neděle 7. dubna 2019

O bydlení a nábytku

Včera, když jsem si prohlédla náš obývák novýma očima,
protože jsem k ušáku postavila novou stojací lampu,
a snažila se kochat


( jak to nazývá moje dcera, když něco děláme a já po chvilkách dělám přestávky a okukuji už udělané ),
vzpomněla jsem si na dobu před několika málo lety,
kdy jsem si naplánovala několik předělávek a vylepšení v našem prťavém bytě.
Předně jsem prodala naši stávající sedačku, rozkládací a dvě křesla s úložným tajným prostorem.
Dlouho jsem toužila po sedačce rovněž rozkládací, potažené manžestrem barvy slonové kosti, v záloze jsem měla vyhlédnutou jednu větší z IKEA. Manžestrovou jsem nesehnala, dodnes mě to mrzí a když jsem si v IKEA do vysněné sedla, pomalu jsem nebyla schopna z ní vstát. Byla dost nízká, zapadla jsem tam jako kaštan do roští, potah se mi taky moc nelíbil, byl takový umělohmotný.
Nu a tak jsem pobíhala po pražských obchodech a sondovala, co se mi nabízí i jinde.
Nakonec jsem si vybrala, ač to nebyla ta nejtoužebnější. Ale splňuje mnohé z mých požadavků.
Vybičovala jsem se a vymalovala obývák tak, aby stěny ladily k sedačce.
Stejně tak už mám jasno, co bych si chtěla koupit do ložnice místo skříní, které tam nyní máme,
inspirací mi byly jako obvykle časopisy o bydlení, některé blogy a taky pořady v TV o bydlení.
Zatím jsem stihla pouze výměnu koberců v celém bytě, nové postele, sedačku a několik menších kousků nábytku.
Taky jsem přestěhovala manžela s jeho koutkem a psacím stolem z ložnice do obýváku,
říkám tomu vznešeně Houston -
podle amerického Hjůstnu, neb tu má ty svoje hračičky.
Ráno mě nebudí a může si tu dělat co chce. A taky to dělá!
Chlap - co má svoji oblíbenou trojku: radiostanici, počítač a telku.
( žena mívá rtěnku, parfém, krém na obličej, několik hedvábných šál,
věci, co by se v nouzi vešly do větší krabice od bonboniery! -
chlap dron, záhadné přístroje, kabely a kde co na elektriku, tunu odborných knih a metráky časopisů )
Ve finále to u nás vypadá takto:
dva roky plánuji, vymýšlím, přesvědčuji, probírám časopisy a internet,
ve výsledku pak tento můj partner dá své věci na místo, kde jsou jako pěst na oko a nemají tam co dělat.
Zabere každou škvíru větší než 5 cm.
A brání si to tělem, silným hlasem a vražednými pohledy. Přitom do plánů nepřidal žádné podněty!
Prostě to nechal plavat. A to opakovaně.
Stručně:
Mým vzorem jsou byty/domy -
http://nasebudouciadresa.blogspot.com/2018/12/vanocni.html#comment-form
ale toho se já nedožiju!
Alespoň tam chodím co nejvíc na návštěvu.
Milé KOČKY,
na výletech obdivuji domy s výklenky a různými středověkými prvky:
jakpak by se bydlelo ve věži?
To jsem se zase vyzpovídala!
( manžel by bral bydlení: něco mezi garáží, dílnou a starou továrnou a já bych mu tam nosila v kastrůlku jídlo, hihi )









































8 komentářů:

  1. Jiřinko, to znám :o) Jak mají manželé o bydlení rozdílné představy.....U nás, naštěstí, vyjma notebooku, manžel do obýváku nic nenosí. Má v domě svoji dílnu a tam se vyřádí. No co ti budu povídat, já tam raději ani nechodím. Kdyby tam měl ukrytou i milenku, snad se o ní ani nedozvím :o)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko, v koutku duše bych si přála mít v bytě výklenek, kde bych měla křeslo a mohla si tam číst nebo se věnovat ručním pracím i oblíbenému internetu.
    Co se týká zařízení bytu, nikdy jsme neměli ložnici, s manželem jsme spali v obýváku a kluci měli pokojíček. Když jsme zůstali sami, tak jsme přemýšleli, jak druhý pokoj zařídit a ložnici jsme nechtěli oba. V druhém pokoji máme velké terárium, které vyrobil manžel a musel pod něj udělat skříňku. Chtěl naší želvičce dopřát hodně místa. Nábytek má naší oblíbenou barvu mahagonu a je tam válenda, kde spí manžel. Proč spíme odděleně? Můj muž hrozně chrápe a já jsem díky tomu mívala problémy s usínáním. Pak jsem roky spala se špunty v uších. Když jsem jednou marodila s chřipkou, tk jsem se odstěhovala do druhého pokoje a už jsem tam zůstala.
    Ráda si na internetu prohlížím různé proměny bytů, mít tak peníze a někoho, kdo by poradil, tak bych se tomu nebránila.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Péťo, milá Růženko,
    já jsem bývala hrozný plašan, ráda jsem stěhovala nábytek a můj muž sice spraví od jehly po lokomotivu všechno, nicméně nemá rád ty změny. Jenže, kdysi jsme měli 2x větší byt než nyní. A tam se to jevilo jako poloprázdné, vzdušné. Všude 3dílná okna. V koutě obýváku mezi dvěma okny trůnil 4metrový fíkus, velký ibišek a jedna velkolistá kytka a všichni zírali na tu moji malou botanickou. ( tady si to zase dřív zadýcháme, hihi ).
    Oddělené spaní má něco do sebe. Manžel usíná dřív, já zase později vstávám.
    ( Péťo, ukryté milenky nehledat! )
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, my máme jednu místnost jako pracovnu, kde trůním já u svého nového počítače a Míra zde má vše možné i nemožné. Do obrovské skříně se to už nevejde a tak stále vymýšlíme, kam s těmi ostatními věcmi, jako jsou vzorníky, katalogy aj. potřebné věcičky k jeho práci. Zatím jsou na kopičce před skříní. .o) S tím místem je to všude stejné. :o)
    Přeji Ti krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Dášenko, prvně jsem bydlela v garsonce sama, pak v domku na vesnici a poté ve velkém bytě, vždy to bylo podle mého a nyní v tomhle malém bytě jsou problémy
    ( ale prý jen moje, říká manžel ). On žádné nemá, filuta.
    Ale já mám taky věci, které bych nemusela přechovávat, staré porc.nádobí, sklo, oblečení, nejlepší by bylo udělat ,,garážový prodej,,.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, mám vyhlídnutou garsonku tady - https://www.eurobydleni.cz/. Tak teď právě uvažuju, kde bych si dovybavila garsonku, tak aby mě to finančně nezrujnovalo. Bohužel Ikeu znám jen z doslechu. Nemáme ji tady. Doporučíte nějaký jiný obchod, kde by to nebylo drahé?

    OdpovědětVymazat
  7. Jak říkáte – není na škodu se občas zastavit, porozhlédnout, pokochat a případně vymyslet, co by se dalo zlepšit. Při hlavním plánování a rekonstrukci se často stane, že spoustu věcí přehlédnete nebo vám jednoduše nedocvaknou. My jsme takhle doplňovali po roce do obýváku příchytky kabelů, protože jsme zjistili, že nám to vlastně moc nevyhovuje a ty kabely na volno se nám moc nelíbí. ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jestli vás zajímá jak my si třeba žijeme s manžílkem tak my jsme zvyklí na to že si jdeme lehnout do vedlejší místnosti, jako myšleno na spaní. Tam máme totiž pro nás královsky velkou postel 180x200 která nás vždy odpálí na spánek trvající minimálně 10 hodin.

    OdpovědětVymazat