středa 29. dubna 2020

Šeříkově

Včera večer jsem se trochu přioděla a došla jsem si ,, za barák,, natrhat dvě větvičky šeříku,
všude se linula krásná, typická vůně a jak známo, když kvetou šeříky, květen nemůže být daleko,
milé KOČKY!
Moc jsem toho netrhala, stačí mi jen snítka.
Doma jsem kvůli němu vyměnila ubrus a prostírání, neb to žluté se k němu nehodí.
Stůl dostal ubrus s fialovými kvítky a otřesně růžové prostírání.
A když už jsem byla v tom aranžování, popadla jsem foťák a zvěčnila to,
zkoušela jsem, které hrnečky na kávu budou ráno  šeříku nejlépe slušet.
Manžel spal, tím jsem se vyhnula situaci, že by mohl pronést: ty se vyblbneš.
A ochráncům přírody vzkazuji:
stejně ten keř přijdou zastřihnout a minulý týden jsem zasadila před dům asi 8 nových keříků šeříku, co mi darovala Jana z jejich zahrady.



14 komentářů:

  1. Krásně sis to nazdobila Jiřinko. Šeříky mám moc ráda a také miluji vůni jasmínu. Šeříky se mají ulamovat, protože tam, kde vykvetl, už další rok nepokvete. Vždy vykvete na těch nových snítkách, které přes léto vyrazí. My jsme pravidelně po odkvětu šeříkové keře stříhali a další rok byly krásně vykvetlé vždy. Tak že jsi keříku neublížila. Přeji Ti krásný, voňavý den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, díky za ponaučení, jen dodám, že mám také ráda jasmín a zbožňuji pivoňky, líbí se mi kosatce, v Itálii jsem obdivovala i vůni pomerančových květů.
      Mějte se krásně. Jiřina z N.
      a mimochodem, těch hrnečků na kávičku mám hodně, tak to střídám, ať si je užiju, dokud to jde.Něco jsme si koupila a něco po babičkách zdědila...

      Vymazat
  2. Jiřinko, krásně jsi to opět sladila. :-D Já obdivovala kvetoucí šeřík už v pondělí a byla jsem v pokušení si nějakou větvičku ulomit. Nakonec zůstalo jen u úmyslu a já si ho alespoň fotila mobilem.
    Vrátila jsem se ze zahrady, měla jsem v plánu zasadit jiřiny, ale přišel mírný deštík. Chtělo by to té vody víc, ale každá kapka dobrá. Teplota klesla už o 5°C.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady, Alenko, k ránu zapršelo asi 5 kapek a je dál sucho, potřebovala bych déšť jako sůl.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, na šeřík do vázy se také chystám a růžové prostírání se mi líbí. Máš to doma krásně nazdobené a hrnečky na kávičku se k šeříku hodí všechny. Jedny na ranní, druhé po O a třetí večer k televizi.
    Tak si užívej voňavou atmosféru jak z kytice, tak z kávy. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, a ta provokace se skleničkami - to jsem myslela na alkoholiky, aby si přišli na své, haha.
      Přeji krásné odpoledne! Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Můj soused má obrovský keř, který mi leze do zahrady a já jsem z toho nadšená, ta vůně je k zbláznění, boží.
    Krásné aranžmá, jako pro královnu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, tak tu přemýšlím, co je lepší, že ti leze do zahrady, jestli ten voňavý keř nebo kdyby tam lezl ten soused? ( promiň )
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Vůni šeříku miluji, vždycky jsme ho trhali mamince ke dni matek :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, mívali jsme pod oknem v ložnici keř plnokvětého tmavě fialového šeříku, jelikož každoročně na něj chodily nějaké Romky, tak ho sousedka nechala vykácet. Lituji toho.
      Byla to krása nesmírná.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Máš to moc pěkně sladěné. Za domem také máme šeřík, musím se podívat, jestli už kvete.
    Mám ráda jeho vůni.
    Měj pěkné dny. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, nakonec jsem si dala kávičku do jiného hrníčku, to beru jako luxus, kávička, bábovka a bydličasopis. Když je klid a nikam nemusím.Jiřina z N.

      Vymazat
  7. To je krása.Šeřík mám moc ráda,máme několik keřů v sídlišti.Také měním ubrusy často,i prostírání,právě podle barev květů,co mám ve váze.Květiny si kupuji v Lídlu.Manžel mně říká,že nejsem normální,jak všechno měním,hi,hi.Baví mě to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak to jsi můj člověk.
      Kamarádka to má doma taky tak, když dá ubrus, její manžel se ptá, kdy už ho dá pryč.
      Můj muž už si zvykl, měl na to dost času, ale třeba má sestra ubrusy ,,nepěstuje,,.
      Mně se nahatý stůl nelíbí.
      Stěhování miluju, ale v tomhle našem malém bytě těch možností moc není.Jiřina z N.

      Vymazat