku v jedné kavárničce a pozorovali cvrkot. je potřeba takto oddechnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, zrovna v Melku mám různé zážitky, jednou jsem tam byla s Janou na adventním zájezdu a to na posezení čas nebyl, ale podruhé se sestrou jsme měli jak prohlídku kláštera, tak prohlídku zahrad a pak - posezení venku u kávičky, bylo to, tuším v září 2021 a je na blogu.Obojí stálo za to. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  14. Jiřinko,nádherné.A mé oblíbené hrázděné domy.Tam by se mi tedy moc líbilo.Marťa.

    OdpovědětVymazat