středa 27. března 2024

Střípky z cest

 Pokračování cesty do Havlbrodu - a vyzobám pro vás, milé blogerky, jako rozinky z bábovky, to nejdůležitější z cesty:

Úsobí:


kostel sv. Petra a Pavla:



 
dost zdevastovaný hřbitov:





vypuštěný rybník: mimochodem, v té oblasti je rybníků hodně...


sochy na starém mostě:



v zámku můžete být ubytováni:


Milé KOČKY, pokračovali jsme směrem na Herálec:


kostel sv.Bartoloměje:







 zámek přes zeď:




a tady jsem si to opět oběhala s foťákem -  následovala cesta do Humpolce, poté do Ledče nad Sázavou ( obojí tu bylo vícekrát ) a fotopauza/zastavení na cestě zpět v Sudějově: 













Při projíždění Uhlířskými Janovicemi jsem ani neměla tendenci nechat zastavit a jít fotit ( a že by bylo co, ale už jsem tam synagogu i starý kostel fotila vícekrát), takže jsem tentokrát odolala.Tak na cestách zase příště!

Ve vesničce Žíšov kousek za Uh.Janovicemi směrem na Zásmuky mají krásný kostelík na břehu rybníka, ale v této obci mi šofér nikdy nezastavuje, velká chyba! čímpak ho příště přiměju ke změně?

24 komentářů:

  1. Jiřinko, ráda jsem se podívala na aktuální fotky - místa známá hlavně z let minulých, dozor na bramborových brigádách byl ... no jak kdy :o)
    No a za ten kostelík se tedy přimlouvám - teď jsem si ho našla a je to malebnost sama...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, poslední roky ráda vyhledávám zapadlá místa s historií. Pa a opatruj se
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,však Ty na něco přijdeš a zastávka v Zisove zastávka příště byla.🍀 Zdravím a přeji 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ono je to tím, že se tam pohybujeme na závěr dne a už se šoférovi asi stýská po bačkorách a kanapi? Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Projížděla jsi mým krajem. Vlastně ho vůbec neznám, o Žíšově jsem zatím neslyšela a píšu si ho do seznamu výletů. Díky a přeju pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, tuším, že tam operuješ, tímto krajem projíždíme často, hodně míst jsem si dopřála a několik mám ještě v plánu, klidně bych s tebou šla i na jeden výlet pěšky, ale až v zimě, třeba až bude mrznout a bude sucho - popíšu ochotně na zakova48@seznam.cz
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Některé jména obcí jsou pro mne docela neznámá. Tolik zajímavých míst při jednom výletě.
    Třeba, že se Hliník odstěhoval do Humpolce to vím, ale nikdy jsem tam nebyla.
    Díky za fotky !
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Humpolec je pěkný a na hrad Orlík poblíž něho, cestou kolem žid. hřbitova, jsme šli několikrát. Třeba, když kvetou kaštany, je to pěkný výlet. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Lezarts
    A po cestě jste minuly mojí zříceninu, škoda:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, cestou přes Kostelec nad Černými Lesy jsem na tebe myslela a určitě jsi škytala. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, zajímavá místa a moc pěkné fotky. Moc se mi kostel sv. Petra a Pavla. Zdravím a přeji klidné Velikonoce, pá 😊😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, Sudějov si pamatuji, kdy to vypadalo opravdu strašně, nyní bych uvítala podívat se i dovnitř. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, krásné fotky tady i v předchozím příspěvku. Hezky jsem si s tebou zacestovala. Některá z míst znám, jiná jsou pro mně zatím neznámá.
    Včera jsme byli na mém rodném severu, svítilo sluníčko, ale foukal hnusný a ledový vítr.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, taky bych tam potřebovala zajet, a vítr, hodně studený, foukal i tady. Dnes bylo venku krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Tak z dnešní projížďky si pamatuji hlavně kostelíky :-) Hezké fotky, Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, obvykle jsou to dominanty obce, a pro mne i mnohdy body, kvůli kterým nebloudím. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Nádherné fotky Jiřinko, díky nim jsem se podívala tam kde jsem nikdy nebyla ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, jak se máš? Přeji ti hezké Velikonoce jakož i ostatním blogerkám a blogerům, kteří sem zavítají. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Ahoj Jiřinko,moc ráda jsem se s tebou navštívila zajímavá místa.Preji krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, díky, jsem ráda, že se to někomu líbí. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,nádhera.Je tam spousty zajímavostí a jak vidím budeme se tam muset ještě vrátit.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já sama mám procestovaný za ta léta kdejaký kout, ale pořád jich ještě je dost na objevování nebo znovu navštívení, protože se mnohé dost mění. Často k lepšímu a někdy k horšímu. Jo, kdyby zdraví a peníze byly podle mého, to by se to cestovalo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko to jsou moc krásné fotografie. líbí se mi ty rybníčky na návsi Je to taková klasika mnoha vesniček a většinou tam dříve plavaly husy nebo kačeny. Většinou na návsi nechyběly lípa, křížek a lavička...Mnoho se však po letech už změnilo. Děkuji za hezkou podívanou do míst, kam už se těžko dostanu. Krásné dny Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, mám to také ráda, protože to byla součást našeho mládí. Jiřina z N.

      Vymazat