středa 5. února 2020

Pivo a ryba

Doktoři mi doporučili jíst něco, kde je B vitamín. Prý pivo, vánočku a droždí.
No, jíst vánočku s droždím a zapíjet to pivem nebudu. Tak jsem si na dnešní večeři koupila makrelu, manžel mi ji rozebral, já do misky přidala najemno nakrájenou cibulku, lžíci hořčice a máslo, udělala jsem si oblíbenou pomazánku.


Na housce či na chlebu je to má oblíbená, a k tomu pivo jde. Kupuji si jedno černé tak 1x za týden.
Dnes mám úspěšný den, už mám více než polovinu ozářek za sebou, přijela jsem domů a dala jsem si skvělou hovězí polévku
( uvařil ji manžel, zatímco jsem se opékala v Praze ) a protože jsem si v busu, cestou domů,
zavzpomínala na jednu sestřenici, podívala jsem se kvůli tomu do starých fotek.
Totiž,
milé KOČKY,
z tátovy strany mám na jihu Čech spoustu příbuzných.
Ve Strakonicích, ve Skočicích, ve Vodňanech, ve Volyni, ve Vimperku, v Prachaticích a všude tam okolo můžete potkat mé příbuzné. Babička dokonce pocházela z Vlachova Březí, svůj život dožila ve Štěkni.
Tak se nikdo nemůže divit, že jsme jezdívali na prázdniny k tamním příbuzným a moc rádi tam s mužem jezdíme i teď, na stará kolena.
A právě ty Prachatice jsem hledala na fotkách, nestačila jsem se divit, jak je to dlouho, co jsme tam naposledy byli.
Vždy po nějaké době zatoužím se vrátit, projít si město a podívat se, co se změnilo k lepšímu.
Posledně to byl cestou do Prachatic a vlastně do Kubovy Huti:
i Libín, Husinec, Kašperky, úžasné vesnice u Volyně, jako třeba Nahořany a další místa.
Se mnou to manžel vůbec nemá lehké, když někam jedeme, chci vidět co nejvíc a tak se snažím po trase nahlédnout i do okolí, tudíž nepřichází v úvahu, že bychom jeli z N. přímo třeba do Prachatic.
Proto obvykle dopadneme tak, že přespíme u sestřenice a máme k výletování hnedle dny dva.
Nedostatek zimy a sněhu mě budí ze zimního spánku a mám podezřele toulavé myšlenky!
Už abych měla pár dní ,,volno,, a mohli jsme s foťáky vyrazit na vzduch.
(koukám, kam jsem se to dopracovala od chleba s rybou? )
Abych nebyla tajemná jako hrad v Karpatech:
jelikož jsem si oblíbila nové pořady ve čt večer na ČT 2
Gondík na Slovensku a Baroko v Čechách, udělala jsem si po večerech plán, jak vyrazit na týden na Slovensko, s prohlídkou jejich úžasných dřevěných kostelíků, zapsaných v UNESCO.
Už jsme tam hodně dlouho nebyli!
staré fotky z Prachatic:


















4 komentáře:

  1. Jiřinko, namlsala jsi mě na rybičkovou pomazánku, máme v ledničce sardinky, tak by zítra mohla být k večeři. ;-) Černé pivo si také občas dám. My jsme polévkoví a hodně děláme vývary, v zimě hezky zahřejí.
    Moje babička a mamka pocházely z Podeřišť, je to malá vesnička u Netolic. Odtud to je kousek k zámečku Kratochvíle, který určitě znáš. Mamky bratránek žil ve Vimperku, byl voják z povolání a tak znal okolí města i jeho historii, nikdy nezapomenu na jeho vyprávění. Dcera mamčiny sestřenice bydlí ve Vlachově Březí. Ráda bych se zase do jižních Čech podívala.
    Měj pěkný večer. Růža

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko, my polévky taky rádi, jen nejím držkovou...škoda, že jsem nevyhrála ve sportce, manžel rád řídí auto a já zas jeho, tak bych tě pozvala na spanilou jízdu po Jižních Čechách,hihi.
    Dnes jsem pro změnu ještě prohlížela několikery fotky z Litomyšle a tam bych se jednou zas ráda podívala.Když ono je u nás táák hezky skoro fffšude!
    Pac Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko, gratuluji ke zdolání poloviny!!!!
    A i já už bych se někam rozjela a rozešla... Od víkendu u nás 3 dny pršelo, nebo spíš lilo, to mám vždycky takové myšlenky.
    Tak se budeme zatím těšit...
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Helenko, na mne sedne takový neklid, protože jsme dřív hodně chodili na výlety a teď se točí vše kolem léčby.
    Ale jak přijde jaro, hned pookřeju.I výlety budou.
    Tady taky pršelo a zaplaťpánbu, bylo to dobře, lidi nemají ve studních vodu, všude bylo sucho.
    Měj se moc hezky.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat