úterý 16. května 2017

Den osmý

Přišel osmý den našeho zájezdu a do focení jsem opět zapojila cestovní medvídky:
už jsem je před lety fotila na pomníku bitvy u Kresčaku,
tak se jim logicky dostalo fotky i u pomníku bitvy u Moháče.
Koukám na datum bitvy a málem mi vypadly oči!
Milé KOČKY!
Bitva prý proběhla 29.8.1526 a můj otec se narodil 29.8.1926
- tak tento datum si budu pamatovat hodně dlouho!
ale nepředbíhejme!...
nejprve jsme zajeli k Arpádově památníku - prohlédli jsme si zdejší panoramatický obraz - působivá, zvukem doplněná malba o legendárním příchodu Maďarů, v Národním historickém pamětním parku v ÓPUSZTASZERU.
Rozlehlý park jsme si trošku poběhali a pak jsme měli delší přesun do SEGEDÍNU, města lemovaného širokou řekou Tisou...
Odpoledne nás čekal nejprve pomník a posléze kousek dál památník v MOHÁČI,
a pak přejezd do krásného města kostelů, mešit a synagog...v PĚTIKOSTELÍ (Pécs), o kterém se píše, že je maďarským "středomořským" městem s tureckou až orientální atmosférou.
Právě zde probíhaly jakésy oslavy vína...a celé město bylo na nohou a v ulicích.
Toto město na mne udělalo velký dojem.
A ještě pozn.: všude v maďarských městech - nepřeberné množství soch...
a pak se večer jelo a jelo až na jižní okraj Balatonu a zde se v pěkném, upraveném hotýlku spinkalo...( v noci ovšem pršelo ).

















































2 komentáře:

  1. Fotečky tedy nemají chybu. A oslavy vína, to muselo být, takový tokaj....

    OdpovědětVymazat
  2. Simono, dík...
    Vínečko jsem si dala až doma, neb kolegyně vínu neholduje... za povšimnutí stojí fotečka:
    dřevěný Turek se síťovkou plnou hlav nepřátel...
    to musela být hrozná doba, samé války a násilí...

    OdpovědětVymazat