pondělí 30. prosince 2019

Od Ježíška

Bývá zvykem u nás v rodině, že mladí 26.12. přijedou na oběd a nechají mi tu vnučky. Tak i letos. Pojedli jsme, oni i my s dědouchem jsme dostali dárky, a pro mne měl Ježíšek letos jeden dárek extra speciál.

( kromě dalších dárků mi dal i novou knížku od L.Zibury - jupí!)
Léta jsem jezdila na zájezdy do Rakouska kolem města Freistadt a moc jsem si přála ho vidět ( nejen z busu ) a projít. Lákaly mě hradby a tušila jsem, že by se mi tam mohlo líbit.
Takže se mladí domluvili a v sobotu ráno jsme vyjeli směr Linz.Já jsem si trůnila vedle zetě, který třímal volant a dcera s vnučkami si udělaly valnou hromadu vzadu.
Nálada byla skvělá, jen to počasí nejisté, zvládli jsme to s jednou zastávkou v Č.Budějicích a už kolem poledne jsme se ubytovali v příjemném hotýlku poblíž dómu uprostřed centra.
Počasí se vylepšilo a my jsme vyrazili na procházku, dali jsme si obídek a pokračovali na zámek. Tady výstava A.Warhola.
Zhlédli jsme z výšky na město a na Dunaj, odpoledne a během podvečera jsme prochodili centrum, nikde už nebyly stánky a vánoční výzdoba jako bývá na Adventu, ovšem to nás nijak nemrzelo. Později jsem se vrátila s vnučkami do hotelu a dcera se zetěm se zdrželi ve městě. Večer jsme ponechali vnučky na hotelu a šli se ve třech projít znova do města. Od zámku byly úžasné výhledy na řeku a v ní zrcadlící se město.
Stavili jsme se v jedné příjemné kavárně na čaj a zákusek a vrátili jsme se do hotelu. Právě včas, abychom šli v rozumnou dobu spát. ( vnučkám jsme urvali mobily z rukou a zahnali je do peřin ).
V Linzi jsem byla o Adventu v prosinci 2016 a stejně mi teď připadal zase jiný, přesto, že jsem převážně chodila po stejných místech.
Milé KOČKY,
v neděli po snídani jsme uložili batožiny do auta, navštívili nedalekou katedrálu (údajně největší v Rakousku, s překrásnými vitrážemi v oknech, ve dvou patrech nad sebou ), ze které nám její zvony dávaly najevo její blízkost hotelu, poté jsme se v nedaleké ulici v kavárně či cukrárně? posadili ke kávě a lineckému koláči, dodám vyhlášenému, ovšem poté už jsme se domluvili na odjezdu do Freistadtu, kam jsme měli hlavně namířeno.
Na konci dálnice, od Dunaje v Linzi směřující k ČR, se nachází historické, hradbami opatřené městečko Freistadt. Tudíž jsme si tady udělali delší zastávku a obešli jsme to celé, něco nafotili, já jsem si velmi užila, konečně se mi splnil další sen.
Vše trochu pocukrováno, na rybníčku s kachnami dokonce i led.
Ve městečku jsou k vidění různé styly domů, zajímavá zákoutí, věže na hradbách, kostel, brána a mohlo by to tu být atraktivní i v létě!
Bylo slunečno a když jsme odjížděli zpět do Česka, ani se mi odtud nechtělo.
Ježíšku, moc děkuji.

1. Jiřinko, krásné zážitky, krásně sis to užila. Měj pěkný dnešní den a do nového roku ti přeji jen vše dobré.

2. Jiřinko, výlet na vysněné místo je ten nejkrásnější dárek. I sluníčko vám přálo.
    Do nového roku Ti přeji všechno nej, nej a hlavně zdraví.

3. Jiřinko, to je nádherný výlet! Takové dárky jsou opravdu nej!
    V novém roce ti přeji všechno dobré a hlavně hodně zdravíčka!!!
    Helena

4. Odměněná, obdarovaná zážitky - kdo to jen tak má? Pěkný konec roku 2019! :-)

5. [1]:[2]:[3]:[4]: Milá děvčata, děkuji vám za přízeň, kterou mi svými návštěvami na mém blogu prokazujete a z celé duše vám všem přeji krásný rok 2020, plný smíchu a pevného zdraví.
    Vaše Jiřina z N.

6. To byl Jiřinko opravdu parádní dárek a je vidět, že sis ho opravdu užívala. Dali Ti to, co nejvíce miluješ...krásný výlet. Krásné fotografie jsi pořídila a děkuji Ti, že ses o ten nádherný výlet podělila.  Přeji Ti mnoho a mnoho takových nádherných výletů.