sobota 18. dubna 2020

Plány na výlet

Dnes, v sobotu 18.4.2020, jsem tak natěšená ze svého  nového blogu, 
milé KOČKY,
že jsem se jala cestovat po mapě, abych jednou, až to bude možné, mohla už najisto vyrazit a užívat si výlet.
Plánuji jako vždy o něm napsat a něco také nafotit!
Dlouho mě zajímá oblast kolem silnice na Karlovy Vary až k Bochovu, protože je v této krajině hodně téměř vymizelých obcí, městeček a vesnic a to
ze všech stran nynějšího Vojenského Újezdu Hradiště.
Je tu spousta zajímavých kostelů, zámků, kapliček, hradů a především jejich zřícenin. Můžeme tu natrefit i rozhledny.
Jsou tu sice k vidění  už také opravené budovy, ale především mám dojem, že je tu nedostatek obyvatel a je tu nejspíš málo možností zaměstnání, tudíž chybí asi i peníze, aby se to tu zase zaskvělo v plné kráse. 
Je to kraj trochu drsnější, nicméně krásný a zajímavý.
Mnohé jsme s mužem již navštívili a poznali, ale ještě je toho hodně, co by stálo za návštěvu.
Ty první, které už na mém blogu postupně byly:
Bochov a hrad Hartenštejn, Andělská Hora, Valeč, Chyše, Žlutice, Petrohrad, zámek Krásný Dvůr,- když se držím blízko silnice.
Nyní jsem si jako cíl výletu vybrala a k prozkoumání ( někdy v budoucnu ) vypsala:
Libyně u Lubence/Vitrážové muzeum, zámek Mlýnce, zámek Lužec, 
židovský hřbitov Drahonice, rozhledna Kryry, 
ve Vroutku asi 4 budovy!, zámek Nepomyšl, 
židov. hř. Podbořanský Rohozec, 
Mašťov - památková zóna, + žid.hř., 
Skytaly, zámky Radonice + Vintířov, Věrušičky zámek, 
Nový zámek Budov, zámek Stružná, 
žid. hř. Luka, býv. vesnice Skoky ?
Neznalým se tento výčet může zdát neskromný, ale pro mne to může být otázka dvou výletů, podle stavu počasí a mých nohou? hihi
A proč o tom píšu teď - jak se zdá  - předčasně?
Jelikož nejsem lakomá, ráda se o nápady podělím,
může se to jako tip na výlet hodit někomu, kdo se nemusí před koronavirem tolik schovávat?
foto je z Kladské a od  Valečovského zámku, 
který je už delší dobu v rekonstrukci ( chválabohu ).



Přílohy

4 komentáře:

  1. Tak Tě tady vítám. Máš to moc hezky napsané Jiřinko super plány na cesty. Dnes koukám na mobilu. Ráno kouknu na počítači . Doufám že tady budeš spokojená. Všechno chce čas. Zvykne si

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc ti děkuji, tys mne vrátila do hry, do života, už se nebudu klepat strachy.
      Jen to bude chvíli trvat, než se do nového režimu vpravím. Dobrou noc.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. My zatím vyrážíme jen na krátké výlety po Vysočině a vyhledáváme místa, kde jsme pokud možno sami. Užívej si nový blog. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, taky bych ráda ven. Jsem dva dny zavřená v bytě a není to nic pro mne.Ale dá se už pořádně větrat a to mi vyhovuje. Jiřina z N.

      Vymazat