čtvrtek 7. května 2020

Za humna

Co se zase jednou podívat za humna?,
Napadlo mě to, když jsme si vzpomněla, co se nám,
mně a kamarádce Marcelce z Vinoře stalo na zájezdu.
Zájezd byl nazván Paříž a zámky na Loiře I.
( existuje ještě II. a ten má jiný program )
První a poslední den zájezdu jsme byly s M. v Paříži,
a ráno 21.9.2014 - poslední den, nás vyklopil bus ve Versailles.
 Někteří šli s průvodkyní do zámku, Marcelka tam nechtěla a tak jsme se rozhodly,
že půjdeme do zahrad,
jako na potvoru jsem odposlechla cizí českou průvodkyni,
že kdo jde do zahrad před devátou, nemusí nic platit.
To jste měly vidět,
milé KOČKY,
jakou jsem z té info měla radost!
A že jsme si to řádně užily!
Navíc asi v deset začaly fungovat vodní hrátky, vodotrysky a fontánky,
málem jsem uštvala fotoaparát.
Jelikož jsme se asi ve 14 hod. měly zase sejít s původní skupinou a s paní průvodkyní
a jet metrem do Paříže pod Eifelku, musely jsme zahrady opustit,
jinak jsme tam chodily snad do teď.
A pro ty z vás, co z různých důvodů do těchto rozsáhlých a překrásných zahrad jet nemůžete,
mám pro vás nějaké obrázky,
užijte si to se mnou.


















19 komentářů:

  1. Dík za hezkou procházku zahradami ve Versailles. Já bych si tam s sebou vzala určitě nějakou panenku a fotila bych o sto šest. Třeba se mi jednou poštěstí do Francie jet.
    Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, já jsem vozila sebou ty cestovní medvídky, co jsou na jednom snímku.
      Na tomto zájezdu měl plyšáka i pan průvodce, pak i jeden starší pán a oba řidiči, takže jsme je všichni všude fotili.Nevypadala jsem tím pádem jako blázen.
      U mne to vzniklo tím, že mi mladí nechtěli na zájezdy do ciziny půjčovat vnučky a tak jeli místo nich medvídci a holky si pak prohlédly snímky.
      Hezký večer Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko, nádherné fotky, které mi připomenul návštěvu Versailles. Byla jsem tam bohužel v listopadu, kdy už téměř nic nekvetlo, ale i tak tam bylo krásně. Vidět to takhle k květu musí být úžasný zážitek.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  2. Jiřinko,to je nádhera.Já to znám jenom z filmů.Ve Francii jsem byla se sestrou na zájezdu na tři dny,ale jenom v Paříži a chtěly jsme se ještě do Francie podívat,ale už k tomu nedošlo.
    Měj hezký prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, mám Francii moc ráda, Bretaň, 2x Normandie, Alsasko Lotrinsko, Pikardie, Paříž a zámky, Burgundsko+Champagne,2 různé zájezdy do Provence, okolí Ženevského jezera, Korsika, Gaskoňsko, a já nevím co ještě, skoro bych řekla, že jich bylo víc, jak do Itálie? Nelituji času ani peněz.
      Ale zrovna tak to mám ráda tady u nás! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, nádhera! Děkuji za ty fotky! Měla jsem být čerstvě po zájezdu do Říma, v plánu jsem měli právě i některé zahrady, tak trochu smutním...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, lituji toho s tebou, mohli jsme se pokochat u tebe fotkami a popisky.
      Snad bude líp.
      My jsme měli zaplacené několikery zájezdy a odsunulo se vše. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, díky za krásné připomenutí. Také jsme tam jednou byli, jen jsme platili :-) Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, oni tam ráno běhají místní frantíci a tak se platí až od devíti, a my tam šly s Marcelkou 12 min. před devátou, hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Byla jsem leckde v Evropě, ale ve Francii ne a už to tak asi zůstane. Takže moc ráda jsem se podívala ma Tvoje fotky. Věřím, že aby to člověk všechno vstřebal, potřeboval by víc času, nežli ten, který je na určitá místa zájezdem odměřen.
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jen ta královnina vesnička byla zrovna v rekonstrukci, tak jsme tam nemohly, ale i tak to bylo úžasné.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Ráda vzpomínám, je nás tam chytl déšť. Když vylezlo sluníčko, v dešťových kapkách to byla neuvěřitelná podívaná.
    Dala jsem si tam skvělou kávičku a svůj zatím nejdražší dezert, byl luxusní.
    Právě se dívám na nejdražší seriál francouzské produkce, jmenuje se Versailles.
    Je o budování, o lásce Ludvíka právě k těmto zahradám, byl jimi doslova posedlý a nesmírně pyšný na jejich krásu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, já jsem o budovách ve Versailles viděla vydatný pořad, tak proto jsem se tam necpala a vyšla jsem Marcele vstříc a šla s ní do zahrad.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. To je nádhera,krásné fotky.Ve Francii jsem nikdy nebyla,takže děkuji,za možnost podívat se aspoň takhle.Krásný den,Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ráda jsem tě tam díky fotkám, Marťo, vzala. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Tomu se říká klika! :)
    Krásné obrázky, je vidět, že tam takhle po ránu byl větší klid a člověk si to pak víc užil :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to byla psina, vedle naší skupiny mluvila cizí paní průvodkyně k jinému českému zájezdu a já to zaslechla a už to bylo. Každé euro dobré!
      Stejně jsem to utratila!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. To jsou nádherné fotografie krásných zahrad. Děkuji za tuto nádhernou procházku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, sama ráda chodím koukat na jiné blogy a tak si myslím, že je tohle bezpečné cestování prostřednictvím blogu.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat