úterý 30. června 2020

Objevy

Včera večer, ve zprávách na ČT 1, najednou slyším o Benešovském zámku, jedná se o
Horní zámek v Benešově nad Ploučnicí, v mém rodišti.
( hned jsem na manžela hodila významný kukuč!, nadmula se trochu pýchou, jako bych to našla já )
Při průzkumu tam přišli pod omítkou na zajímavou výzdobu zbrojnice a restaurují ji.
Moc se těším na výsledek, půjdu se tam určitě podívat.
Dolní zámek, Horní zámek a zdejší kostel stojí za návštěvu.
Hezký pohled je i na morový sloup na náměstí a na radnici.
Přidám ještě jeden kousek:
Když jsem byla naposledy v klášteře v Ročově, dozvěděla jsem se tam o objevených malbách v některých místnostech a už bych také ráda slyšela, že jsou restaurovány.
Moc mě těší, když slyším, že jsou památky opečovávané a probouzejí se zase k životu.
A třetí takový příběh:
několikrát jsme se stavovali v Kestřanech,
objevila jsem je náhodou, jedná se o dvě tvrze a jeden zámek,
pomalu se opravují a je to zážitek se tam projít a představit si, jak to asi kdysi vypadalo.
Milé KOČKY,
však nemusíme stále jen na Hlubokou nebo na Karlštejn, hihi.
( jen ty peníze, kdyby rostly na stromech, to by se těm majitelům lépe splácely účty za renovace a rekonstrukce )

Benešov n.Pl.










8 komentářů:

  1. Krásné místo, mnou ještě neobjevené. Děkuji za inspiraci. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásné fotečky, krásného místa.Ráda jsem se podívala.Měj se Jiřinko,hezky.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, děkuji za pochvalu a ráda jsem tě v mém rodném městě uvítala. Pravda je, že za mého mládí byl Dolní zámek krásný a přístupný, pak vyhořel, později byl opraven a ještě později opravili i Horní, za mého mládí to byla ruina, nyní se dá jít i do Horního na prohlídku.
      Nebydlím tam hodně let, ale ráda se tam vracím, i proto, že mí sourozenci zůstali bydlet právě tam.
      Mám ráda pěšinu kolem Ploučnice do Františkova ke zřícenině hradu, vždy si zavzpomínám, jak jsme tam lítali.V létě jsme si zaplavali a v zimě bruslili.
      Kolem zeleň a kopčoky ( podle vzoru ovčeky - jak říkáme z legrace s jedním původně slovenským kamarádem ).
      Zdravím přes hory a doly, Marťo. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Krásné fotografie i článek. Na zámku v Benešově jsem byla několikrát a dokonce se tam švagr ženil a já mu byla za svědka. O objevu stropní malby z 15. století jsem viděla reportáž ve zprávách. Docela mám chuť se tam znovu podívat. Při poslední cestě do Děčína jsme si totiž vyslechli ve vlaku celou průvodcovkou řeč po benešovském zámku. Dívenka to měla naučené, vše povídala zpaměti a druhá dívenka ji kontrolovala podle skript, která četla a na případné nesrovnalosti ji upozornila. Tak že jsme měli příjemnou cestu vlakem s příjemnou a dokonale připravenou mladou průvodkyní benešovského zámku. To mě doslova naladilo a asi se tam brzy vypravíme. Přeji Ti Jiřinko, krásné a pohodové dny .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarunko, tak ještě počkej, včera večer v telce říkali, že to teprve opravují, nevím, zda už do zbrojnice prohlídky pouštěj.
      Zážitek z vlaku je super!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, v Benešově nad P. jsem byla na svatbě, je to už spousta let. Klášter v Ročově mám poznamenaný, až se někdy octnu poblíž, novinkou jsou pro mě Kestřany. Už jsem si je googlila, děkuji za skvělý typ.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, pokud bys ráda viděla Ročov, tak si udělejte i výlet do Nového Hradu Jimlín. Mívali tam modely hradů.Je to pěkný cíl a blízko jsou další pěkné památky. Já mám ráda třeba Žatec, Louny, sednout si pod Ranou na deku a koukat, jak lítají rogálisti.
      Atp.
      Však to znáš. Jiřina z N.

      Vymazat