úterý 19. května 2020

Cukroví

Něco jsem hledala a prohlížela jsem příspěvky na svém blogu koncem roku 2016 -
byla to chyba! - najednou jsem zatoužila po cukroví.
Dostala jsem od Marcelky vyloupané vlašáky a co s nimi?
Tak mě to vzalo, že jsem ořechy musela umlít a budu péct.
Tak tohle předsevzetí bylo aktuální koncem týdne.
Těsto jsem udělala, dva obří knedlíky trůnily v lednici a dnes ráno jsem si přivstala a část těsta upekla.
Těsto jako na rohlíčky, vykrájené formičkami,
vzala jsem je starší vnučce jako minidárek k ostatním a ke kytici, dodatečně k narozeninám.
Jela jsem dnes do Prahy na krev a proto jsem se stavila i u mladých a konečně, po delší době, se viděla s vnučkami.
To byla ráno vůně po bytě, dala jsem manželovi na talířek závdavek, pro nás budu péct buď dnes večer neb zítra.
Kdo tvrdí, že se to má dělat jen na Vánoce?
Přeci nepřiznám, že jsem mlsná.
No,
milé KOČKY,
víte o mně zase víc.
Od Věrky Finy mi přišla knížka, už se vidím s knížkou, kávičkou a na talířku cukroví.
Já se mám!


21 komentářů:

  1. Jiřinko, Ty jsi úžasná...já jsem měla zbytek cukroví v mrazáku a to jsme snědli o Velikonocích. O Vánocích už to tak nejde a po třech měsících chutnalo...

    OdpovědětVymazat
  2. Já si takhle omlouvala velikonoční cukroví, co budu komu přiznávat, že mě honí mlsná, že jo? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, velikonoční, vánoční nebo jen tak, my, mlsouni, si to vždy zdůvodníme?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ale ty jedna divoško :-)
    Já tu normálně slintám, taková dobrota a skutečně nadčasové fotky.
    Tak ať se ti daří krotit další skvělé nápady, nerada bych ti tu zase záviděla !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, vnučka oslavila 16tiny, a dárky, kytkou a cukrovím neurazíš.Po delší době jsme se viděly a dokonce jsem donesla travičku i morčátkům, ti mě viděli taky rádi.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Tedy Ty mi děláš chutě.;-) Tuhle jsem přemýšlela, že bych upekla nějaké sušenky. Mně honí mlsná pořád. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, naše mamka nám pekla nějaké mrkvové sušenky a na ty vzpomínám taky ráda.
      Jiřiína z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,ty jsi dobrá,ale je pravdu,proč by se nemohlo cukroví péct i jindy než na vánoce.Já už přemýšlím co upeču pro vnučky.Po dvou měsících je tu syn bude konečně mít.On tedy za něma jezdil a i já za něma jednou byla.Tak jsem plná radostného očekávání a budou i dobroty.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo, včera jsem si užila poklidu a povídaly jsme si s mladší vnučkou, jako už dlouho ne. ( starší měla před počítač hodinu školy ).
      Už mi to setkání s nimi asi chybělo.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, tedy mě by si udělala velikou radost! Úplně cítím tu vůni!
    Moc ti přeji i to setkání, byly to dlouhé a opuštěné měsíce pro nás všechny!
    Přeji krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ani jsme si nestihly říct veškeré novinky, ale i tak to bylo fajn. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, voní to až k nám. Dobrý nápad. Nic není přece dogma... Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko, někdy je dobré porušovat zaběhnuté zvyklosti, ať jsou rádi, že jsem neustrojila i stromek! hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Proč nééé ! Taková dobrota chutná vždycky :-).
    Knížku od Věrky už mám přečtenou. K tomu cukroví je jako stvořená. Je taky voňavá, milá.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Jiřinko, sbíhají se mi sliny a představuji si tu úžasnou vůni. 😊
    Také už jsem pekla cukroví mimo vánoce, když nepočítám svatby mých dětí, kam se to hodilo, tak jsem pekla synovi místo dortu k narozeninám vanilkové rohlíčky.
    Setkání s vnučkami muselo být báječné. 👍👍👍
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Alenko, vonělo to z krabičky už v busu, když jsem cestovala do Prahy, pak metrem a tramvají na Karlák a zase vlakem na okraj Prahy k mladým.
      Těsto bylo jako na vanilrohlíčky, ale vykrájené.
      Jen jsem to předala, hned se do toho pustili. Byli po obědě a prý trochu schovají pro moji dceru, jejich maminku, která byla v práci. Povídala jsem vnučce, aby si ze stromečků udělala na talíři les a medvídky dala do toho lesa, ale na to ,,nebyl,, čas.
      Dnes asi budu pokračovat v pečení téhož pro nás.
      Jiřina z N.
      Manžel už se těší, prý jsem mu včera dala malý vzorek.

      Vymazat
  10. Jiřinko,přesně jak píšeš.Kdo říká,že se má péct jen na vánoce nebo velikonoce.Voní to až sem,sbíhají se mi sliny.Setkání s vnučkou bylo jistě krásné,konečně se dá vyjít,vyjet z domu.Měj krásné dny.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, ono to bylo hlavně tím, že 12.5. měla vnučka narozeniny a já jsem včera jela na Karlák na krev, tak jsem to spojila a zajela k mladým s dárky a kytkou, spojila jsem to. Potěšily jsme se s vnučkami navzájem.
      Probraly jsme toho spoustu, už mi to chybělo.
      Jiřina z N.

      Vymazat