sobota 13. června 2020

Upadla mi brada

Podle všeho se líbily náhledy do Francie,
jelikož mám takových obrázků z různých cest spousty,
dovolím si některé zde ještě zveřejnit.
A dnes vám,
milé KOČKY,
ukážu, z čeho mi upadla brada.
Brázdily jsme s Janou Normandii,
já jsme v duchu trošinku srovnávala se zájezdem do Normandie,
kde jsem byla pár let předtím  s Dášou ( od Opavy ),
ale tento byl po zahradách a hradech a zámcích, ten první měl trochu jiné téma.
Tam jsme navštívili hlavně útesy a další místa.
I tak se stalo, že jsme byly s Janou v některých městech, kde jsem se procházela s Dášou.
( tolik na vysvětlenou )
Přijeli jsme do jednoho městečka a najednou jsme s průvodcem na náměstíčku a tam na nás vybafly věže zámku, i na Francii to bylo zjevení a to se opakovalo celkem asi třikrát.
Nemohla jsem se toho nabažit a málem jsem strhala fotoaparát.
Myslíte si, že si zvyknete, ne,
pokaždé vás to překvapí.
( Stejně jako každá vila na kopečku v Toskánsku. - tady si uvědomíte, co znamená slovo líbezný )
Najednou vás nic nebolí, projdete hrad skrz naskrz, nahoru dolů po hradbách, do každé věže a střílny nahlédnete, v sále stihnete pár pohledů na výzdobu, pravda, nemáte moc času hledat nejlepší světlo a místo na dobrou fotku, taky tam nechcete mít 40 lidí ze zájezdu.
Ale ty dojmy máte a doma je pak, při třídění fotek, zpracujete.
Ještě se mi nestalo, že bych nějaké cesty litovala.
A ještě něco: v každém městečku ve Francii a Itálii mají kolotoč pro děti, obvykle pěkně opečované památky, všude spoustu květin, kašny s vodou, krásné vývěsní štíty... 
snad se vám tam bude také líbit: pojďte dál.
jsou to namátkově vybrané fotky )


























10 komentářů:

  1. Jiřinko,to je nádhera,žasnu.Ale vím,že ve Francii je takových krás hodně.Asi před třemi roky jsme už doufali,že společně se sestrou a švagrem uskutečníme výlet do Normandie.Chtěli to hlavně chlapi.Že pojedeme autem a budeme cestovat.Plánovali jsme to už dlouho a to byl skoro nejvyšší čas.Jenže přišly problémy se synem a bylo po všem.
    Mně nejdou nahrávat fotky.
    Měj hezké odpoledne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ono vždy všechno nevyjde. Někdy do toho vlezou problémy s prací, jindy se zdravím, nebo se musí koupit něco do domácnosti a nejsou peníze nazbyt, taky vždy zvažuji, co má přednost.
      Dnes se dějí věci, mně se nezobrazily dva komentáře, ale už to funguje. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, kochala jsem se, to je krása. Francie je můj sen a Normandie by se mi líbila. A víš kam bych se ještě chtěla podívat? Do Provence, do kraje, který miloval pan Horníček.
    Měj se hezky. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych ti, milá Růženko, moc přála, byla jsem na dvou místech Provence, obojí stálo za tu cestu. Pokaždé jsem se vracela domů s hlavou plnou nápadů. Ale i ostatní oblasti ve Francii, které jsem měla možnost vidět, byly úchvatné.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Kouzelné fotky! Ve Francii jsem nikdy nebyla a možná mě to v současné situaci ani neláká, ale na tvé obrázky se vždycky ráda podívám :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, díky, na takovém zájezdu hodně fotím a na některé detaily přijdu až doma, při zpracování úlovků. Ale vždy si tam udělám i chvilku na zamyšlení, a děkuji, že mám takové štěstí.
      Snad mne ještě něco potká, ale už je to jen horší - nejdříve ty útoky radikálů a teď coronavir. Kdo ví, jak to bude. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. To je nádhera. Co zámek, to skvost...Máš nádherné vzpomínky i krásné fotografie jsi pořídila. Tam bych také nevěděla co fotit dřív. Je to fakt nádhera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já vždy vybírám zájezd podle toho, co mne zajímá a jaký je tam program.Obvykle mě stejně něco překvapilo.
      Myslím si, že ta parta tady na blogu by vydala na jeden autobus zájemců a máme podobné zájmy.
      Moc se mi třeba líbí ty zastíněné uličky ve městech v jižní Francii se stolky na ulici a poklid, jídlo, víno, žádná zběsilost.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, Francii moc projetou nemáme, spíš jih, Provence - ta mě prostě táhla nejvíc a pojedu tam kdykoli znovu a moc ráda.
    Děkuji za krásné fotky a přeji pohodovou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to máš to nejlepší zažité. Už ta vůně borovic kdekoli ve Středomoří mne vždy dostane.A to nemluvím o vůni koření, citronů a bylinek, když někdo něco vaří.
      Jiřina z N.

      Vymazat