pátek 22. února 2019

Ledový výlet

Ač to zprvu nevypadalo, pátek se mi dnes vyvedl jinak, než jsem čekala.
Měla jsem připravené nějaké oblečky na opravu a šití,
ale šlo to stranou,


přijela sestra a prý, jela bych do Prahy,
u nás zrovna trochu pofukovalo a občas svítilo sluníčko,
tak jsme v půl jedné vyrazily busem do hlavního města na neplánovaný výlet.
Jak jsme se k městu přibližovaly, už jsem tušila zradu,
nad Prahou temná poklička a při výstupu ledový vítr.
Huply jsme do tramvaje a nechaly se vézt přes pěkný kus města, navštívily jsme několik kostelů,
ovšem v létě, kdy je venku kolem třiceti, se tam dobře ochladíte,
milé KOČKY,
jenže nyní vám ,,přimrzá,, pozadí k lavici, tak jsme to vzaly rychle.
Kostel na Jiřáku, kostel barokní na Karláku, pak procházka kolem kostela Na Slovanech,
s výhledem přesplotovým na kostel J.Nepomuckého Na Skalce,
kam jsme došly kolem Faustova domu.
Na Palačáku jsme si prohlédly oba pomníky a davaj po nábřeží kolem Národního divadla ke Karlovu mostu a odtud k UPM a od chladu nás zachránil čaj s medem a citronem ve vstupu do Židovských památek kolem Starého Ž. hřbitova.
U Právnické fakulty jsme se vedraly do teploučké sedmnáctky ( tramvaje ) a vrátily se na Ládví, odkud nás bus dovezl domů.
Zima byla dnes v Praze jako ve Sverdlovsku na nádraží nebo v ruském filmu, jak s oblibou říkával brácha.
Taky bylo venku vidět daleko méně cizinců, než jindy.
Těším se na horký nápoj, knížku, postel.
Jdu se ,,léčit,,.

( nechápu, proč mi nejdou vložit stojáky, fotky na výšku, a těch mám nejvíc! )
začínám být pěkný potížista, nezdá se vám?











































9 komentářů:

  1. Jiřinko, ale užili jste si to ne? Praha je krásná za každého počasí. Měj hezkou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  2. Výlet to musel být moc hezký,ale ten chlad by mi vadil. Jsem totiž zmrzlík :-).
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Děvčata, sestra si chtěla dát někde čaj s rumem, ale na Novotného lávce chtěli víc, jak 130,- Kč a tak jsem ji rozmrazovala jinde čajem s citronem a medem ... a taky to šlo. A ještě jsme u toho seděly v krásném a teplém prostředí!
    Pěkný den Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Když jsem šla včera v půl páté ráno do práce, lilo jako z konve a bylo sedm stupňů. Skrz okno v práci jsem pak viděla sluníčko a říkala si, jak si užiju cestu zpátky. Trochu se to nepovedlo, venku zničehonic mrzlo a fičák byl jak na Sibiři :D.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Janinko, předpokládám, že se to odehrálo v Jablonci a tam máte jiné povětří, než my tady u Labe. Tady bývá zima tak tři dny. Někdy čtyři. Manžel koukává na monitor na Letiště v Ruzyni a ač kousek od nás, je tam vždy jiné počasí. Měj se krásně. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: No jo, v Jablonci. Ale i jako Jablonečáka mě ta velká změna počasí překvapila :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Bydlela jsem tam asi dva a půl roku a měla bych se tam zjara zase jednou podívat.
    Zdravím Jiřina z N.
    ( V Kokoníně jsme se stavovali v cukrárně, když jsme chodívali na Černou Studnici, busem od vlaku a pak, po kafi a sladkém, pěkně pěšmo hore kopcom, hihi a lesem do Tanvaldu )

    OdpovědětVymazat
  8. Jiřinko, ale výlet to byl určitě nezapomenutelný. :o) A zvládly jste navštívit celkem dost památek, jste holky šikulky.
    Přeji pohodový týden. D.

    OdpovědětVymazat
  9. Dáši, sestra byla zmrzlá jako drozd, dnes u nás byla na chvíli na návštěvě a ještě si stěžovala, jak vystydla, ale v Praze se jí líbilo. Zato dnes u nás v N. bylo jak na jaře a začíná být jasné, že jaro je za dveřmi. Modříny už mají malinké pupínky!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat