pátek 27. března 2020

Karlovy Vary

Karlovy Vary, lázně, o kterých jsem slýchala od mládí,
byla tu na léčení mamka po operaci žlučníku a doma jsme měli takový ten lázeňský pohárek na pití léčivé vody,
s typickým obrázkem Kamzíka na skále.

Dnes vás pozvu díky starším fotkám do lázeňského města, o kterém se tvrdí, že je založil Karel IV,
leží na říčce Teplé a ta se za městem vlévá do Ohře.
Já sama jsem je malinko prvně navštívila, když jsem byla na léčení ve Františkových Lázních.
Jeden človíček jel jedno nedělní odpoledne svým autem domů k rodině a vzal nás,
mne a moji spolubydlící, do Varů,
nechal nás u Poštovního Dvora a kvečeru nás zase odvezl do F.L.
Byla to pro mne zajímavá zkušenost.
Nejen, že jsme si tu zatancovaly, s Dášou z Brna, správnou, zkušenou babou,
tam jsme viděly muže, chlapy a dědky, kterým se asi zbláznily hormony.
Naštěstí jsme věděly, že už je nikdy neuvidíme a tak jsme jim na další dny naslibovaly kde co
a pak jsme se nemohly přestat smát,
když jsme už zpátky ve F.L. večer ležely v posteli.
( bylo nám pod 40 let a měly jsme tehdy ještě smysl pro humor, je to asi 35 let a nejspíš už nežijí pamětníci? )
Tak při této návštěvě jsem z K.Varů toho mnoho neviděla, ale jindy jsme s mužem Vary navštívili a celé si je prošli,
až bude Vřídlo opravené a přístupné, podíváme se tam zas.
Nemá smysl zde vyjmenovávat všechny okolní zajímavosti, jako lanovku na Dianu a různé vyhlídky,
každý ať si najde to své,
některé budovy jsme našli v příšerném stavu a doufám, že se podaří je opravit - např. Císařské Lázně.
Ale zmíním se o Andělské Hoře poblíž, o Bochově a nedalekém hradu Hartejnštejn ( klíč v Íčku v Bochově ).
Není to ani daleko do mého oblíbeného Lokte a k Svatošským skalám.
Je to území bohaté na památky a přírodní zajímavosti i směrem na sever od města.
Milé KOČKY,
nakoukněme:

1. Krásné fotky z dalšího lázeňského města. Karlovy Vary jsme také navštívili. Bylo to v době konání filmového festivalu a byla tam hlava na hlavě. Lanovkou jsme se svezli, viděla jsem kamzíka. Pak jsme trochu bloudili v lese, přeci jen od doby, kdy můj muž ve Varech sloužil uplynulo v řece hodně vody.;-)
    S Karlovými Vary mám veselou historku. Můj muž nejezdí po  dálnici a tak cesta nám trvala poměrně dlouho. Ještě ke všemu celý den pršelo. Ubytování jsme měli v Dubině, kousek od města. Když jsme dojeli na místo, byli jsme z cesty celí ztuhlí a chtěli se kousek projít. Už nepršelo. Zaujalo nás upozornění na Skalky skřítků a šlo se. Cesta vedla lesem do kopce. Když jsme vyfuněli až nahoru, tak jsme se rozhlíželi kudy dál. Najednou z pravé strany vyběhli malí divočáci. Jejich maminka naštěstí nebyla v dohledu. Jen jsem vykřikla a běžela po cestě dolů, prasátka letěla na opačnou stranu. Manžel šel za mnou rychlým krokem a volal ať zastavím. Zastavila jsem v úctyhodné vzdálenosti. Byl to adrenalinový začátek naší tehdejší dovolené.
    Měj pěkný pátek. Růža

2. V Karlových Varech jsme strávili před pár lety báječnou dovolenou, moc se mi to město líbilo.

3. Jiřinko, děkuji za úžasnou prohlídku tohoto města. Byla jsem tam kdysi, pracovně a na prohlídku nebyl vůbec čas. Ale jednou se tam chceme s Mírou podívat. :o)
    Máš hezký zážitek z tanečků. :o)
    Přeji prima víkend. D.

4. [1]:Růženko, včera u pořadu o vláčku kolem Slavkovského lesa jsem na tebe usilovně myslela a strašně jsem se smála, že dnes bude tento příspěvek na mém blogu, neb jsem je všechny předpřipravila před několika dny.
    Tvá historka o čunících je taky povedená![2]:Janinko, dost záleží na počasí a na tom, kde a s kým tam jsi, viď?[3]:Dáši, to byl s těmi lázeňáky zážitek, každý sliboval hory doly a my s Dášou z Brna jsme se jen divily.
    Když jsem ve Varech byla s mým mužem, prošly jsme to od Poštovského Dvora k Termálu a zpátky a nafotili kde co.
    Jiřina z N.
    zítra pokračuji v jiných lázních!

5. Karlovy Vary jsem projížděla vlakem, když jsme byli v roce 1969 za švagrem na vojenské  přísaze v Chebu. Tak že tyto lazně vůbec neznám a docela mě to mrzí. Měli jsme plány na letošní rok, že se pokusíme jezdit do západních Čech. Ale přes  léto asi bude všude plno,pokud se se neotevřou hranice.Už teď většina shání tuzemské dovolené..Kéž už by ten virus zmizel..Syn už nám zakázal chodit na nákupy. Musím mu psát seznamy a on vše přiveze.  Aspoň míň  utratím. V obchodě bych utratila víc..protože se vždy najde něco víc než co je napsáno na papírku...Měj super večer a krásný víkend

6. [5]:Járo, máš naprostou pravdu, nejlepší je bydlet někde na vysokém kopci, když zapomeneš koupit ocet, droždí, sůl nebo sirky, už do města neutíkáš, ale jdeš pro to až jindy.
    Jak máš za zády pět ,,řetězců,, - tak tam člověk chodí pořád a penízky se kutálejí.
    Já utrácím nerada, jenže když vidím něco, co se mi líbí nebo hodí, už je to v košíku.
    Pa a hezký den Jiřina z N.