sobota 30. května 2020

Obrazové zpravodajství

Sobota 7.28 hod. - start - Nerátky
Sobotka 9.36 hod. - 1.zastavení - posezení u kávy
Později dopoledne - Jičín - mozaikové chodníky, - trh na náměstí - moje šmejdění okolo -
dále : Alejí k Valdštejnské lodžii - zjištění, že liliovník tulipánokvětý asi ještě nevykvetl???
Výstup k dřevěné zvonici a na kopeček Zebín
( poznatky:
všude plno lidí, převážně bez roušky, 
spousta turistů a mnohde s dětmi - chválím, 
cyklisté, 
manžel v Jičíně náhodně potkal dva známé, jeden od nás z města a jeden z Vrchlabí!!!,
přivezla jsem si kytičku  lučního kvítí, kopretiny a pod.,
chytli jsme jen jednu protivnou objížďku )
Manžel si zašoféroval, šťastný jako blecha po návratu dokonce v naší ulici zas bez problémů zaparkoval!
Milé KOČKY,
to byla naše poslední květnová sobota.

Sobotka ( rozkopaná )




Jičín





















Valdštejnská lodžie







18 komentářů:

  1. Jiřinko, krásně výletujete. Hezky jsem se s vámi prošla a obdivuji krásné fotky.
    Měj pěknou neděli.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, vítám tě, dovezla jsem si luční kvítka trochu uvadlá a nyní, ve vodě, zvedají hlavy, těší mě, že nám vyšlo počasí.
      Nafotila jsem toho hodně, teď budu zase ráda doma.Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, obdivuji ty dlažby, to jsem ještě nikde neviděla. Jsou úžasné. Hezky jste si užili výlet.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, Sobotka byla sice rozkopaná a to bylo nepříjemné, ale vzory na chodnících měli v Sobotce i v Jičíně někde snad i stejné, asi to dělali podle jednoho mustru.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,moc krásné fotky z Jičína,který mám ráda a myslím,že je to pro mě nejhezčí město v okolí.Asi tím,že jsem tam čtyři roky studovala.O trhách mluvila dcera,byli tam minulou sobotu a moc chválila.Na Valdštejnskou lodžii bych se opět také ráda podívala,ale na Zebín by manžel nemohl.My výletovali v pátek a já lezla sama v lese kopeček k jedné hrobce.Dám později na blog. t
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, však jsem na tebe myslela a chtěla jsem se pak stavit na tom hřbitůvku, cos dávala na blog, ale manžel jel zpátky přes Poděbrady.
      I tak to stálo za tu cestu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,jee do Jičína jsme se najezdili,je to hezké město.Děkuji,že jsi mi to připomněla,moc pěkné fotky,počasí vám vyšlo,počasí vám s manželem vyšlo,hezky jste výletovali.Hezkou neděli.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, nebyli jsme tam prvně, ale bylo to zas jiné, než třeba před pár lety s vnučkami, kdy jsem je fotila s Rumcajsem a Mankou, které jsme tam potkali náhodně.
      A taky okolí je zajímavé, hrady a pod. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, krásný výlet jste si udělali. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, byl to jeden z mnoha mnou naplánovaných a ještě jich mám několik v plánu.
      Musím honem využít těch dní, kdy nemám nic na Karláku!
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Fotečky pěkné, příroda fajn, památky opečované, chodníky dokonalé, slevová lákadla na boty, ale ta kávičky s dortíčkem ... top :-)
    Příjemnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, počasí nám opravdu přálo, i když studeně foukalo, krásné výhledy do daleka a nepotili jsme se.
      Dortík jsem si objednala stylový s půlměsícem čoko - neb je takový podobný na blízkém Humprechtu - na dohled ze Sobotky - viz první foto.
      Moc tě, KOČKO, zdravím. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Moc krásný výlet, v Jičíně jsem nebyla už roky! Jak koukám, i ten Valdštejn je uvědomělý :o)
    Jiřinko, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, hlavní cíl byl tentokrát pro mne Zebín, ale Sobotku nemineme nikdy jen tak a v Jičíně jsem se zase jednou ráda prošla, i když v tom davu to nebylo moc poklidné.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Bezva sobotu jste měli. Jičín není pro mne neznámé místo. Byli jsme tam hrát asi 3 x loutkové divadlo a jejich loutkáři zase u nás. Ale město jako takové dopodrobna úplně probádané nemám.
    No jo, liliovník tulipánokvětý! Zatím jsem ho ještě nebyla obhlédnout k plotu Slatinského mlýna pod Slatinským mostem. Určitě mi odkvete nežli já se letos na kole do Ratibořic vypravím :-(.
    Pohodovu neděli, Jiřinko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mám dojem, že zatím měl jen poupata. Vše stihneš! Jiřina z N.
      U nás ho znám ještě ze zahrady na Hrubém Rohozci.

      Vymazat
  9. Krásné fotografie Jiřinko. Jičín je hezké město a ty dlažby chodníků mě tam také okouzlily. Když jsme tam byli, tak se Valdštejnská lodžie zrovna opravovala. Přístupný byl jen park a samozřejmě jsme šli alejí...Na Zebín už jsme se nedostali. Museli jsme zpátky na vlak, přece jen spojení k nám do RBK je poměrně složité a my jezdíme tak, abychom měli aspoň jeden nebo dva pozdější vlaky v rezervě pro případ, že by to mělo zpoždění a někde nám přípoj ujel...Socha s rouškou mě pobavila. Prý nu nás u kláštery byly také, ale druhý den je hned někdo zase sundal...Já jsem je tam neviděla. Měj krásný a pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to znám, když jsme jeden čas byli bez auta a jezdili jsme jen vlakem nebo busem, museli jsme myslet na cestu zpátky.Ale i tak jsme toho navštívili také doíst, třeba Olomouc, nebo Broumov, Plzeň a taky jsme byli - ale s přespáním - v Sušici.Tam jsme ovšem byli vícekrát a to i autem.Prababička bydlela v Hrádku u Sušky a tak jsme k ní jezdili často.
      Hezké dny do Rbk. Jiřina z N.

      Vymazat