pátek 18. ledna 2019

Z čeho čerpám

Včera jsem před spaním uvažovala, z čeho vlastně celý život čerpám
názory a myšlenky :


utvářím si je za pochodu -
nejdříve od rodičů, od babiček, od učitelů, z knížek,
později se necháváme ovlivňovat ( nebo taky ne ) od partnera a ještě později od dětí...od vnuček.
Já se dost načetla knížek a to by v tom byl čert, aby mě nějak neovlivnily.
Jsem šťastná, že jsem měla dobré lidi okolo sebe, nejvíc vzpomínám na dvě učitelky, které mě hodně ovlivnily:
jedna mi kupovala za vysvědčení knížky a druhá mi hodně knížek půjčovala ze své knihovny,
taky jsme s rodiči chodili do Městské knihovny a četlo se u nás docela dost.
Naši kupovali Květy, tam tenkrát taky stálo za to nakouknout.
Dnes jsem trochu uklízela knihovnu ( naši ) a překvapilo mě, co mám knížek s židovskou tématikou.
Napadlo mě, že vám je,
milé KOČKY,
trochu nafotím a
sypu si popel na hlavu, protože jsem tomu moc nedala.
Od židovských spisovatelů a nebo s židovskými náměty jsem ale četla knížek nejméně třikrát tolik, nemohu vše kupovat.
Kam bych to dala.
Před časem jsem knížky zredukovala a nechala jsem si jen to, co je pro mne buď důležité nebo se toho nedokážu zbavit.
Třeba Ivanku Devátou a podobné kousky. U kterých je možné, že si je přečtu znova.
A tady jsou ty moje poklady, jedno patro naší knihovny.
( manžel má jiný vkus na knížky, to je taky kapitola, ale čte rád ).
A jedna pozn.:
Doktor Tauber, autor jedné té knihy, byl můj obvodní lékař, jeho mladší dcera se mnou chodila roky do jedné třídy a měl se svojí manželkou a dvěma dcerami velmi zajímavý a složitý osud.
V r. 1967 se odstěhovali do Izraele a jejich další životní příhody téměř neznám.
pozn. č.2:
Výpravnou knihu o Izraeli jsem před lety dostala od přítele, jsem z té knihy stále nadšená
( pro vyvážení mám i výpravnou úžasnou knížku o Islámu! ),
ty když prohlížím a čtu, musím si je podložit polštářem, jsou totiž hodně těžké.
pozn. č.3:
víte, kolik držitelů Nobelovy ceny má žid.původ? ....hodně!
Chlubení:
před lety jsem navštívila spoustu židovských hřbitovů, synagog a bývalých ghet, co jich po ČR máme a pořád mě to drží a snažím se o celé té věci dovědět se co nejvíc.
( není to ale jediné, co mě ,,bere,, a zajímá..., že jo, Santini? )
Na synagogu nebo žid. hřbitov narazím třeba i ,,venku,, - neplánovaně - v Avignonu a jinde ve Francii, na mnohých místech v Německu, třeba ve Wormsu, na Slovensku ( Trenčín ), v Maďarsku, a jinde.
( a nyní? - utřu prach, narovnám knížky, školení skončilo, hihi ).













































































































































































































1 komentář:

  1. To máš podle vystavených knížek hodně silné zaměření. Proč ne, asi jsi měla silný popud a téma si tě přitáhlo. To je vždycky dobré. Dvě knížky jsem četla, nebyly špatné. Přeji ti dost klidu na čtení nebo znovučtení, asi ho máš doma ještě dost. Dala sis práci s "výstavou", snad knížky zaujmou :-)

    OdpovědětVymazat