neděle 24. února 2019

Trasy

Někdy mám velký problém najít něco pro nás nového k výletování, aniž bychom museli hnát auto víc jak 200 km:
jak se říká, všude jsme už byli a chodit na stejná místa je sice taky možné, jenže,
moje touha a zvědavost po nových místech je stále velká.


Některá máme ale hodně oblíbená a na určitá místa jsme chodívali celkem pravidelně a nebylo nás málo...
celá parta.
Z těch nejvíckrát navštívených mohu jmenovat Klíč u Svoru, Jedlovou u Varnsdorfu, Luž, Lovoš u Lovosic, Svatobor nad Sušicí, Poledník u Prášil, Pradědek.
Zjara místa s bledulemi, sněženkami.
Český Ráj a Šumavu jsme zbrázdili křížem krážem...
Do Adršpachu pravidelně co dva roky?
S kolama jsme jezdívali do Slavonic a to klidně i 4x za rok a nebo do Novohradských hor a pár km tam najezdili.
A často nás vídal i Děčínský Sněžník, hora poblíž mého rodiště...
Také máme vychozené trasy, které nás baví: jednu vám zde popíšu:
Vystoupíme z vlaku v Libošovicích, ( odvážnější nebo kolaři zajeďte do obce Nepřívěc - kostel, zvonice, kaštany, lípy )
pokračujeme Prokopským údolím ke hradu Kost, posléze procházíme údolím Plakánek a odtud do obce Vesec, kde se potěšíme zdejšími rázovitými domy, poté se došouráme k Humprechtu a kdo ještě nemá dost, jde na prohlídku zámečku, všimněte si nahoře půlměsíce!,
milé KOČKY,
přesuneme se do Sobotky, na náměstí utratíme nějakou tu korunu za kávu a dortík ve zdejší cukrárně a hurá na nádraží...kde vyhlížíme vlak.
Pokud se sem vydáme autem, případně na bicyklu - to nás obvykle není tolik, změna nastane v tom, že se ještě jedeme podívat na dřevěnou zvonici v Oseku...
Když tak přemýšlím, kde se mi líbí nejvíc, mám to těžké.
Těch oblastí je tolik!
Na letošek, pokud bude zdravíčko a peníze, mám chuť vybarvit moje bílá místa na mapě Moravy, kde mám leckde ještě co objevovat.

2 komentáře:

  1. Připomněla jsi mi krásné chvíle prodlouženého víkendu v Českém Ráji před pár lety. Hrad Kost mě dokonale okouzlil a procházka údolím Plakánek byla nádherná. Do Sobotky jsme nedošli, tak třeba zase někdy.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Jindro, já to tam mám ráda nejvíc zkraje léta. Když je tráva vysoká, plná kopretin a pod.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat