úterý 4. února 2020

Veselka

Hele, dnes se venku čerti žení, pravil manžel ráno,
koukej se pořádně oblíknout!


( před několika dny jsem se vrátila z Prahy docela prokřehlá a šla rovnou pod deku, to čekání na vídrholci na Ládví na bus mi občas dává zabrat ).
Pršelo a vítr fučel, jako někde na horách.
Zato včera to docela ušlo, vzala jsem sebou malý fotoaparátek a udělala snímek,
kterému mohu směle říkat průhled.
Věž Novoměstské radnice přes předsíň barokního kostela sv.Ignáce na Karláku. Už jsem to chtěla vyfotit vícekrát, ale vyšlo to až teď.
To je zajímavé, co je na různých budovách ozdůbek, obrázků a nápisů.
Ráda to pozoruju, když jedu tramvají...
Milé KOČKY,
není to kdo ví co, ale máte možnost sledovat moji každodenní trasu!
( takový malý, soukromý Černobyl )
Hezký den přeji.




















11 komentářů:

  1. Na starých zdobných budovách mě fascinuje kamenická práce. Když jsme u nás měnili střechu vejminku, sundali z té staré dva zdobené plechové vikýře. Prý vyhodit. Ale ne - nechala jsem si je vyrobit, jenže teď se nedají snadno osadit. Snad pomůže čas a jiní zruční řemesníci. Je to ruční zdobná práce, sice plechová, ale taky se na ni se zálibou snad jednou podívám ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezké fotografie, u historických budov obdivuji, jak je naši předci uměli zdobit. Byli to velice šikovní řemeslníci.
    U nás je dnes opět větrno a prší nebo jsou sněhové přeháňky.
    Jiřinko, myslím na Tebe, opatruj se. R.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Ahoj, KOČKO, dnes jsem zahlédla zase jeden obrázek na jednom domě, až bude hezky, zajdu tam pěšmo a vyfotím.
    Pac a husu a opatrujte se tam.
    Jiřina z N.
    ( vše se teď motá kolem mého léčení, na sobotu jsem pozvaná k dceři, tak to výletování musím zatím odkládat ).
    Ten déšť se hodí, že mi to není líto.

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, i u nás je jak na vídrholci, už několik nocí a i během dopoledne to strašně fučí. Dnes se mi nechtělo ani vyjet, jaký foukal vítr. Ale musím. :o) Pěkné stavby, hezky jsi je nafotila.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Zima je letos divná. Teď když se podívám z okna, tak je tam bílo, ale závěje to nejsou a je to víceméně mokré. V předchozích dnech žádné velké lijáky u nás nebyly- spíš poprchávalo a i ten vítr si to užíval někde o kus dál.
    Pěkné fotky, taky vždycky obdivuji ten dřívější um.
    Klidné dny, Jiřinko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Jiřinko, nafotila jsi moc hezky. Pro potěchu oka. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  7. U nás fičelo taky, hlavně dnes v kombinaci se sněhem to bylo strašidelný. Až jsem se bála o kluky, jestli dojdou do školy.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]:Janinko, popravdě se vždy zamýšlím, jak je u vás na severu a jak je na Vysočině, mám zkušenost, že u nás nic a tam je úplně jiné počasí.
    Jednou jsme sem, do N., jeli z Rumburka ke tchýni a tady bylo jaro a my měli na autě asi 20cm sněhu a všichni na nás koukali, než se to rozteklo.Tam jsme, ve šlukn.výběžku, topili 9 měsíců v roce.
    V Jablonci jsem bydlela a zažila tam takové lední království, že to vypadalo jako skleněné.Úplně všechno bylo pod ledem.
    Jiřina

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Ono úplně stačí vyjet na Turnov nebo Liberec a už tam se někdy na zasněžené čepice koukají jako na zjevení. Teď už tu ledové ani sněhové království nebývá, jen zřídka.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:To si představ, že jsem bydlela dole, jak je otočka tramvaje z Lbc a pracovala nahoře poblíž náměstí a byl takový led, že jsem se nedostala do práce! a nebyla jsem sama.Naštěstí to trvalo asi jen den a půl.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Tak takovou ledovku jsem tady ještě nezažila :D.

    OdpovědětVymazat