čtvrtek 28. května 2020

Náhradní

Na pátek jsme si s Marcelkou naplánovaly výlet vlakem,
ale už je jasné, že z toho asi sejde,
resp. to odložíme,
odešel nám bojler a manžel objednal nový, který dnes v poledne mají přivézt.
Jal se demontovat ten starý a já chci být u toho,
nelíbí se mi představa manžela samotného doma.
( už jsem požádala známé o pomoc )
Nevím, proč by to měl rvát sám a bez pomoci.
A tak sem dám pár výletovacích fotek,
z doby, kdy jsme s mužem jeli vlakem do Náchoda a šli nejprve na zámek,
poté pěšky na Jiráskovu chatu a udělali jsme si asi 4 dny výlety v okolí.
Dobrošov mám ráda,
milé KOČKY,
dobře tam na J.chatě vařej,
dokonce jsem si byla s manželem prohlédnout tamní pevnost! já, takový antimilitarista.
Vždyť události před druhou světovou jsou stále varující a poučné.
Zajímavé bylo, že z těch lidí tam přítomných na prohlídce, jsme my s mužem jediní věděli,
- jo a taky průvodce! -
kde byly hranice mezi Německem a Polskem v době, kdy se pevnůstky stavěly!
Nechme historie a hysterie a pojďme na výhledy:
a protože mám vás, milé blogerky, ráda,
vyberu ty hezké:
(prosím o shovívavost, je to pár roků, co jsme tam prvně byli, od té doby už několikrát, ale poprvé to bylo pro mne nejvíc uchvacující)
a slibuji, že brzy přidám něco čerstvého.
/když jsme tu byli s vnučkami, hulákaly jsme spolu ,,Náchodský zámeček vršku kulatýho,,/












24 komentářů:

  1. Narodila jsem se v okrese Náchod. Tam jsem navštěvovala a maturovala na SEŠ. Zámek navštěvuji každoročně na kole i když po svatbě jsem se přemístila do okresu Trutnov. Ale i tak to cesta daleká není. I kolem vojenského hřbitova občas jedu.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem si, Hani, na tebe myslela, když jsem to sem dávala! Jiřina z N.
      Jo a ráda bych jednou vylezla na Žaltman, ten mi chybí do sbírky.

      Vymazat
    2. Na Žaltmanu by se měla stavět nová rozhledna, abych pravdu řekla nevím, v jakém je to stavu.
      Ale i tak je to pěkný výlet. V M.Svatoňovicích pěkné muzeum bří Čapků a pak křížovou cestou vzhůru a vzhůru :-).
      Pěkná rozhledna je i na Žernově - to je ten směr na Českou Skalici. Je tam výhled na přehradu Rozkoš a pak z druhé strany na hory a i Boušín- píše se o něm v Babičce, kde je kostelík a studánka.

      Vymazat
    3. Super info, Hani,
      já jsem byla nejdál procházkou na Rýzmburku, šli jsme kolem Úpy,
      a na kole, když jsme bydleli na Rozkoši, jsme lítali po okolí do Kuksu a do Pekla u N.M.n.M. a pod.,i po stopách B.Němcové.
      Dnes je i silnice kolem Č.Skalice už jiná.
      Když jsme v Hodkovicích, tak jsem myslela, že bychom zajeli do Radvanic a šli na Žaltman odtud?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, výlet si určitě vynahradíte jindy a za lepšího počasí. U nás tedy to dnes na výlet určitě není. Prší a proti včerejšku se ochladilo. Chápu, že nechceš nechat manžel doma samotného, určitě by bylo lepší kdyby mu někdo pomohl.
    Výlet do Náchoda jste měli pěkný.
    Měj prima den. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Růženko, ač je muž ve znamení Raka, chová se spíš jako Beran.Po té únorové příhodě jsem myslela, že bude lepší, když mu přijde na pomoc mladší mužský, vše jsem domluvila a co se stalo? dnes od rána tu kutil a pak pozval jednoho z našeho domu ( ten je jen o 4 měsíce mladší než já!) a sundali spolu ten st.bojler, nyní přivezli ten nový a už tu tancuje a zase to s tím sousedem asi dají na zeď. Ale já si tu zeď pod tím chci nabílit!Pak už mi to bude jedno.
      Mezitím tu vznikl binec, jen lítám s hadrem a uklízím, ale to s tím souvisí a nevadí mi to.Když to bude k lepšímu.
      Chápeš mě, viď?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, krásné fotky z Náchoda a Dobrošova. 👍👍
    Našim mladým bouchnul bojler před třemi týdny a můj muž k nim jezdil předělávat celou koupelnu. Včera, když jsme byli u nich popřát zeťovi k narozeninám, tak s mužem vzpomínali, jak se s bojlery nadřeli. Nejdříve odmontovat ten bouchlý a odstěhovat ho před dům a pak nastěhovat ten nový. Je dobře, když u toho budeš ty a ještě nějaký další pomocník.
    Držím palce a měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já rekonstrukce miluju, u toho se uklidí i další kostlivci.
      Můj muž není týmový hráč a já raději mlčím, jinak by to bylo u nás jako pod Vesuvem při výbuchu.On je šikovný a umí spravit od jehly po lokomotivu, ale, je mu jedno, jak to vypadá.A taky má věk a neměl by se přepínat.Ale povídej mu to.
      Rekonstrukci kuchyně a koupelny bych brala, klidně bych se zatím chodila koupat do Labe.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Nádherné fotografie. Mám ráda záběry, kde je zvláštní, barevná obloha a takové se ti zrovna povedly. ta rozhledna vypadá opravdu zajímavě. Kdysi jsme na Náchodsko jezdívali na dovolenou, a vyráželi do okolí na výlety, ale tehdy jsme měli děti malé a tak jsme toho moc nestíhali. Navíc se to všechno hodně změnilo. Je tolik míst u nás, kam bych ještě chtěla jet, ale s přibývajícími roky už to není tak jednoduché. Hlavně se musím vždy přizpůsobit manželovu momentálnímu zdravotnímu stavu. Plánů ale máme ještě hodně. Hlavně aby sloužilo zdraví. Přeji ti krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, u nás sice k ránu sprchlo, ale už to bylo zase oschlé, tak jsem tu vodu vypuštěnou ze starého bojleru využila. Já jsem tááák šikovná ( musím se pochválit, když to nikdo jiný neudělá, hihi ).
      Na Náchodský zámek bych už taky ráda znova zajela, podívat se, zda se změnil. Když jsme s manželem kdysi randili, byli jsme v hotelu Beránek v Náchodě na kafi. Ale to bylo ještě v pravěku.
      S dětmi nebo vnoučaty je dovča jiná, to máš pravdu.
      A kolem Babiččina údolí jsme byli mockrát a na Rozkoši, to jsme brali na dovolenou dokonce sebou mamku a synovce.
      Líbí se mi, že se s mužem snažíte a podle sil a možností výletujete, tvé fotky jsou pověstné.
      Jiřina z N.
      U nás je dnes taky chladno.

      Vymazat
  5. Jiřinko,pěkné fotky z Náchoda.Výlet Ti určitě brzy výjde.Nechtěla jsi nechat manžela doma samotného,tak pojedete spolu a krásně si to užijete.Přeju moc pěkný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, Marťo, ono je to tak, že manžel chce jezdit výhradně autem, kdežto s Janou nebo Marcelkou můžu jet vlakem nebo busem a můžeme si povídat. Někdy ale bereme do auta i kamarádky, podle možností nás všech.
      Je fakt, že autem je to lepší v tom, že nemusíme mít ohled na to, kdy co odjíždí a nehoníme se.
      Marcelka má jednu podmínku: na trase musí být hospoda a cukrárna.Líbí se jí se mnou všude.
      Tak ti přeji krásné odpoledne a děkuji za návštěvu na blogu všem. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Děvčata, tak se musím pochlubit, že nový bojler už visí a manžel spojuje dráty a hadičky, aby vše fungovalo, jak má. ( snad bude téct voda do bojleru a elektrika jinam, ne obráceně).
    Sice budeme lehčí o několik tisíc, ale bude zase spoustu let klídek.A ušetřil za práci nějaké firmy.
    Musím sousedovi koupit nějaké plzeňské.
    Opatrujte se. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, manžel je šikovný, že to zvládl. Můj muž je také moc šikovný, ale když něco dělá, tak mu je jedno jak to kolem vypadá stejně jako tvému muži. Takže většinou mlčím a pak uklízím.;-)

      Vymazat
    2. Růženko, už skončil a je úplně vyšťavený. Bílit tu zeď a okolí dveří budu zítra dopoledne, protože se sousedem to osadili a nepočkali!Pro plzeňské sousedovi jsem došla hned a už jsem to předala, manžela jsem stihla nakrmit!, další fázi úklidu si užiju za chvíli.Hlavně, že ta věc funguje.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,nádherné fotografie.Třetí je úplně úžasná.Ráda bych se sem podívala.Syn tu týden cestoval po vojenských pevnostech.Jeho fotky mám na blogu.Jenže je to už dost daleko,chtělo by to tak na celý víkend.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, my jsme tehdy bydleli na Jiráskově chatě a bylo to skromné a levné.
      Jindy v chatce v Pekle.
      Dobrou Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Náchod je moje srdcovka, začal tam můj vztah s manželem, milé vzpomínky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tam se mohlo dobře randit, KOČKO.
      Co kdybys ho tam zase vzala?
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, moc děkuji za fotky míst, kde jsem už roky nebyla a doufám, že výměna bojleru dopadla bez problémů!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, bojler visí a funguje, jsem spokojená.
      Příroda kolem Náchoda na všechny strany se mi líbí, ale kde ne? viď.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Tam to je, ale pěkné :) ty cestičky a příroda :)
    Zaujal mě ten vojenský hřbitov.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten hřbitůvek je zajímavý a lesní, takže takové mystické místo.
      Jiřina z N.

      Vymazat