neděle 15. března 2020

Hádanka:

Zjistila jsem, že vás,
milé KOČKY,
bavilo hádat,


jaké městečko dávám na blog a tak jsem pro vás připravila prémii:
tohle městečko mám ráda už hodně let a často jsme se tam zastavili,
ať už při jízdě někam dál, nebo naopak při návratu z nějaké dovolené.
Dokonce jsme se tam vypravili kdysi i s dcerou, jejím mužem a oběma vnučkami,
( to byly vnučky ještě prťavky )
neb jsme pobývali týden v nedalekém kouzelném údolí u tamní řeky.
V místě se zajímavým názvem!
Vyrazili jsme tehdy na zdejší zámek, holky si pohrály v přilehlé krásné zahradě,
kde je nepřehlédnutelná krytá lávka od věhlasného architekta!,
prohlédli jsme si náměstí, velmi pohledné a fotogenické,
obešli hradby a sledovali dole tekoucí řeku.
Zámek má zajímavou historii a měl za První republiky věhlasné návštěvníky.
Skloňuje se tu často slovo renesance.
Jasně, že jsme utratili i za kávičky, zmrzlinky a pod. Bylo kde.
Tady to máte! -
a kdo ještě netuší, město má dost dlouhý, několikaslovný název.
( Dnes by měla moje mamka narozeniny a tak sem dávám její oblíbené městečko ...)











































12 komentářů:

  1. Jiřinko, to je překrásné a milované Nové Město nad Metují! Malebné městečko s kouzelným zámkem a parkem a úžasnou sochou Metuje od pana Olbrama Zoubka!
    Přeji ti krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Nové Město nad Metují. Krásné město na krásné procházky jak dělané. Je to tak 30 let, co jsme tam byli. Chtěli by to zopakovat návštěvu tohoto krásného města i okolí

    OdpovědětVymazat
  3. Jo,jo Nové Město nad Metují !
    To by bylo, abych ho nepoznala. Nemáme ho daleko :-).
    Klidnou neděli, Jiřinko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Jiřinko, to je krásné místo, pro mne naprosto neznámé. Úžasné fotky. Jdu kouknout do map, kde že se nachází.
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Vygúglila jsem si, že je to Nové město nad Metují. Přede mnou už je jmenovali jiní, ale dnes jsem hledala a jsem ráda, že jsem si poradila. Moc s hledáním ani cestvoáním nejsem zkušená, ale dnes jsem to změnila. Mám radost a poctivě hlásím, že jsem to (asi) dala. Ještě jsi to neodtajnila ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. [1]:[2]:[3]:[4]:[5]:Nejmilejší KOČKY, jste každá zvlášť i všechny dohromady obdivuhodné.
    Schválně jsem přidala fotky z N.Města n.M. tyhle nepříliš krásné, máme i sluncem zalité, ale!, aby to bylo těžší, udělala jsem to tak.
    Údolí, kde jsme byli na dovolené se jmenuje Peklo a jsou tam jak chatky, tak restaurace. A taky nedaleká Rozkoš nás hostila některé prázdniny, ( ale voda byla hnusná ), Babiččino údolí a Náchod se zámkem, nebo pevnosti na Dobrošově...to vše láká do tohoto kouta. Doporučuji.
    A na druhou stranu: Dobruška a další místa, jako Opočno, Skalka, no, neláká vás to?
    Jiřina z N.
    Díky za návštěvu.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné město, pro mně také úplně neznámé. Dnes bych neuhodla. ¨
    Přeji krásné nedělní odpoledne. Růža

    OdpovědětVymazat
  8. [7]:Růženko, když jsem před téměř 6 lety s blogem začínala, právě pro lidičky, kteří třeba kvůli zdr.potížím nikam nemohou, jsem vkládala fotky, několikrát jsem měla pocit, že moje práce k ničemu není a nakonec snad dělá radost pár lidem. Já sama chodím na některé blogy taky na návštěvu ráda jako k sousedce na kafe.
    Tak si vážím tvé věrnosti a několika dalších, že si uděláte čas.
    A mrzí mě, když se některé blogy odmlčí, pokud si je oblíbím.
    Hezké odpoledne přeji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:I mně se některé blogy odmlčely a přesto na ně ráda chodím. Mám ráda různorodost a to svět blogů nabízí. S Tebou se podívám do míst, kde jsem nikdy nebyla a asi se nikdy nepodívám. Tím myslím hlavně cizinu. A jsi prima ženská, které si vážím i pro statečnost se kterou čelíš osudu. Měj hezké slunečné odpoledne.:-)

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:Růženko, dík za uznání, ale statečná moc nejsem, peru se s tím, co mi život nabízí, jak můžu, vlastním stylem, bez pravidel.Dříve jsem se snažila, abych vychovala dceru, teď zas musím vydržet, než se vdají vnučky, hihi.
    A mezitím nedělat velké přehmaty.
    Pa a držte se.
    Starší lidi jsou teď ohrožený druh.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. [6]:My jsme tam jezdívali do Borohrádku a hlavně do Malé Čermné nad Orlicí a tak jsme si návštěv tohoto kraje zpočátku dost užívali. Pak zemřela teta, a dědicové dům v Čermné prodali a  nebyla už taková možnost se tam vydat .Po prodeji domu v  jsme na  manželovy sestřenice zcela ztratili kontakt. Škoda.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Járo, to byly asi pěkné pobyty v té krajině, já to mám tak, že se mi líbí u nás skoro všude, jak se smíchem dodávám, snad jen ne u cementárny.
    Ráda se někdy vracím na některá místa, ale ještě raději poznávám nová.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat