čtvrtek 30. srpna 2018

Asi poslední

Konec prázdnin se kvapem blíží a my jsme si dnes, s mými dvěma vnučkami,
udělaly vlakem výlet na hrad Střekov,
abychom je zakončily stylově...


výpravou za poznáním...
sice tam chvílemi pršelo, nicméně to byla po horkém a suchém létě příjemná změna.
Když se rozpršelo více, schovaly jsme se v některé z místností na hradě...
Okolní kopce jsou celé zrzavé a výhledy dolů, do koryta řeky, byly úplně v podzimních barvách.
Výlet se holčinám líbil a já jsem si po letech osvěžila své dojmy z tohoto starého a zajímavého hradu.
Ani se nedivím R.Wágnerovi, že se tu inspiroval k napsání hudebního díla.
Dali jsme si v hradní restauraci i oběd, abychom nijak nestrádaly, a pak už nás čekala jen cesta domů vlakem.
Milé KOČKY,
jestlipak znáte hrad Střekov a hydro na Labi pod ním?
( když jezdíme do tohoto kouta na výlet s dospěláky, nejprve to vezmeme lanovkou na Větruši, pak jdeme po úbočí kopce k vodopádům a k Vrkoči, pak přes hydro na druhý břeh a pak na hrad Střekov )
( koukala jsem, zda není na zahradě Beallara, abych jí z hradu zamávala, ale neměla jsem štěstí - to je vtip )
































































2 komentáře:

  1. Musela to být příjemná vycházka. Líbí se mi ta klenutá terasa s kachlemi na podlaze. Uměli si páni udělat pěkné prostředí!

    OdpovědětVymazat
  2. Ten hrad je v každém patře jiný a obráží mnoho století a vkus majitelů.
    Nyní patří Lobkovicům a jsem ráda, že jsem holky vzala právě sem, do Nelahozevsi, Mělníka a Veltrus je asi vylákám příště, to mám za humny.
    ( určitě je vezmu i na Košťálov, Házmburk a pod.)
    Chudinky děti, mít takhle rozcouranou babičku.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat