pátek 12. července 2019

Ryba k obědu

Ahojky,
milé KOČKY,
která máte v oblibě svíčkovou a knedlozelovepřo, ani to dál nečtěte.
Já jsem se po delší době a po třech dnech téměř o hladu ( kvůli nevolnostem ) dnes postavila ke sporáku
a uvařila lehký oběd, tak nějak podle mého.


Nedávno jsem koupila balík mražené tresky, taková bílá, zmrzlá ,,prkýnka,, a už jsem z toho vařila,
dnes jsem si to zopákla:
na každého strávníka vylovte z mrazáku jednu nebo dvě ryby, tedy podle mého jedno prkýnko,
do pekáčku jsem nalila trochu olivového oleje, přidala jsem máslo, prkýnka posolila, opepřila ( to kvůli manželovi ),
položila na olej a nasypala provensálské koření, mletou papriku, kmín, oregáno, okolo jsem nakladla rajče nakrájené na plátky, zelenou papriku nakrájenou na nudličky a posypala to třemi posekanými stroužky česneku.
Zakryla druhým pekáčkem a dala na plotýnku, po 1/4 hodině dušení jsem opatrně rybu přendala na druhý bok, a po chvíli smíchala malé, uvařené, kulaté brambůrky s máslem, posypala nakrájenou petrželkou a naskládala na talíř.
Úhledně jsem přidala rybu a to vydušené okolo a jedlo se.
Ani jsem si nevzpomněla, že bych to mohla nafotit a dát na blog, hihi.
( Být ve formě, mohla jsem to podlít malinko bílým vínem! )
Zdravým lidem doporučuji: 2 decky dobrého bílého by se k tomu šikly!

10 komentářů:

  1. Jiřinko, ryby můžu, takže bych s chutí ochutnala. Je prima, že už Ti je líp.
    Přeji hezký, i když deštivý, den. R.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Růženko, u nás sprchlo lehce, klidně by mohlo více a déle.Ale i tak jsem ráda.
    A jak mi je? už mohu trochu jíst. Tak každý den zas bude o trochu líp, než tam zase musím naklusat na šestou CHMT.
    Pak se uvidí, co to se mnou udělalo a co bude dál. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Je docela dobrá zpráva, že už máš chuť a můžeš jíst. Přeji ti to, je to povzbuzují a přeji ti zlepšující se stav :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za skvělý tip! Rybu nechám na později, ale to víno se mi už chladí :D.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Janinko, tak to mám radost, že si ode mne někdo nechá poradit.
    Dvoudecka bílého a trocha tvrdého sýra nebo něco malého k tomu na chuť udělá páteční večer hned veselejším.
    Pa Jiřina z N.
    info pro tebe: právě mám vnučky kousíček od tebe, v Bedřichově.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: V Bedřichově je krásně, leží mi tam na hřbitově dědeček, kterého jsem nikdy nepoznala a kterého jsem dlouho hledala, protože byl černou ovcí rodiny a nikdo mi o něm nechtěl nic říct. Občas se tam zajedeme s klukama podívat, starší tam byl kdysi na táboře :).

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Janinko, holky tam jsou na nějakém francouzském kurzu??? a dnes si je tatínek odveze odpoledne domů, neb zítra jedou na Lago di Garda.
    My lítali po kopcích kolem BNŠ n.Pl. a taky dobrý.Ať žijou prázdniny. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. Jiřinko, chutnalo by mi u tebe, mám taková jídla ráda.
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Ano, taky jsem čekala fotku ryby...:)

    OdpovědětVymazat
  10. Děvčata, fotku jsem vám sem vybrala z jedné adventní návštěvy v Kremsmünstru v Rak., mají tam barokní sádky a bylo to zajímavé!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat