neděle 31. května 2020

Dozvuky

Mé milé KOČKY,
dnes,  jako téměř každou neděli, sledovala jsem v televizi Toulavou kameru a Objektiv,
bylo to poněkud humorné, neb mi to chvílemi přišlo jako takové dozvuky naší sobotní,
čili včerejší, spanilé jízdy na Jičínsko.
Přinejmenším příspěvek o zámečku Humprechtu mi přišel vhod.
Však jsme na něj včera se zalíbením popatřili.
Také soutěž, kterou vyhlašují na konci pořadu,
není tentokrát pro mne těžkou úlohou,
neb jsme ve Starém Hrozňatově u Chebu byli -
je to vlastně kousek od vesnice Doubravy, která byla hádankou minule.
Jsem moc ráda, že se i tímto způsobem rozšiřuje povědomí o rozličných památkách v republice.
Dnes mě zaujali úplně stejně i v Objektivu,
protože pár minut informací o Tour de France se zámky a přírodními krásami této země mě zase hodně  nabudilo.
Už teď jsem měla k této zemi víc než vřelý vztah!
A jak známo, p. Jan Šmíd má své kouzlo.
Tak za mne: dnešní neděle dopoledne se povedla.
( ve vstupní hale Valdštejnské lodžie jsem včera nafotila pár vystavených obrázků - omlouvám se, že nevím, kdo je namaloval, ale kdo se tam vydáte, můžete to zjistit? )
Kytka ze včerejška, dovezená z jedné louky od Jičína, se ve vodě vzpamatovala a dělá mi také radost.



 Obrázky z Valdštejnské lodžie









14 komentářů:

  1. Některé obrazy vypadají jako fotografie!
    Kytička mi připomíná, když mi takovou nosili z venku domů kluci :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to je přesně ono, taková natrhaná na pěšince nad hřbitovem.
      Přivezla jsem je domů oschlé a jak se vzpamatovaly, holky jedny.
      Ty obrázky tam byly vystavené a nějak jsem to prosvištěla a zapomněla jsem se podívat na autora a natož, abych se zajímala, co to je za techniku, opravdu nevím, byla jsem hodně zbrklá!Tak si ostatní ze mne mohou vzít příklad, jak se to dělat nemá.
      Měj se, Janinko, hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Obrázky z Valdštejnské lodžie - obr. č. 2 je úžasný. Sice mi kvetou na zahradě modré irisky, ale jetel, který jsem natrhala do vázičky mi přijde hezčí. Luční kvítí, den rozsvítí. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Iwko, pokud mám možnost si květiny natrhat, dávám jim přednost, kupuju si většinou v zimě.Hezký den ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko to je krásná kytička z louky, ale i obrazy. Ty se mi opravdu moc líbí. Také mám ve váze květiny ze zahrady smíšené s kopretinami. Přeji Ti krásné a pohodové dny nového měsíce - června.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. J8ro, já si neumím představit doma stůl bez ubrusu a bez kytky, i kdyby to byla jen suchá větev a pár listů.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,také mám ve váze kopretiny.Mám je ráda a jak vidím utrhnu.V sídlišti je bohužel posekali,ale jsou jinde.Také jsem tím,jak lezu za kytkama chytla po dlouhé době klíště.Když jsme byli ve Valdštejnské lodžii tak v jednom sále mluvil o svém životě Albrecht z Vadštejna.Z jeho obrazu za něj mluvil,to už si ale nevzpomenu.Ty obrazy jsou moc krásné.My tam měli také výstavu obrazů,ale asi jiného umělce.
    Já na Toulavou kameru koukám už léta,ale teď si zmáčknu červené tlačítko a prohlížím i starší díly a hledám tipy na výlety.
    Měj hezký zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo, také sleduji Toulavku léta, asi máme podobný vkus.A je nás jistě více.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,ty obrázy jsou krásné.Dneska jsem se taky dívala na Toulavku i na objektiv,taky se mi líbila reportáž o Tour de France,říkala jsem si,to je země,kde bych se chtěla podívat.Vždycky se mi Francie líbila a Jan Šmíd jako komentátor,skvělý.Hezký zbytek neděle.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, je tam hlavně hodně hradů a zámků a jeden hezčí než druhý.Při Tour de France je ukazují i z výšky a proto hlavně na ten závod koukám.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, dnes jsme Toulavku téměř neviděli, vrátili jsme se pozdě z procházky s Terri. Kopretiny jsou nádherné, škoda, že v okolí nám tu nerostou, také bych je měla ve váze.
    Přeji ti prima týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, ony sice nevoní, ale dlouho ve váze vydrží a udělají spoustu parády.
      Mám ráda všechno luční a polní kvítí, posledně jsem si utrhla do frťana 3 sedmikrásky.
      Pa a krásný den.
      ( dnes mám pracovní a tumluju se, abych vše stihla, teď jen kafíčková pauza)
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, už jsem psala, že je to pro mě nevhodný vysílací čas. Tak si ji někdy pouštím že záznamu a sleduji ji na FB.
    Obrazy jsou úžasné, to světlo je nádherné!
    A kopretiny a vůbec kytky z louky, to mám moc ráda.
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je mi jasné, že by to měli v různé časy opakovat, ne každému ten nedělní termín vyhovuje.
      V hodně věcech se spolu shodneme! Jiřina z N.

      Vymazat