středa 27. května 2020

Jako lavina

Dlouho nic a pak se to hrne, řekla bych.
Milé KOČKY,
o čem že to mluvím?
Celou zimu jsem chtěla na výlet a nic moc a nyní se to na mne valí. Včera jsme byly s Marcelkou v Karlíně a večer přijedu a manžel povídá: zítra má být hezky, co kdybychom někam jeli. Jemu je to jedno, kam.
Já mám v hlavě plno výletů, tak se snažím vyzvědět, kam to jeho táhne.
Nakonec mu dám vybrat ze čtyř. Ale i to je mnoho. Zůstane Jičín a Slaný.
Ráno vyjedeme a koukám, místo na Jičín jedeme směr západ.Prý, aby nám nesvítilo do očí.
Jak známo, mám ráda staré, dřevěné zvonice a vím o mnohých, na Slánsku jsme už některé vícekrát poctili návštěvou
( třeba Želenice, Neprobylice, Kvílice a další) - mám už dříve na blogu )
a nyní jsem to namířila na další z nich.
Nejprve jsme se stavili v Tuřanech, hřbitovní kostel byl sice zavřený, ale náhrobky a zvonice měly určité kouzlo. Nafotila jsem tu hodně snímků. Lípy byly před rozkvětem.
Poté jsme přejeli do blízké obce Řisuty. Tady to bylo jednodušší, kostel i zvonici vedle hřbitova jsme jen malinko pofotili a prošli se po vsi, pokračovali jsme do obce Přelíc, kde už jsem šla na hřbitůvek sama. Kostel byl otevřený, ale vnitřek se fotit nedal, bylo tam pletivo ve vchodu, zvonice krásná,  údajně má nejstarší zvon v Čechách.
Aby mi šofér nevypěnil,že mi vše dlouho trvá, po návštěvě této obce už jsem ho navigovala do civilizace a to do Smečna, kde už jsme byli vícekrát, nicméně jsem si zámek a kostel a tamní sousoší znova vyfotila.
Takže mám co přilípnout sem na blog!
Počasí? Bylo slunečno a chladno.
Já osobně bych byla jela ještě dál, ale raději jindy, dnes jsme to otočili k domovu docela brzy.
A jedna novinka, ohromilo mne, že kolem obcí Vítov, Blahotice, Slaný je úplně nový okruh!
Další postřeh: na stavbě silnice mezi Velvary - Ješín rostla na haldách zeminy spousta, přímo záplava rudých máků, a když jsem to chtěla za jízdy z auta vyfotit, povídám manželovi:
tu červenou šmouhu budu vydávat za umění.
Tady to máte na tácu:
Tuřany:




Řisuty:




Přelíc:










Smečno:














17 komentářů:

  1. Jiřinko, konečně výletujte. Věřím, že jste si vyjížďku užili oba. Podívali jste se na hezká místa a ta dřevěná zvonička je parádní, ta by mne také zaujala.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, pozor, ty zvonice byly ve třech vesnicích, ve všech těch případech to bylo na hřbitově nebo v jednom u hřbitova, takže zvonice a kostel a hřbitov krát tři.Proto jsme pak manžela už nechtěla trápit a jelo se dál, do Smečna, což je taková velká vesnice nebo městečko.
      Ale já jsme si to užila. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,těším se,až si taky zajedu někam na výlet.Krásně sis to užila,nafotila.Kostel,zámek i dřevěná zvonička,super!Měj se pěkně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, měla jsem ještě v úmyslu ve Smečně jít takovou alejí na procházku, jenže manželovi už se nechtělo a tak jsme to pojednali jinak.Ve Slaném jsme se tentokrát nestavili, byli jsme tam mockrát.
      A koukám, že v předešlém komentáři mám dvě chyby, to jsem borec. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, hurá! Konečně!!! Tak se moc těším, už jsem si i maličko výletování užila! Už snad nebudeme muset dávat na blog staré fotky, budou nové!
    Děkuji za seznámení s místy, které neznám.
    Přeji pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mne to tak nakoplo, že jsem přijela domů, umyla v kuchyni okno a upekla jsem na večeři žemlovku.Zítra jsme s kamarádkou chtěly jet do Lítně a na Tetín, ale asi to malinko odložíme. Vyvstal doma techn.problém, chci být u toho.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Krásné fotografie velice zajímavých míst. Zvonice jsou nádherné. Podobná dřevěná zvonice je u nás na Děčínsku v obci Růžová hned vedle kostela. Tu jsem před lety také obdivovala a určitě někde fotku ještě najdu...Tuřany vypadají zajímavě. Tam to neznám. Také jsme byli na výletě, ale v přírodě, kde nebyla ani noha. Vlastně jsme potkali jen jednu odvážnou paní,která tu cestu náročným skalním terénem absolvovala úplně sama. Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, asi to máš stejně, zapisuji do paměti místa, která chci vidět a pak, když mám příležitost, snažím se tam dostat.
      Pravda, v tomhle věku už mám limity.
      Ale nestěžuji si.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,pěkně si výletuje.Manžel mně občas také zmařil mé plány,že odbočil na úplně jinou stranu.Teď,co jsem začala používat navigaci v mobilu,tak tu paní poslouchá.Má příjemný hlas.
    Navštívili jste zajímavá místa,důkazem jsou krasné fotografie.Tady jsme se občas motali,když jsme vezli vnuka za jeho přítelkyní.Docela ráda bych si ta místa znovu projela a navštívila.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, u nás je to tak: máme GPS léta, jakmile to šlo, manžel to musel koupit, vlastně jsme si ji koupili kdysi k Vánocům.Jenže nakonec jezdíme tak, že já naviguji s mapou na koleně.Bývám připravená dopředu a vím, kam jet. A mám i náhradní program - abych nebyla zaskočená objížďkami a pod. Ale i tak se vyskytnou občas nepředvídatelné stavy.
      Dřevěných zvonic už jsme viděli moc, i cestou z Pardubic do Holic jich je pár a pod.
      Klidně si kvůli některé kousek zajedeme.
      Stejně tak jsem chtěla vidět smírčí kříže, Křížové cesty, židovské hřbitovy a jiná, pro mne zajímavá místa. Nejvíc jsme ale vymetali rozhledny.Manžel rád ZOO a skanzeny.
      Líbí se mi tvé reportáže o mlýnech.
      Jiřina z N.
      Napiš mi, prosím, na zakova48@seznam.cz a pošlu ti jednu fotečku...

      Vymazat
  6. Pěkně výletujete. Já mám v tomto ohledu už s manželem problém. Moc se mu nechce.Krásná zvonice je taky v našem kraji - ve Rtyni v Podkrkonoší. A malá zvonička potom směrem na Č.Skalici na Červené hoře :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky za tip, tu neznám.Tam u vás mám místo na mapě, kde to nemám prochozené. Vždy jezdíme z Trutnova do Hodkovic stejně nebo směr Náchod stejně a kolem vás ne.
      Úsek Úpice - Rtyně - Červený Kostelec je pro mne zatím neznámý.Nejblíž k tobě jsme asi byla ve Stárkově?
      Ale můžu to časem napravit.
      Hezký den Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, udělali jste si moc pěkný výlet. Obdivuji krásné fotky.
    Měj hezký den. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, děkuji. Když jsme ještě pracovala, říkala jsem, že v důchodu budu fotit velké, staré stromy ve 4 ročních obdobích, to jsem ještě nestihla a pak taky kostely a jejich báně a to se snažím. pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, udělali jste si krásný výlet. 👍👍👍 Od nás je to nedaleko, ale ze zmíněných obcí znám jen Smečno. To není nic ke chlubení, asi bych se měla polepšit. Díky za tip na výlet.
    Dnes po obědě jedeme do Rumburka, v podstatě jen na hřbitov. Ale i tak se těším, že se dostanu ven z Prahy.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé , Álo, tam bych taky potřebovala, protože tam máme hrob a nemáme tam cosi dořešené.
      Už bych se mohla rozdělit na 4 kousky a každý by mohl řešit něco jiného. Ale pěkně popořadě.Mladí mi slíbili, že tam se mnou zajedou.
      Pa Jiřina z N.
      Šťastnou cestu a bezpečný návrat přeji.

      Vymazat
    2. Alenko, ještě bych ti chtěla dát tip na další místa v tom kraji: Neprobylice, Kvílice a Třebíz a za ní Panenský Týnec.Je to vše kousíček od Slaného a stojí za zastavení.V Třebízi je toho víc!
      Případně zajeďte k Oldřichovu dubu a Boženině studánce.
      Jiřina z N.

      Vymazat