sobota 17. června 2023

Máky přinášejí léto

 Už delší dobu okukuji z busu, cestou do Prahy, jedno místo v Březiněvsi - asi nějaký pozemek vhodný časem na stavbu???

Milé KOČKY,

protože se mi z časových důvodů nepodařilo tam dojet a nafotit to, udělala jsem šalamounské rozhodnutí - při návratu z Prahy jsem dojela jen do této obce, vystoupila z busu, nafotila na malý aparátek, který jsem sebou chytře vzala a dalším busem jsem dojela domů...cítila jsem, že se počasí zkazí a bála jsem se, že máky už nebudou tak hezké a proto ten spěch.

Byly tam už loni v podobném počtu a tak jsem si konečně splnila přání.

Makové panenky svými ohnivými sukýnkami přinášejí horké léto, ani se nenadějeme a dne začne ubývat ve prospěch noci.


















Na Karlově náměstí v úterý ráno:





Milé blogerky, vaše dnešní komentáře pročtu až pozdě večer a za odměnu, že mi věnujete přízeň, připravím pro vás něco z dnešního zájezdíku: jedeme s Janou a našimi vnučkami ( bereme každá jednu - ona tu starší a já mladší ) na jednodenní výlet do Polska...


20 komentářů:

  1. Jiřinko,je to nádhera.Máků je letos všude hodně.Makový příspěvek jsem už na blog dala a tak teď už jenom obdivuji.Užij si výlet do Polska.Také se tam budeme vracet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko a to jsem dnes kvečeru z auta viděla pole bílých máků. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, moc děkuji - makové panenky, to je dětství, to jsou prázdniny...
    Na Karláku to ovšem taky kvete moc krásně...
    Užijte si výlet, moc se těším na tvou reportáž!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, chtěla jsem to připravit už na zítra, ale nestíhám a materiálu hodně, tak bude pár dní o zájezdu. Snad od pondělka...Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, to je nádhera. U nás máky na lukách nejsou, spíše kopretiny. Je tu kyselá zem a ta makum nesvědčí. Ale je to nádhera. Děkuji za hezkou podívanou a přeji ti hezký výlet do Polska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ač prognoza byla všelijaká, počasí se docela povedlo a zájezd se vydařil. Já se tak bála, že bude celý den pršet. Nakonec se naše čtveřice vrátila spokojená domů.
      Brzy poreferuji. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko, nádherné makové fotky u nás moc makových květů není.Preji krásný výlet.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, výlet se vyvedl a kéž by takových bylo více. Moc zdravím, tebe i ostatní milé blogerky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. U nás v okolí jsem takovou záplavu vlčích máků neviděla, ale sem tam nějaký to ano.
    Užijte si výlet a těším se fotky.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tentokrát to bylo hodně zvláštní a brzy zdokumentuji. Pa a opatruj se nám.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Vzhledem k tomu že takové plochy vídám z vlaku který ovšem zastavit nemůžu, a tady u nás nikdy nic takového nebylo, mám svůj vlastní soukromý makový ráj. Z jedné zakoupené směsi se mi předloni vysemenil a měla jsem dvě rostlinky. Ty se mi zase vysemenily a letos to je celý záhonek plus ještě nějaké v dalším záhonu kde také byly ty směsi. Na příští rok jsem si ovšem objednala semínka různých druhů máků tak jsem zvědavá co mi z toho vyleze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moje zvědavost je také velká, těším se, co ti vyroste. Sousedka má zahradní červené máky a ty jsou přímo obří. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. To ano, to jsou trvalky, mák orientální. Já mám ty klasické vlčí máky čili jednoletky které se takhle vysemeňují sami. Pokud ten pozemek nějak neposekají dřív nebo nepřeorají, tak příští rok by zas měl být takhle plný

      Vymazat
    3. Přesně, Vendy, oni ten pozemek před několika lety srovnali, jako, že tam něco budou stavět a od té doby to tam v létě takhle červeně kvete. A žádné troškaření to není.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Nádhera, Jiřinko. U nás v okolí takové louky nejsou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jsem fakt ráda, že se mi povedlo je i jen takto vyfotit. Pa, měj se hezky, stejně jako ostatní na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Milá Večernice, je to tak. Hezkou dobrou noc. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Každý rok se snažím máky někde nafotit a čím víc, tím lépe. Jiřina z N.

      Vymazat