neděle 14. dubna 2019

ABECEDA

Dnes slavím, tedy, jenom jako.
Je to totiž pět let, kdy jsem začala zkoušet něco nového, založila jsem si blog.


Pravda, než jsem odešla do důchodu, říkala jsem, že budu fotit kostelní věže a staré, velké stromy a ty jsem měla v úmyslu fotit 4x za rok, v každém ročním období.
Každému takovému stromu že věnuji čas a 4 fotky.
Z toho se zatím nic nestalo, přesto, že kostely fotím docela často, ale ne tak, jak jsem měla v plánu.
Třeba na ně ještě dojde?
Onehdy jsem uvažovala, zda můj blog splňuje původní moje zadání,
aby lidem, pokud k němu najdou cestu, ukázal něco z míst, která navštěvuji a případně je ,, vytáhl,, ven, do přírody.
Aby trochu inspiroval.
Pak mě napadlo, zda bych těmi názvy míst, na které si vzpomenu, že jsem je navštívila a která mě něčím okouzlila, dokázala obsadit všechna písmena abecedy.
Je to dlouhý seznam. Namátkou:
A - Adršpach
B - Benešov nad Ploučnicí, Brno, Bečov nad Teplou, Broumov, Bruntál, Boskovice, Bechyně, Bučovice, Blatná
C - Cvikov
Č - Česká Lípa, Česká Kamenice, České Budějovice, Český Krumlov
D - Děčín, Domažlice, Dobruška
E -
F - Františkovy Lázně, Frýdlant
G -
H - Hejnice, Havlíčkův Brod, Holašovice, Hřensko, Hronov, Horšovský Týn, Horažďovice
CH - Chomutov, Chrudim, Cheb, Chotěšov
I - Ivančice
J - Jindřichův Hradec, Jihlava, Jablonec nad Nisou, Jeseník, Javorník, Jetřichovice, Jaroměřice nad Rokytnou, Jičín
K - Kutná Hora, Kuks, Křtiny, Kravaře, Karlovy Vary, Krnov, Kroměříž, Krupka, Kadaň, Klatovy
L - Liberec, Liběchov, Luhačovice, Letohrad, Lanškroun, Louny
M - Mikulov, Mariánské Lázně, Mladá Boleslav, Malá Skála, Modrava, Milevsko
N - Nepomuk, Náměšť nad Oslavou, Náchod
O - Opava, Olomouc
P - Praha, Pelhřimov, Písek, Poděbrady, Pardubice, Polná, Plástovice, Příbor, Plzeň, Polička
R - Rakovník, Rumburk
Ř - Římov
S - Sloup, Slavonice, Strakonice, Slatiňany, Sušice
Š - Štěkeň, Šluknov, Šumperk
T - Tábor, Třebechovice, Třeboň, Telč, Třebíč, Tachov, Třešť
U - Úštěk, Uherčice, Úsov
V - Vimperk, Vodňany, Vysoké Mýto
Z - Znojmo, Zákupy
Ž - Žďár nad Sázavou, Žamberk, Železnice, Žatec, Žlutice
a všechna ta místa se zajímavostmi v jejich okolí!
Hezky jsem si před spaním zavzpomínala...a to jsem se snažila nezařazovat ani slovenská, natož jiná, cizokrajná,
mnou navštívená místa!
Vida, u dvou písmen mám ještě rezervy! ( nebo paměť už nestojí za mnoho ).
Milé KOČKY,
doufám, že ten seznámek ještě postupně hodně rozšířím, že na to budu mít zdraví a peníze.
Času mám totiž poměrně dost?





























































13 komentářů:

  1. Přeji ti, aby se seznam protahoval, protahoval a hlavně ZDRAVÍ.
    Jsi krásná ženská s velikým srdcem !

    OdpovědětVymazat
  2. Simonko, moc ti děkuji za vše, za hezké přání i podporu.
    Tvoji radu o zvolnění si beru k srdci a poslechnu! ( vybavím si tě jako zdr.sestru a ty se musí poslouchat! )
    Kupodivu nakonec ten blog měl smysl, pro mne určitě, pět let uteklo, ani nevím jak.
    Zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Přála bych si mít tak dlouhý seznam míst, které jsem navštívila.
    Držím pěsti, aby Ti zdraví sloužilo a já se mohla u Tebe na blogu kochat a inspirovat.

    OdpovědětVymazat
  4. Pět let blogování je slušná porce, blahopřeji k tomuto počinu. A nám ostatním mnohdy zpřístupnil místa, o kterých píšeš. A taky rozpohyboval po vlastech českých i jiných krajinách. Měj se fajn, ať ti slouží pamatovák a hlavně zdraví. Drží ti palce Kitty

    OdpovědětVymazat
  5. Jiřinko, to je neuvěřitelný seznam navštívených míst. Smekám. Od E projíždím vesničkou z Pacova do obce Kámen, jmenuje se Eš. A od G..., že by Gottwaldov. Hi, Hi. Gratuluji ke krásnému výročí založení blogu, je inspirativní.
    Přeji hodně zdravíčka na další poznávaní naší krásné vlasti.
    Hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  6. Jiřinko, přeji ti hlavně zdraví, aby jsi mohla navštívit všechna krásná místa, která máš v plánu. Jo a pod M ti chybí náš Mělník. Já vím, že ho máš kousek, ale i tak. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  7. Moje milé KOČKY, bylo mi trapné psát tam Gottwaldov, aby mi ze Zlína nepřišli nabančit. Byla jsem tam! ale v ZOO a na hradě Lukov.
    Martičko, Mělník jsem nepsala, je to za humny. Tam jsem pořád, hihi.Ale mohla jsem napsat Cítov, že? A to éčko? v Ervěnicích jsem nebyla! a Erfurt je za hranicemi.Stejně to byla místa jen namátkou, nikoli vše.
    Dá-li osud zdraví a peníze, další místa budou, mám zacíleno na Moravu.
    Má-li můj muž volant v ruce a já mapu na klíně a na kartě kupidla, není to problém. Tak budu doufat, že vás tady ještě mnoha místy zajímavými pobavím.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. Ještě jsem zapomněla: ač máme GPS mnoho let, pořád dělám to, že si cestu předem naplánuji a pak jedem podle mapy, i když je navigace fajn věc! ale někdy je to jen věc, která vás zavede na pole nebo do lesa.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Dášenko, ani nevím, jestli jsem hrad Kámen dávala na blog. Byla jsem tam dvakrát a Pacov si pamatuju už jen trochu, ale tuším, že je tam žid.hřbitov.
    Tuhle oblast východně od Blaníku znám jen zběžně.
    Jiřina z N.
    Ale koukám, že ty máš taky pořádný rádius.

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko, tak konečně se mi podařilo zjistit, že nejsi žádná anonymní, ale blogova stálice :-).
    Moc ráda secí s tebou budu toulat, vidím, že tvůj soupis je hodný učitelky zeměpisu :-):-)...
    Tak ať ti jde cestování i psaní, ještě spoustu let.
    A napiš mi prosím na mail, od mého výročí blogu máš u mě nezaslanou poštu ;-).

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:Hani, učitelka nejsem a nebyla jsem, ale vždy mě bavila ve škole čeština, tělocvik, zeměpis a dějepis.
    Baví mě toulat se po ČR, případně po Evropě.
    Kamarádkám říkávám, že bych ráda potkala miliardáře, udělala bych z něho milionáře.( to cestování leze do peněz ).
    Dobrou noc. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  12. To je skvělý nápad, vytvořit si takový seznam, Jiřinko. Moc Ti přeji, aby se Ti podařilo navštívit všechna místa, která sis vybrala a třeba zabloudila i na některá mimo plán.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  13. [12]:Milá Jindřiško, to mě na tom baví, že kolikrát jedu podle připraveného itineráře a pak, téměř pravidelně, natrefím na nějaké překvápko a raduji se jak malé děcko! U nás totiž je velké bohatství, příroda i památky.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat