čtvrtek 2. dubna 2020

Mozaiky

Často jsme se potulovali po republice a stále mě baví něco objevovat, co jsme dosud neviděli,
můj muž s oblibou říká, že ho vodím a naviguji na samé Bouračky.


Někdo miluje pivo, jiný zase jídlo, někdo buchty a jiný holky,
já mám ráda staré, dřevěné zvonice a každá, kterou objevím, mi udělá radost.
Nevím proč.
Je to stejné, jako s rotundami, prostě mě nadchne, že taková letitá stavba tu ještě stále,
navzdory svému věku, je a drží!
A není jich málo.
Sice se občas najde nějaký b...c, který úmyslně způsobí požár, - viz zvonice v Železném Brodě, ale
jsou i takové, které už přežily kde co.
Zvonic jsem už za ta léta nafotila spoustu.
Ale napadlo mě, že ráda fotím i zajímavé chodníky a nebo staré mozaiky.
Nemusí to hned být ty vyhlášené v Pompejích, v Římě nebo v Ravenně.
Milé KOČKY,
co vy? a staré památky.
Taky máte fantazii puštěnou na špacír, když zahlédnete staré hradební zdi nebo třeba mozaiku na bývalé podlaze?
Tak to jste stejně postižené jako já!
( to první není mozaika, to ostatní jsou taková nepříliš známá místa z Itálie )






























10 komentářů:

  1. Jiřinko, miluji mozaiky, mozaikové podlahy mě nikdy nepřestanou fascinovat.
    Pak člověku dojde, že tam je třeba 2000 let a brada mi padá a jsem bez dechu. Třeba v Diokleciánově paláci ve Splitu, v Pořeči, v Římě... ach!
    Měj krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jiřinko, jsem na tom stejně. Miluju historii a staré stavby ve mně vyvolávají zvláštní představy. Mám ráda mozaiky, některé jsou staré a stále jsou nádherné. Mám ráda staré hrady, zříceniny, archeologické areály. Prostě jsem historií praštěná.
    Kdysi jsme stála v kampánské Capue a dívala se na reliéfy na bráně. "Tak tyhle reliéfy vídal už Spartakus." Pronesla jsem to nahlas a můj muž jen pokrčil rameny a pronesl: "Na co ty nemyslíš." :-D

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Helenko, vidíš, měla jsem vyhledat i fotku mozaiky z Diokleciánova paláce !
    Skvělé fotky se mi povedly i z tamní zvonice.[2]:Alenko, mám to podobně, a jestli máš ráda staré zříceniny, tak to mám u tebe dobré vyhlídky!
    Když byla výstava ravenských mozaik v Praze, hned jsme tam s Janou naklusaly, ráda jsem si na Ravennu zavzpomínala.
    Děvčata, hezký podvečer. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Obdivuji staré stavby a vždycky mě napadne, co by říkali dávní stavitelé na to, že jejich díla přečkala věky. Mozaiky, fresky dokládají jak uměli stavby zdobit a my je můžeme jen tiš obdivovat. Vždycky si říkám, jaká to musela být krása, když byly nové.

    OdpovědětVymazat
  5. Ono je toho tolik, co se dochovalo z dob dávných. To člověk obdivuje a obdivuje.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. [4]:Růženko, líbí se mi, když jdu třeba po Praze nebo jinde, v historickém městě ( u vás ), že jsou v průhledu vidět třeba další věže nebo zajímavé domy, a určitě nad tím kdysi víc přemýšleli,- ,,neprskli,, barák jen tak do prostoru,
    jako je ten skleněný hnusný na Karláku ( pěst na oko ).To bych ráda věděla, kdo jim to dovolil tam postavit.Nebo u vás na náměstí obchoďák - taky žádná hitparáda, viď?[5]:Hani, co do té malty dávali, že to dodnes drží pohromadě?
    A mnohde ty malby na stropech, neumím si představit, jak tam někdo pracoval ve výšce.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Včera dal někdo na FB fotku jihlavského náměstí, kde je ještě Krecl. Škoda, že se ten soubor domů nepodařilo zachovat. Je to veliká škoda, protože v jednom z těch domů byla vyhlášena v roce 1436 Basilejská kompaktáta. Bohužel argumenty historiků nebyly tehdy vyslyšeny. A stojí tam Prior, je to hrůza.:(

    OdpovědětVymazat
  8. [7]:Růženko, to mne mrzí, na FB, Inst. ani Twitter nechodím, tak to neuvidím.
    Já, když jsem u vás byla naposledy, obešla jsem hradby a poctivě nafotila kde co, s kolegyní Janou jsme stihly i oběd v jedné restauraci a můj manžel s mojí druhou kamarádkou zatím prošli ZOO.
    To jsme byli tehdy na výpravě:
    Pohled, Žďár n.S., Jihlava, Třešť, Křemešník, Červená Řečice, Želiv.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem někde ( vím, že to bylo v takové úzké uličce), fotila nádherné poklopy na kanálech, které mě velice zaujaly.  Momentálně si nevybavím kde. Musela bych projít fotky z loňských výletů...Ale například v Mladé Boleslavi je takto  na náměstí zobrazen městský znak na pěší zóně.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:Járo, ty fotím také a hlavně v cizích zemích, protože na tom poklopu obvykle bývá název města! a nebo si ten název vyfotím na něčem jiném, abych pak po letech nemusela složitě bádat, kde a co to bylo.
    Jsme to holky šikovné!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat