úterý 24. března 2020

Lázeňské střípky

V této době, kdy mám sedět doma a přitom mi myšlenky jarně poletují po výletech,
si musím udělat virtuální dovolenou.
Brouzdala jsem staršími fotkami a byl to balzám na nervy, a tak mě napadly lázně!
A vezmu to od podlahy.


Rovnou pojedeme,
moje milé KOČKY,
několik dní do lázní.
Uděláme si exkurzi,
neboli vypravíme se zpětně po stopách...
Frantovky, Mariánky, Poděbrady a Karlovy Vary? a co Luhačovice?
Jeseník a Karlovu Studánku možná také ve fotkách najdu.
Tak schválně, sama jsem zvědavá, co pro vás nahledám.
Nikdy nejedu jen na jedno místo, musím vždy prozkoumat i okolí a moc mě mrzí,
když po návratu domů zjistím, že kousek od místa pobytu bylo něco zajímavého a já tam nebyla.
Ráda, když někam jedu, předem prozkoumám mapu.
Tak se jistě nebudete divit, že se tu zmíním i těchto zajímavých místech.
Začneme rovnou ve Františkových Lázních.
Byla jsem tam na léčení třikrát, ještě za totáče, tzv. na křížek,
a později několikrát na výletě.
Jsou tak jiné a tak pěkné a nejraději je mám, kdy kvetou keře rododendronů a spousta květin.
Když svítí sluníčko, když můžu jít na procházku do parků,
podívat se na sopku Komorní Hůrku, kam zavítal i Goethe - pozor, on jindy, než já!,
zajet si do opravdu krásného města Chebu, s jeho hradem, Špalíčkem,
do dědiny Doubrava, navštívit poutní místo s loretánskou kaplí Maria Loreto v Hrozňatově...
podívat se do na Motýlária v Žírovici ( kdo ví, zda tam ještě je? ), na bublající bahenní minisopky do Soosu,
do některých zajímavých vesnic v okolí, jako Milhostov a Nový Drahov?
na hrady Seeberg, Hazlov, Vildštejn ve Skalné.
A kdo je tu autem, může si zajet kousek od hranic.
I na německé straně jsou zajímavá místa hodna návštěvy.
Vyzkoušejte, až nebude karanténa!









































7 komentářů:

  1. Jiřinko, cestování, objevování, to mi teď hodně chybí... Hned bych se někam rozjela...
    Moc tě zdravím, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotografie i článek. Přeji ti krásný den

    OdpovědětVymazat
  3. Jiřinko, díky za hezký výlet.
    Ve Františkových lázních se mi také moc líbilo. I v Chebu a Soosu. Doufám, že se tam ještě někdy podívám.
    Měj pěkný den. Růža

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:[2]:[3]:Moje milé KOČKY, to jste hodné, že jste mě doprovodily po lázeňských místech.Měla jsem sem přilípnout fotku Františka s ohlazeným pindíkem?, že jo? a nejraději jsem chodívala s jednou lázeňskou kolegyní na dvě decky bílého do Lázní II., to kdyby někoho zajímalo!
    Zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. V lázních jsem byla jen jednou a právě ve Františkových. Hůrku jsem navštívila za velmi větrného počasí, ale když jsme si vlezli dovnitř, ač bylo brzké jaro, bylo tam krásné bezvětří a teplo, lehly jsme si s kamarádkou na trávu a byla to nádhera. V Soosu jsme byly taky, jen jsme si to časově trochu blbě naplánovaly, myslely jsme, že je to blíž :D.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky a kouzelná procházka po západním cípu naší země.
    Byla jsem tam několikrát v různých ročních obdobích. Naposledy před dvěma roky na první jarní den. Mrzlo, jen praštělo a já toužila vidět v Soosu zmrzlé sloupy na bahenních sopkách, které tam jsou vidět na informačních tabulích. Nekonaly se.
    Nekonaly se ani pokladny, takže jsme si prošli vše, aniž bychom platili. Ve Františkových lázních byl klid, nekonala se tu žádná korza, která tu jsou tak obvyklá. A v Chebu to bylo téměř stejné. Ono v tom mrazu, který ten den panoval, asi bylo rozumnější zůstat doma u kamen. :-D
    Hezké odpoledne

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:[6]:To víte, milé KOČKY, když je někdo blázen, jako já, najde si v každém koutě ČR něco.
    Ty bahenní sopky byly při naší první návštěvě ,,divočejší,, - teď naposledy jsme tam byli před asi 2 lety, moc to nebublalo, asi čerti nebyli doma.
    Jsem ráda, že máte také nač vzpomínat! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat