pondělí 10. dubna 2023

U střevíčku

 Moritzburg - zámek, na dohled od Drážďan, který každý zná, neb se tu filmoval Popelčin příběh, milé KOČKY... aneb: zámek na rybníku.

Nebudu nosit sovy do Athén a jen prozradím, že jsme tady dostali hodinu na procházku okolo zámku, od 18 do 19.hod., bylo pod mrakem a ledově foukalo, jako už celý den a tak to podle toho vypadá:

( byla jsem tu asi po čtvrté a tak mi to tolik nevadilo )
























o středověké poště jsem psala při jiném zájezdu do bývalé NDR, ale při tomto zájezdu jsme potkaly dva staré sloupy: tento v Pirně:



a další v Moritzburgu:



v 18.55 odjezd a ve 20.55 přistání u Hlavního nádraží v Praze.

na závěr trochu čtení:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pirna

https://cs.wikipedia.org/wiki/Wettinov%C3%A9

27 komentářů:

  1. Jiřinko, díky za další krásnou reportáž. Měj pohodové pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, už to pomalu končí a budou jiné zájezdíky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko, moc hezké.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, také přeji všem pěkné dny. Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,moc krásné počteníčko.Pěkné pondělí ti přeju.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, doufám, že si trochu odpočineš, než budeš muset zase do rachoty. Pa a těším se na tebe příště. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásné místo, moc se mi líbí ten střevíček :).
    Hezké Velikonoční pondělí, Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, tentokrát jsem k němu na schody ani nešla a vyfotila jsem ho jen letmo shora. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Pohádková reportáž. Jen jsi si tam něco zapomněla na schodech, ale asi z toho jak jsi spěchali na karos domů:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, byla jsem tam počtvrté a jen jednou jsem byla i na prohlídce zámku. Střevíc by mi nebyl, mám velkou nohu, ale byly tam babky a ty si ho zkoušely, bláhové.
      Trávníčka bych stejně nechtěla!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Tak tady jsem nebyla, zámek znám jen z Popelky. A teď ještě blíže z Tvých fotek.
    Pěkné odpoledne velikonočního pondělí!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, zámek a sochy a ten rybník se docela pěkně fotí. Jen to chtělo trochu modré nebe a malinko sluníčka. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, tam je krásně!!!V létě této.tam.musi být luxusní, hlavně ten veliký park. Děkuji za krasnegotogragie. Kochám se tou nádherou. Přeji Ti krásné sváteční odpoledne. U nás je slunečno...

    OdpovědětVymazat
  8. Odpovědi
    1. Jaruško, já to po tvém mobilu docela dobře rozklíčuju. Měj se hezky, tady taky trochu svítí. Možná půjdu později i ven. Pa a měj se svátečně. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, prohlížím si nádherné fotky z Moritzburgu a pobroukávám si písničku Ivety Bartošové: "Marně se vlastního osudu ptám ...". Už je to pár let, kdy jsme tam byli.
    Kdysi na výstavě cestovního ruchu Moritzburg propagovali a my dostali silonový sáček se třemi obrovskými lískovými oříšky. Zda v nich byly šaty netuším, tehdy nám je sebrala princezna Ema.
    Měj krásný zbytek Velikonoc a pohodové jarní dny. 🍀💓

    P.S. Jdu balit, ráno odjíždíme na jarní dovolenou na jih Čech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak pěknou dovolenou přeji a bezvadné počasí k tomu...
      jedny společenské šaty by se mi hodily, klidně z oříšku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, v zimě a větru je i hodina dost a dost. Moc hezké fotky, zámek je moc pěkný 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dost jsem se divila, že nás tam navečer na tu hodinu vezli, ale zase, kdo tam byl prvně, asi si to i tak užil.
      Hezký večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, já tu byla jen jednou a bylo podobné počasí. Klidně bych si to zopakovala...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, přeji ti úspěšný a pohodový týden. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko,nádherné fotografie z pěkných míst.Líbí se mi moc sochy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně jich, Jitko, už opravili, byly celé černé a snad to nějaký ten rok vydrží. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko, byla jsem tam vloni před Vánoci s Jani, padal sníh bylo to krásné. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adventní zájezdy jsou tam pořádány hodně, má to prima atmosféru. Jiřina z N.

      Vymazat