neděle 12. dubna 2020

Ohlédnutí

Tak letos nevím, jak to tam vypadá,
ale mohu dokumentovat, jak to vypadalo několik let zpátky u mých vnuček na Velikonoce.

V pondělí čekaly vždy koledníky a tudíž měly holčiny nachystaná vajíčka a čokoládové bonbony a figurky, perníčky.
Jak to bude letos se dozvím dodatečně.
Milé KOČKY,
nejzajímavější velikonoční pondělí jsem zažila za mého mládí, když jsme bydleli ve vsi poblíž Strakonic
chodily jsme, děti různého věku, ve velké partě s řehtačkami od statku ke statku,
a pak jednou v Jedovnici, když jsme tam s mužem byli o Velikonocích na malé dovolené.
Tam zas chodili jen hoši.

5 komentářů:

  1. Vzpomínám, jak jsem jako holka zdobila vajíčka, dělala jsem babky. Na uvařené vajíčko jsem namalovala obličej, vlásky z vlny a z kousku látky šátek.
    Jedny Velikonoce mi znechutil sousedů syn, měl pomlázku z bužírky a tou to hrozně bolelo, až jsem vajíčka jemu určená, upustila na zem. Tak se mi bolestí třásly ruce. Takže mám na Velikonoce smíšené vzpomínky, pěkné i ty méně hezké.

    OdpovědětVymazat
  2. Já na tyto svátky paradoxně moc vzpomínek nemám, ve velkém městě se za mého dětství moc koledovat nechodilo. O to jsem ale raději, když vidím, že teď se naopak o všechny možné tradice lidé zajímaví víc než před těmi 15 - 20 roky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tady taky chodí dnes jen hoši. Děvčata měla lítování na Květnou neděli. :-).
    Ale dnes bude ticho po pěšině.
    Jen vnuk se staví pro nějakou tu sladkost.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Kluci chodívali koledovat každý rok u sestry na vesnici, mrzelo mě, že by letos měli vynechat, ale když venku vidím tu vichřici a slejvák, tak mi to vlastně vůbec nevadí :).Hezký zbytek uplakaného Velikonočního pondělí :).

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:Růženko, stejně jsou Vánoce a Velikonoce chystané hlavně pro děti?[2]:Verunko, to je pravda, některé související informace lapám i teď, hlavně se mi líbí prolínání církevních a předkřesťanských zvyků.Proto ráda chodím do skanzenů, kde se o tom leccos dozvím.[3]:Hani, to je letos divné, viď? ani pomlázku nemáme.[4]:Janinko, tady prý malinko sprchlo brzy ráno, ale nikde to vidět není. Já bych potřebovala, aby pořádně zapršelo, mám tu na sázení keříky šeříků a zemina je jak beton.
    V kombinaci s mými zády to je špatné.
    Jak znám tvé syny přes tvůj blog, jistě si najdete zábavu.
    Všem přeji krásné velikonoční pondělí.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat